کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت؛

تبدیل وضعیت بیش از یک هزار و 480 نیروی ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

27 ارديبهشت 1401 ساعت 13:16

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بالغ بر یک هزار و 480 نفر از نیروهای ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکنون تبدیل وضعیت شده اند.


مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بالغ بر یک هزار و 480 نفر از نیروهای ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکنون تبدیل وضعیت شده اند.
به گزارش کبنانیوز، رضا محمودی در نشستی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در سال گذشته، بار کاری هسته های گذشته را 2 برابر نسبت به سال های قبل افزایش داده، افزود: ایثارگران دین بزرگی بردوش همه ما دارند و امید است با تبدیل وضعیت این نیروها، با انگیزه بهتری در مجموعه اثرگذار باشند.
نیروی انسانی سرمایه و دارایی اصلی یک سازمان است
وی اظهار داشت: امروزه نیروی انسانی سرمایه و دارایی اصلی یک سازمان است، بنابراین اگر نیروی کارآمد، متعهد و متخصص جذب سیستم شود آن سازمان موفق عمل خواهد کرد.
مدیر کل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دقت و تیزبینی همکاران گزینش برای بکارگیری و جذب نیروی انسانی از اهمیت خاصی برخوردار بوده، افزود: شکست و موفقیت  هر سازمان در گرو انتخاب صحیح کارکنان آن سازمان است که باید براساس ضوابط و معیارهای حاکم صورت گیرد.
وی اظهار داشت:  هر سازمانی معمولا برای جذب نیرو، آزمون استخدامی پیش بینی می کنند تا عدالت استخدامی رعایت شود، همچنین در خصوص جذب نیروهای شرکتی باید همکاران گزینش دقت و تیزبینی بیشتری در خصوص نحوه جذب داشته باشند تا نیروهای کارآمد، متعهد و متخصص به سیستم اضافه شود.

محمودی با تاکید بر اینکه شغل  هر فرد باید متناسب با تحصیلاتش در نظر گرفته شود، یادآور شد: هر سازمان باید تناسب مدرک و جایگاه شغلی افرادی که جذب سیستم می شوند را در نظر بگیرند چرا که در برخی مواقع، فردی با مدرک کارشناسی ارشد به عنوان نیروی خدماتی و شرکتی جذب می شود اما به دلیل اینکه این فرد جایگاه خود را به عنوان نیروی خدماتی پیدا نخواهد کرد همیشه احساس نارضایتی از شغل خود دارد و تلاش مینماید تا جایگاه دیگری پیدا کند، این معضل جابه جایی نیرو منجر به کمبود نیرو در بخش خدمات و نهایتا منجر به تورم نیرو در بخش های مختلف می شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه گزینش، مشاوری امین برای رئیس و مدیران دانشگاه است، خاطر نشان کرد: این مدیریت علاوه بر گزینش نیروی انسانی می تواند مشاوری امین در زمینه احقاق جایگاه پرسنل در حوزه های مدیریتی باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت: نیروی انسانی اصلی جزء یک مجموعه است که هر سازمان برای نیل به اهداف خود باید مناسب ترین افراد را انتخاب کند.
محمد غلام نژاد اذعان داشت: نیرویی که در یک سازمان شروع بکار میکند باید نیروی کارآمد و هدفمند باشد و گزینش درگاه امنی است که میتواند به سازمان در احراز صلاحیت نیروها کمک کند.


کد مطلب: 448084

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448084/تبدیل-وضعیت-بیش-یک-هزار-480-نیروی-ایثارگر-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1