کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

تهران، خوزستان، بوشهر، مرکزی، البرز، کرمانشاه، ایلام به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند! شاخص غلظت آلودگی هوای گچساران چند است؟ فرماندار گچساران کجاست؟ در چه حالی است؟!

27 ارديبهشت 1401 ساعت 9:19

گرد و خاک در هوای گچساران آنقدر زیاد شده که به شکل محسوسی می توان گرد و غبار و آلودگی را در هوا مشاهده کرد. هر چند که کارشناسان می گویند «به همین راحتی نمی توان آلودگی را تشخیص داد»، اما بیرون آمدن از خانه و دیدن هوای مه آلود و خاک آلود نیز کار سختی نیست.


گرد و خاک در هوای گچساران آنقدر زیاد شده که به شکل محسوسی می توان گرد و غبار و آلودگی را در هوا مشاهده کرد. هر چند که کارشناسان می گویند «به همین راحتی نمی توان آلودگی را تشخیص داد»، اما بیرون آمدن از خانه و دیدن هوای مه آلود و خاک آلود نیز کار سختی نیست.
به گزارش کبنانیوز، امروز سه شنبه (27 اردیبهشت ماه 1401) به نظر می آید گرد و خاک هوای گچساران غلظت بیشتری پیدا کرده و در این وضعیت توصیه می شود که سالمندان و کودکان از منزل بیرون نیایند. چرا می گویم «به نظر می آید»، چون میزان شاخص آلودگی در گچساران مشخص نیست! اما به نظر نمی آید سلامتی مردم برای مسئولان سیاسی شهرستان از جمله فرماندار چندان محلی از اعتنا باشد، گویا مراسم ها، جشن ها و جلسات فرصتی برای مسئولان نمی گذارد که مسائل مهمتر از جمله خریداری دستگاه های لازم و احداث ایستگاه های تشخیص آلایندگی برای ادارات محیط زیست و هواشناسی را پیگیری کنند و وقت‌ها مابین جلسات نه چندان مفید تلف می شود.
امروز، استان خوزستان چند ساعت تعطیلی اعلام کرده، همچنین در شهرستان بهمئی 2 ساعت تعطیلی اعلام شده، شاخص آلودگی هوا استان تهران نیز عدد ۲۶۳ را نشان می‌دهد و در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته است، ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران در کلیه مقاطع تعطیل اعلام شدند.
اداره هواشناسی گچساران دید افقی در گچساران را 150 متر اعلام کرده است. با این حال مشخص نیست که میزان غلظت آلایندگی در گچساران به چه میزان است!
سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد نیز امروز گفت: راه اندازی سامانه های پایش آنلاین هوا در شهرستان های مختلف به ویژه بهمئی و گچساران ضرورتی برای سلامت شهروندان این مناطق است.
در حال حاضر که چندین استان از جمله تهران، مرکزی، بوشهر، خوزستان، البرز، کرمانشاه، ایلام به دلیل آلودگی هوا تعطیلی چند ساعته یا بطور کامل تعطیلی داشته اند، نبود دستگاه سنجش آلایندگی هوا در گچساران موجب می شود که ندانیم چه میزان غلظت آلایندگی در هوا وجود دارد و آیا سلامتی مردم تهدید می شود یا خیر، هر چند که وضعیت استان همجوار نشان از آلودگی و غلظت آلاینده ها در گچساران نیز می دهد، ما شاخص آلودگی و غلظت در گچساران مشخص نیست!
یک موضوع جالب تر در خصوص مظلومیت استان های جنوب کشور که امروز در رسانه ها مطرح شده این است که استان تهران و البرز تعطیل شده اند، اما خوزستان 2 ساعت تاخیری و تعطیلی داشته است.


 


کد مطلب: 448074

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448074/تهران-خوزستان-بوشهر-مرکزی-البرز-کرمانشاه-ایلام-دلیل-آلودگی-هوا-تعطیل-شدند-شاخص-غلظت-هوای-گچساران-چند-فرماندار-کجاست-حالی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1