تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۴۸۰۸۶
یادداشتی از عباس بیگلری؛

بازی در پازل دشمن

عباس بیگلری
۸
۵
بازی در پازل دشمن
کبنا ؛جنگ اوکراین و روسیه و زورآزمایی بین‌المللی قدرت‌های جهانی در شرایط کنونی و احتمال گسترش دامنه آن به جغرافیایی خارج ازکانون  مناقشه فعلی و تحولات سریع و تنش‌های تصاعدی کشورهای همسایه (پاکستان، افغانستان)، تنش‌های مرزی پیرامون ایران، تحرکات ترکیه، آذربایجان و اسرائیل و برخی دیگر از کشورهای منطقه از نشانه‌های احتمال رخدادهای جدیدی در منطقه می‌باشند.
با درنظرگرفتن تحرکات و اظهارنظرهای دولتمردان کشورهای حاضر در این جدال‌ها باتوجه به شواهد متقن می‌توان بر ادعای برخی صاحبنظران درخصوص طراحی‌های جدید نظام سلطه برای تدوین و تحمیل یک سناریوی جدید در منطقه و جهان صحه گذاشت و مطمئناً جنگ کنونی از مقدمات طرح‌ها و برنامه‌های آتی و پیش روست.
جنگ روسیه و اوکراین و عقبه و قرارگاه‌های پشتیبان هر کدام از طرفین در صورت ورود به یک فاز فرسایشی قطعاً وارد فاز جدیدی از تقابل‌های سخت اقتصادی خواهند شد.
اصطحکاک‌های اقتصادی بین غرب و روسیه در دو سه ماه گذشته قطعاً و حتماً سقف و آستانه این تقابل و درگیری نخواهد بود.
از طرفی تصویب پیشنهاد کمک چند میلیارد دلاری بایدن در مجلس نمایندگان آمریکا برای اوکراین حاوی این پیام است که امریکا تمایلی به خاتمه و اتمام جنگ در اوکراین ندارد.
تجهیز و ارسال سلاح به برخی دیگر از کشورهای اروپایی و ترغیب انها به عضویت در پیمان ناتو در شرایط کنونی موید این فرض است که احتمالاً دامنه این جنگ فراتراز یک تقابل جغرافیایی و محدود به یک منطقه خاص خواهد بود...
در چنین شرایط حساس، پیچیده و شکننده‌ای که سرعت بالای  تحولات و اقدامات، دقت و سرعت پیش بینی و اقدامات لازم و مقتضی  دربزنگاههای حساس و تاریخی را بشدت کاهش می‌دهد، لزوم امادگی و اتخاذ تدابیر هوشمندانه جهت رویارویی باهرگونه چالش و تهدیدی جدی و حیاتیست.
به تعبیر رهبر فرزانه اانقلاب جهان در حال ورود به یک پیچ تاریخی و حساس شده است.
درچنین شرایطی و با توجه به اتصال دومینو وار تحولات و تاثیرات مستقیم این تقابلها بر اقتصاد جهانی و منطقه  و مشخصا ایران اسلامی، دولت و مسئولان در جهت به حداقل رساندن دامنه و عمق آسیب‌های احتمالی پیامدهای تنشهای فعلی که به مشکلات بزرگ بجای مانده ازقبل پیوست شده، اقداماتی  را در سایه کارکارشناسی و ارتباط با صاحبنظران حوزه اقتصاد از همه گروه‌ها و جریانهای سیاسی، درجهت ورود به یک فازعملیاتی در اقتصاد را استارت زده است.
درچنین شرایطی و همزمان با ورود دولت به فاز اجرایی این عملیات اقتصادی برخی از چهره ها و رسانه ها با همسویی با رسانه های معاند در یک سناریوی منسجم و متکثر عملاً یک کودتای رسانه‌ای علیه دولت انقلابی را کلید زده اند.
بی سابقه ترین عملیات روانی علیه دولت مستقر با اتکاء به شگردهای رسانه‌ای با بهره گیری از پمپاژ یاس و دلهره  و اضطراب به جامعه و هدایت افکارعمومی جامعه به یک کد و ادرس غلط و غیرواقعی.
تحمیل و القاء بن بست روانی با تصویرسازی غلط و غیرواقعی از وضع موجود و ارسال سیگنال تنش در نظام فکری افکار عمومی از یک سو و طبیعتا مابه ازای آن در سویی دیگر اعمال فشار حداکثری به دولت.
النصر بالرعب... بترسان تاپیروزشوی...
قطعاً و حتما این انسجام و یکپارچگی در ریختن این حجم از آتش رسانه‌ای بر سر دولت از سوی رسانه‌های مغرض حاکی از اتخاذ تصمیمات سخت و کارگشا و در عین حال بجا، ضروری و درست دولت جهت عبور از معبر مشکلات روزمره ملت ایران بوده است.
مشکلات و دردهایی که بسیاری از آنها محصول استقرار و استمرار تفکری بوده که قطعاً نخواهند گذاشت آب خوش از گلوی ملت و دولت پایین برود و بخشی متأثر از تحولات و اتفاقات خارج از دایره اراده و کنترل ایران اسلامی است.
بدل و ترفند و نوع مواجهه صحیح و  هوشمندانه  ا چالش پیش رو، افزایش بصیرت عمومی و گفتگوی مداوم و مستمر از سوی مسئولان امر با به‌کارگیری یک دینامیسم رسانه‌ای قدرتمند و عمیق در ارتباط با جامعه و افکارعمومی و ایجاد و القاء احساس اطمینان و اعتماد به این حرکت بزرگ اقتصادی، امنیتی، سیاسی در شرایط حساس و خطیر امروز ماست.
قطعاً افزایش گستره و تعمیق اعتماد و اطمینان عمومی در شرایط کنونی در گرو مواجهه صحیح، هوشمندانه و حساب شده دولت با اتکا به رسانه در مسیر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی خواهد بود.
والسلام.
عباس بیگلری
نام شما

