تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۴۷۹۸۱
کبنا گزارش می دهد؛

کم کاری شهرداری دوگنبدان کی تمام می شود؟ / بی عدالتی فضای «شرکت نفتی» و منطقه «شهری» / انتقاد شدید سیدناصر حسینی از شرکت نفت

۱۵
۱
کم کاری شهرداری دوگنبدان کی تمام می شود؟ / بی عدالتی فضای «شرکت نفتی» و منطقه «شهری» / انتقاد شدید سیدناصر حسینی از شرکت نفت
کبنا ؛
گچساران شهری نفت خیز است که دچار یک ناهماهنگی و بی عدالتی توسعه شهری است. متأسفانه عوارض صنایع نفتی را مردم متحمل می شوند اما فواید آن فقط نصیب عده ای خاص می شود. دو بخش «منازل شرکت نفت» و «بخش شهری» از نظر فضا و شکل، زیباسازی شهری و مبلمان، وضعیت اقتصادی کاملا متفاوت است. تنها اتفاقات مثبت در حوزه مبلمان و فضاسازی های جدید شهری گچساران «بازسازی خیابان بلادیان» و «رینگ بافت فرسوده» بود که در سالهای گذشته اتفاق افتاد، اما این توسعه و بازسازی ادامه دار نشد.
کمبود فضای سبز و مبلمان شهری
به گزارش کبنا نیوز، دو ماه از معارفه شهردار دوگنبدان گذشته اما وضعیت مدیریت شهری گچساران کماکان شبیه قبل است. کمبود فضای سبز و اجرای اشتباه فضاهای سبز، کمبود شدید درخت و گل و گیاه در شهر، عدم فضاسازی هویت بخش و کمبود زیباسازی شهری، عدم وجود و کمبود مبلمان شهری، کمبود نیمکت ها، نبود سطل زباله در سطح شهر و کمبود سطل زباله در بازار میوه فروش ها، بولوارهای قدیمی و کثیف، مشکلات خیابان شهیدفراشبندی، مشکلات جایگاه دستفروش ها، نبود مبلمان شهری و فضاسازی سطح شهر، مشکلات آسفالت خیابان ها بخشی از مشکلات شهری گچساران است.
شهردار چه برنامه ای برای زیباسازی شهر دارد؟
شهر گچساران که با صنعت نفت شناخته می شود، و از نظر آب و هوایی گرم و خشک است، مردم انتظار دارند سختی گرمای هوا از طریق فضاهای سبز و ایجاد مبلمان شهری متناسب با هوای گچساران، کمتر شود و حال مردم در خیابان گردی و بازارگردی کمی بهتر شود.
شهیدبلادیان؛ شروعی خوب که ادامه دار نشد
بازسازی خیابان بلادیان که یکی از پروژه های موفق «خیابان پیاده» سطح کشور است، در دوره شهرداری زینل زاده و نمایندگی غلامرضا تاجگردون به انجام رسید و شروع خوبی برای تغییر مبلمان شهری گچساران بود، و همچنین رینگ بافت فرسوده بالای خیابان شهید کیامرثی که در اقدامی عجیب به نام سعدی تغییر یافت! شروعی برای نو کردن شهر بود، اما متأسفانه ادامه دار نشد.
حتی در ماه های گذشته، سرپرستی سید مصیب موسوی در شهرداری تغییرات کوچک و خوبی در فضای شهری ایجاد کرد، اما مدت سه ماه سرپرستی فرصت کارهای بیشتر را نداد.
شهرداری دوگنبدان همچنان در کما
در دوره کنونی که شهردار بالاخره پس از کش و قوس های فراوان در ساختمان مدیریت شهری مستقر شد، هنوز هیچ برنامه ای از قشقایی دیده نشده. مردم گچساران که با آلودگی هوا سر کرده و می کنند و آلودگی صنایع هم بیش از قبل شده است، انتظار دیگری از شهرداری دارند. سوال مشخص و جدی مردم و به ویژه اقشار جوان این است که شهردار جدید چه برنامه ای برای زیباسازی گچساران دارد؟ در واقع حق مردم یک شهرداری قوی است، که تاکنون این قوی بودن به مردم ثابت نشده است.
