کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد:

آغاز فصل خرید گندم و کلزا از کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد

28 ارديبهشت 1401 ساعت 15:18

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان استان شروع شده است و تا پایان فصل برداشت ادامه خواهد داشت.


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان استان شروع شده است و تا پایان فصل برداشت ادامه خواهد داشت.
 به گزارش کبنانیوز از یاسوج، ابوالحسن صداقت کیش امروز چهارشنبه (28 اردیبهشت ماه 1401) اظهار داشت: خرید تضمینی گندم و کلزا از 20 اردیبهشت شروع شده است که تاکنون 8 هزار تن گندم و 720 تن کلزا مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.
وی از آمادگی 9 مرکز خرید گندم و دو مرکز خرید کلزا در استان خبر داد و بیان داشت: دو مرکز ذخیره سازی گندم یعنی سیلوی شهید راستگوی یاسوج و سیلوی گندم داران بلوط در گچساران و هم چنین شرکت روغن گچساران  آماده ذخیره سازی محصولات کشاورزان هستند .
صداقت‌کیش با بیان این که استان در بحث گندم و کلزا نیازمند واردات است گفت: در موضوع کلزا در طول سال کلزای مورد نیاز کارخانه روغن کشی  استان را از سایر استان ها تامین می کنیم و در بحث گندم نیز ما اضافه بر محصول خریداری شده کشاورزان استان و کمبود در این بخش از سایر استان ها گندم وارد می کنیم .
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت مطالبات کشاورزان از همان روزهای ابتدایی خرید آغاز شده است و با تمهیدات و هماهنگی های صورت گرفته به صورت منظم و  تا پایان زمان خرید ادامه خواهد داشت .  


کد مطلب: 448122

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448122/آغاز-فصل-خرید-گندم-کلزا-کشاورزان-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1