تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۴۷۹۳۸
در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد؛

جهاد کشاورزی در چاروسا به یک دستگاه بی‌خاصیت تبدیل شده است / استخدام‌های آنچنانی بلای جان کشاورزی

۱
۰
جهاد کشاورزی در چاروسا به یک دستگاه بی‌خاصیت تبدیل شده است / استخدام‌های آنچنانی بلای جان کشاورزی
کبنا ؛
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: جهاد کشاورزی در بخش چاروسا باید تبدیل به یک نهاد اثر گذار شود و متاسفانه مردم بر این باورند که این نهاد امروز در این منطقه به یک اداره بی خاصیت تبدیل شده است.
وی گفت: امروز تولید یک جهاد است لذا وظیفه است که همگان به سمت تولید بروند و مردم استان و شهرستان و بخش چاروسا سفارش می کنم که در عرصه کشاورزی قسمت کشت ذرت و گندم و کشت انواع محصولات کشاورزی بروید و خودتان نان بازوی خودتان را بخورید در همین منطقه چاروسا زمینه تولید خیلی از محصولات کشاورزی وجود دارد زمینه پرورش انواع دام ها و مرغ ها و پرورش بوقلمون و ماهی ها و مرغ های خانگی و پرورش دام وجود دارد اینها کمک به اقتصاد کشور است نهادها و مسئولان و بانک‌ها حمایت کنند اداره آب منطقه‌ای زمینه تسهیل صدور مجوزها را فراهم کند و مردم را تشویق کنید به تولید باید جهاد کشاورزی مجاهدانه وارد میدان شود مسئولان مشکلات جهاد کشاورزی چاروسا را حل کنند با یک یا دو نفر در این نهاد در منطقه مشکلات حل نمی شود.
وی افزود: مطالبه مردم این است که مدیرکل جهاد کشاورزی استان به این مسئله ورود کنند چرا نهاد جهاد کشاورزی در بخش چاروسا به این وضعیت دچار شد چرا نیروهایی که اینجا استخدام شدند به محض تثبیت شغلی انتقالی گرفتند چرا از بچه های تحصیل کرده این منطقه استفاده نمی شود جهاد کشاورزی در بخش چاروسا باید تبدیل به یک نهاد اثر گذار شود و متاسفانه مردم بر این باورند که این نهاد امروز در این منطقه به یک اداره بی خاصیت تبدیل شده است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قلعه‌رئیسی گفت:  نماز جمعه این هفته به یاد شهید سید مندنی سیادتی خواه از روستای سردره برگزار شود شهیدی ۱۹ ساله که چهل روزه بود که پدرش را از دست داد شهیدی که معمولاً به یاد قیامت بود و اشک می ریخت اهل شب زنده داری و نماز شب بود اهل عبادت و صداقت بود همنشین شهید دردمه بود شهیدی که وصیت می کند در نماز جمعه ها و مساجد و مراسم شهدا شرکت کنید.
وی گفت: مسئولان استان و شهرستان و مدیرکل بنیاد شهید را دعوت می کنم به زیارت قبر این شهید بروند و مشکلات اهالی روستا را چاره اندیشی کنند‌.
این خطیب جمعه ادامه داد: یکی از گناهانی که در جامعه وجود دارد بدحجابی و بد پوششی می باشد در لسان روایات آمده است أصبغ بن نباته از امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) روایت کرده است که گوید: از آن حضرت شنیدم می‌فرمود: در آخر الزمان و نزدیکی قیامت که بدترین زمان‌هاست آشکار می‌شوند زنانی که برهنه و عریان‌اند و خود را برای مردان بیگانه آرایش می‌کنند، این‌ها از دین خارجند و در فتنه‌ها داخلند، به شهوات مایلند و به سوی لذّت‌ها شتابانند و حلال شمارندگان محرّماتند، جاودانه در دوزخ‌اند!
وی گفت: یا از حضرت امام   صادق (علیه‌السلام) روایت شده: که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به اهل عراق فرمود:یا أَهْلَ الْعِرَاقِ نُبِّئْتُ أَنَّ نِسَاءَکُمْ یُوَافِینَ الرِّجَالَ فِی الطَّرِیقِ أَمَا تَسْتَحْیُونَ و قال لَعَنَ اللَّهُ مَنْ لا یَغَارُ.ای اهل عراق، به من خبر رسیده که زنان شما در کوچه و بازار به نامحرمان برمی‌خورند، آیا حیا نمی‌کنید؟ سپس فرمود: خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.