انتقاد شدید سیدناصر حسینی پور از شرکت نفت
از طرفی به نظر نمی اید که نماینده نیز در خصوص بودجه آوری برای شهرداری آستینی بالا زده باشد و در این زمینه فعال نیست. هر چند که سیدناصر حسینی در روزهای گذشته از شرکت نفت گچساران انتقاد شدیدی کرده و گفت: در ۸ سال گذشته در خصوص پرداخت یک درصد مالیات ارزش افزوده به شهرداری گچساران ظلم بزرگی شده است.
حسینی پور افزود: بر اساس ماده ۱ تبصره ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده باید یک درصد از آن را محاسبه و پرداخت می‌کردند، متاسفانه در این 8 سال، نرخ کارمزد را محاسبه کرده و از یک درصد تنها یک‌دهم آن را به شهرداری پرداخت کردند و این ظلم اساسی به شهرداری دوگنبدان شده است. وزارت نفت و سازمان امور مالیاتی و اقتصاد باید پاسخگوی این ظلم شوند. به همین دلیل شهرداری دوگنبدان در حال حاضر زمین گیر شده و مشکلات اساسی دارد.
انتظار مردم از صنعت نفت گچساران بیش از اینها است
وضعیت همکاری های شرکت نفت و گاز گچساران چندان امیدوارکننده نیست و مسئولان باید فکر چاره سازی کنند، نفت پتانسیل بیشتری برای اخذ بودجه دارد بخصوص در شرایط کنونی که نفت نیز درآمد خوبی پیدا کرده است، کمک هایی که گاها شرکت نفت به شهرداری می کند و تعاملاتی که با مدیرعامل نفت دارند چندان قانع کننده نیست.
قشقایی در چند هفته گذشته خبر از برگزاری جلسه ای برای تعامل بیشتر میان شرکت نفت و شهرداری داد، اما مشخص نیست که شرکت نفت تا چه اندازه حقوق به حق مردم را به آنها برمی گرداند! و این تعامل و همکاری ها در چه سطحی است.
نماینده ظلم بزرگ نفت به مردم گچساران را پیگیری کند
همچنین نماینده نیز به لحاظ بودجه آوری چندان محلی از مانور ندارد و فعال نیست، مردمی که به نماینده رأی دارند انتظارشان این است که نماینده در جهت رفع مشکلات شهر کار کند، کار مهم نماینده بودجه آوردن است، مردمی که در منطقه محروم هستند همانند مردم تهران نیستند، سید ناصر حسینی باید بداند که با یک شهرستان کوچک که مشکلات زیادی دارد و نیازمند بودجه است، روبرو است. حداقل انتظار این است که حسینی انتقاداتی که به نفت گچساران دارد پیگیری کند و انگیزه و ارادۀ بیشتری برای حل معضلات شهری گچساران خرج کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
اوج هنر سی ناصر تغیرر ۴ مدیر و کارشناس مسول داخل ادارات شهرستانه
Iran, Islamic Republic of
ببین جناب حسینی پور شما کسانی که مسأله اختلاس دارن در شهر داری ارتقا پست دادید چه انتظاری دارید که شهر آباد بشه .بس کنید لطفا .
Iran, Islamic Republic of
واقعا نیاز شدید به ایجاد فضای سبز وجنگلکاریهای گسترده در شهر احساس میشه
Iran, Islamic Republic of
سلام از زمانی که دکتر تاجگردون به حاشیه کشیده شد گچساران یتیم شد تنها دلیلش این است
Iran, Islamic Republic of
با سلام،
لطفا کمی انصاف داشته باشید و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان پیش پرداخت داوطلبانه عوارض شهرداری توسط شرکت نفت گچساران در کمتر از دو هفته پیش و همه خدماتی که شبانه روز به شهرستان می دهد را هم رسانه ای کنید!
