کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دادستان خوزستان: مالک و پیمانکار متروپل آبادان کشته شد / بازداشت شهردار فعلی و دو شهردار سابق

3 خرداد 1401 ساعت 15:51

عبدالباقی مالک و پیمانکار ساختمان متروپل جان خود را از دست داد


 ظهر روز دوشنبه در جریان ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان تعدادی از مردم کشته و زخمی شدند که با توجه به در جریان بودن کار آواربرداری همچنان تعداد دقیقی از محبوسان این حادثه در دست نیست.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، به دنبال ریزش بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان به تعدادی خودرو و سرنشینان آن‌ها هم آسیب وارد شده است. طبق گفته حاضران در محل، شدت این حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف هم به شدت لرزیدند. عملیات آوار برداری همچنان ادامه دارد. 
در همین حال صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در مورد جزئیات ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری -تجاری متروپل آبادان اظهار در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: بازداشت شدگان این حادثه ۱۰ نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.
او، افزود: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان نیز که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی صادر شده بود، در جریان ریزش ساختمان در محل بوده و جسد وی از زیر آوار بیرون آورده شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: همه اجساد برای تعیین هویت، به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.
جعفری چگنی تصریح کرد: با دستور دادستان کل کشور مبنی بر نظارت مستقیم بر موضوع، بلافاصله در محل حاضر و اکنون به همراه دادستان شهرستان آبادان در محل حاضر هستیم.
وی افزود: عملیات آواربرداری از ساختمان ادامه دارد و امنیت عمومی جهت حفاظت از اموال مردم در محل و فروشگاه‌های اطراف تأمین شده است.
هویت جسد مالک ساختمان متروپل تایید شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از تایید هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان خبر داد.
صادق جعفری چگنی اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، دستور بازداشت نامبرده و تعدادی از متخلفین و مسببین حادثه از سوی مرجع قضایی صادر شده بود که تعدادی از آن‌ها بازداشت شده‌اند.
به گزارش دادگستری خوزستان، وی افزود: با توجه به کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج متروپل و یکی از متهمین اصلی پرونده در البسه یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بوده، دستورات مقتضی جهت تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تایید قرار گرفت.


کد مطلب: 448351

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448351/دادستان-خوزستان-مالک-پیمانکار-متروپل-آبادان-کشته-بازداشت-شهردار-فعلی-دو-سابق

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1