تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : ۴۴۷۹۸۲
کبنا گزارش می دهد

آئین تجلیل از فعالان سلامت در کهگیلویه (+ تصاویر)

۱
کبنا ؛

به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، آیین تجلیل از فعالان عرصه سلامت با حضور امام جمعه دهدشت، و دیگر مسئولان شهرستانی در کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش کبنا، رئیس شبکه بهداشت و درمان در این آئین با اشاره به اینکه اساسی ترین چیزی که خیمه سلامت را برپای می دارد خود مردم هستند افزود: تمامی ادارات و نهادها در محقق شدن سلامت در جامعه تاثیر گذار هستند و در جامعه، یک نهاد و یک اداره متولی نیست، بلکه همه ادارات و نهادها در محقق شدن سلامت در جامعه تاثیر گذار هستند. و اگر مقداری در هر سطحی در هر جامعه و شهری سلامتی محقق شده است، مرهون تلاش های این ادارات و نهادها بوده است.
 وی با بیان اینکه دیده اکثر جامعه دیدی درمانی است افزود: آیا شنیده اید در حوزه بهداشت کسی مطالبه‌گری کند؟ همه دارند از درمان مطالبه گری می‌کنند، اگر اسم وزارت بهداشت را بگذارند وزرات درمان شاید نا به حق نباشد.
وی افزود: انتظار این است که همه با هم ادارات، NGO ها، رسانه‌ها، تلاش کنیم که مطالبات مردم را به سمت و سویی بهداشتی ببریم، و با تحقق نظامات بهداشتی است که سلامت تضمین میشود.
وی گفت: جامعه باید این را بداند که درمان سطح بندی دارد و نباید انتظار این را داشت که آنچه در مرکز کشور ما خدمت و سرویس دهی می شود در دور افتاده ترین نقطه کشور همان خدمات ارائه بشود،  
تقسیمات کشوری که انجام شده کارشناسی نشده است، و این تقسیمات باعث شده است که ما خیلی از امکانات را از دست بدهیم و من بعید میدانم تا چندین سال جبران بشود.
حجت الاسلام وحدانی فر در این آئین اظهار داشت: یکی از نگاه های غلط فرهنگ در جوامع بشری این است که ما سلامت را بر عهده وزارت بهداشت گذاشتیم، این اشتباه و خطرناک است. و آثارش را داریم میبینیم.
وحدانی فر افزود: باید مقوله‌ی درمان را بر عهده شبکه بهداشت بگذاریم، مقوله سلامت به عهده عموم جامعه است. و اگر از بهداشت مراقبت کنیم هزینه های درمان پایین خواهد آمد ، و همه ما باید به بهداشت کمک کنیم.
وی تصریح کرد: سایت زباله های شهری مکان نمایی اشتباهی دارد و این دود زباله هایی که بلند می‌شود و تا وسط های شهر می آید سرطان زاست.
 وی گفت: سوزاندن زباله ها کار را سخت تر می‌کند، و مسئولان باید زودتر جانمایی کنند و جا را تغییر بدهند و تا این جانمایی صورت بگیرد شهرداری با ایجاد ترانشه و دپو کردن اصولی و سوزاندن زباله ها می شود موقتی مشکل را حل کرد.
دکتر محمد طاهر طیب زادگان در آیین اظهار داشت: در حوزه های مختلف ( اجتماعی، فرهنگی، علمی، و..) هیچ حوزه ای بعد از انقلاب به اندازه حوزه سلامت پیشرفت نداشته است.
طیب زادگان با بیان اینکه ما در زمینه پزشکی حرف های فراوانی برای گفتن داریم افزود: در این سالهای اخیر دستهایی که سعی می‌کنند حوزه پزشکی را در مملکت با چالش‌های جدی مواجه کنند و این دستاورد بزرگ را دچار خدشه کنند،و باعث فرار مغزها بشوند. امیدواریم اینها از سر ناآگاهی باشد و عمدی در کار نباشد.
وی افزود: برخی ها سمپاشی هایی علیه جامعه پزشکی دارند، و پزشکان را مقابل مردم قرار می دهند، چنین افرادی به دنبال اهداف دیگری هستند.
وی در ادامه گفت: بر اساس قانون اساسی همه ما می‌دانیم که تامین آموزش و سلامت از وظایف ماست و برای تمام مردم بدون تبعیض باید این دو را فراهم کنند. اما برخی‌ها غیرمنصفانه پشت هر تریبونی میرسند سریع نقد می‌کنند، نقدهایی که اجحاف در حق پزشکان است، و نتیجه همه اینها فرار پزشکان است. بیایم برای حل این مشکل در کنار هم قرار بگیریم و ضعف ها را جبران کنیم.








​​​​​​
نام شما

آدرس ايميل شما

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
1