نفت گچساران بده کرده که مسوولین محترم، توان گرفتن بودجه از پایتخت را ندارند!
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
در مملکتی که فروش نفت ندارد و همه غم دولت پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان است و کاسه گدایی به طرف سفیر روسیه برده واقعا چه انتظاری از شهردار که تازه مستقر شده و پولی در بساط ندارد میشود داشت. کارهای که در گذشته شده در زمانی بوده که حداقل درامد نفتی وجود داشته است. شما نحوه بیان انتقاد رو در ریشه مشکل که عدم بودجه است داشته باشید نه شخص.
پشیمان
Iran, Islamic Republic of
مه سی ناصر پیداش وابی...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شهر گچساران هنگام هشت سال جنگ ایران و عراق مورد اثابت موشک های عراقی قرار گرفت و در قسمت رگ سفید و آب شیرین و بی بی حکیمه ما شهدای زیادی دادیم ولی متأسفانه گچساران جز مناطق عملیاتی قرار نگرفته که این هم یک نوع بی عدالتی در مورد گچساران می باشد.آن زمان نیز گچساران جز خوزستان بود
M
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقایان خودشون گول نزنند؛ اگر نمی توانند مسولیت خود را به نحو احسن انجام بدهند؛ ایراد نگیرند؛ وقتی مسولین بر اساس شایستگی انتخاب نمی شوند نمی شود انتظار بهتر داشت. همانجور که در زمان آقای تاجگردون؛ منطقه بلادیان مرمت شد؛ آقای حسینی هم زحمت بکشند انجام وظیفه کنند؛ با انتقاد مشکلات حل نمی شود. باید آستین هاشون بالا بزنند و انقلابی کار کنند؛ شهردای خودش یک ارگان درآمد زا است؛ مگر در شهرهای دیگر چکار می کنند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
نماینده گچساران از همه جا، واقعا جا ماند. هنوز داره رییس دفتر عوض میکنه. بزار تو حال خودش باشه.
نمایـــــــــــــــنده
Iran, Islamic Republic of
ولا شرکت نفت در حق کارکنانش هم تبعیض میشود یکی میبینی دوتا سه تا خونه داره فوری خونه بهش نیدن یکی هم خونه نداره بچه بیکار هم شرکت هم یخونه مجردی هم بهش نمیده این شهر همه چیش پارتی طرف دوتا خونه داره خونه شرکتو گرفته داده به بجش یا کرایه خدایا ما که پارتی نداریم مگه شما هم پارای بازی میکنی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این مطالب تخریب نماینده کنونی وتطهیر نماینده اخراجی ازمجلس هست،اینقدر تاجگردون تاجگردون نکن
ساسان
Iran, Islamic Republic of
باید بر اساس قانون تهیه بشودد مثلا یک تا ۵ درصد از درامدهای شرکت نفت هزینه گچساران بشودد. اقای نماینده باید در امدها و هزینه های شهرداری شفاف سازی بشه . و مردم گچساران باید مطالبه گر باشند از مسولین به ازای هرشهروند وزارت کشور مبلغی بالای سه ملیون به حساب شهردازی ریخته میشود باید امار این پول و دز امدها شفاف بشه .قوم گرایی بع منطق هم نقش بسیار مخربی داره باید مدیریت بشه ‌
Iran, Islamic Republic of
کاکیل عزیز وای از بی مدیریتی و نبود احساس مسولیت چون همه بفکر جیب و دلارن دنبال چه میگردین هی شهردار نماینده مدیر وغیره هستین کار از ریشه خرابه
هعییی
Iran, Islamic Republic of
/ دوتا کار مثبت انجام ندا
عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1