آدرس ايميل شما

فریدون خان
Iran, Islamic Republic of
،این دیگه از کجا اومد الان دیگه وضعیت بویراحمد رو آباد آباد کرده برادرجانت حالا خودت شدی نویسنده؟؟؟؟یکی نیست ازاین آقا نویسنده بپرسه تا الان کجا بودی وچکاره ای اصلا ،آخه این نوشته بسیار ابتدایی وجمع بندی شده از خبرهای رسانه های داخلی وبیگانه واقعا کمایی جان ارزش چاپ داشته؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مطالب زیادی ازایشون درسایتها وفضای رسانه ای منتشر شده .
احسنت برعباس بیگلری.
من مدل استدلال وشیوه نگارشت رودوست دارم
Iran, Islamic Republic of
شرط میبندم این کامنت رو یا خود نویسنده یا برادر مشاورش گذاشته،وگرنه مطلب ونوشته چیزی نیست که بشه حرفشو الکی بزنی،دقیقا کدوم مطلب رو میفرمایید؟؟؟؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اب رو بریز اونجا ک میسوزه
شمس اله
Iran, Islamic Republic of
نویسنده استعداد بالایی در جمع آوری اخبار دارد .....ولی متاسفانه من نپسندیدند وچراغ قرمز میدم......عصر جدید بویر احمد
نجاتی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود عالی عباس بیگلری
Iran, Islamic Republic of
واقعا نجاتییییییی هستی
Iran, Islamic Republic of
عباس باسواده.
ازخیلی از اونهایی که ادعا میکنند باسوادتره.
من همکلاسش بودم دانشگاه.
۱۵ سال پیش تودانشگاه این حرفارو میزد.حالا تازه به دوران رسیده ها میخوان بهش انتقاد وارد کنن.
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1