این خطیب جمعه گفت: طبق این سیره مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام در موضوع بدحجابی و بد پوششی بانوان باید اول به سراغ مردها رفت و در جایی که زنان با تبرج و خود آرایی و آرایشگری و نقاشی شده در جامعه حاضر می شوند باید اول یقه مردها را گرفت و به او گفت غیرتت کجا رفت؟
صلواتی گفت: واقعیت این است که پشت هر زن بدحجاب یک مرد کم غیرت یا بی غیرت وجود دارد مرد اگر غیرت داشته باشند اجازه نمی دهد ناموسش در تالارها در جلوی چشم نامحرم ها رقص داشته باشد و زیبایی های خودش را برای عموم به نمایش بگذارد اجازه نمی دهد ناموس در فضای مجازی زیبایی های خودش را به تاراج بگذارد مرد اگر غیرت داشته باشند اجازه نمیدهد ناموسش در کوچه و بازار و محیط های عمومی با لباس های تنگ چهره های بزک شده و موهای آویزان شده خودنمایی کند دشمن برای اضمحلال خانواده اول سراغ غیرت مردان می رود و از ساحت مرد غیرت زدایی می‌کند و نتیجه این غیرت زدایی بی توجهی به حیا و عفت و حجاب می باشد.
این امام جمعه گفت: یکی از آسیب های اقتصاد کشور وجود یارانه های مختلف بر کالاهای مصرفی مردم است است که هم باعث اختصاص یارانه به افراد غیر نیازمند و هم باعث اختلاف چشمگیر قیمت همان کالا در داخل و خارج از کشور شده است.
وی افزود: اختصاص ارز ترجیحی دولت قبل تمام نظام اقتصادی کشور را آلوده کرد و تبدیل به یک کانون فساد در کشور شد و باعث محرومیت و فقر اقشار ضعیف شد این دولت سیزدهم برای ساماندهی به وضعیت اقتصاد یک تصمیم سخت را انجام داد و این جراحی بزرگ اقتصادی را با حذف ارز ترجیحی از برخی از کالاهای اساسی انجام داد این طرح مزایایی دارد که باعث رعایت عدالت در بهره مندی دهک های مختلف از یارانه هاست تخصیص ارز دولتی مشوق حمایت از سیاست واردات بی رویه و لطمه به تولیدکنندگان و عدم توجه به ظرفیت های داخلی کشور بود.
صلواتی تصریح کرد: تخصیص ارز دولتی زمینه های وقوع فساد و رانت خواری را افزایش داد و باعث از دست دادن سرمایه های کشور در حوزه های اجتماعی و مقبولیت نظام شد اهداف مورد نظر ارز تخصیصی محقق نشد و باعث قاچاق در کشور شد.
وی گفت: این بیماری نظام اقتصادی یک میراث بجا مانده از دهه پنجاه تا به امروز است ما ایرانیان ۵۰ سال مهمانی به نام تورم بالا داریم دولت های مختلف یا نخواسته اند و یا نتوانستند این اصلاح ساختار اقتصادی را انجام دهند و اصلاح یارانه ها یکی از این ساختار هاست دولت مجبور به انجام این اصلاحات است چون اقتصاد کشور تاب آوری این ها مشکلات را ندارد مثلاً دولت برای یک مسافری که به تایلند می روند پنج میلیون تومان یارانه می دهد ادامه این وضعیت نه به صلاح مردم و نه به صلاح کشور است و یک ضرورت است اصلاح نظام بانکی و اصلاح نظام مالیاتی اصلاح ساختار و بودجه و بهبودی فضای کسب و کار و اصلاح نظام توزیع کالا و دانش بنیان کردن اقتصاد و تحقق اقتصاد منهای نفت و رشد کار و تولید مولد و خودکفایی در کالاهای اساسی و تامین امنیت غذا و درمان و مقابله با آسیب پذیری اقتصادی و بسترهای فسادزا این ها بر دوش این دولت است. از جمله مزایای این طرح کاهش تورم و کاهش کسری بودجه و حذف دست دلالان و رانت خواران و کاهش قاچاق است دولت باید مدیریت کند که اقشار فقیر و ضعیف فقیرتر نشوند.
وی گفت: یک واقعیت هم نمایان است که این دولت در بیان خدمات و تصمیمات و در بحث اقناع افکار عمومی و اطلاع رسانی ضعیف است و زبان محکمی ندارد باید روابط عمومی ها و نهادهای متولی و مسئولان دولت و کارمندان دولت وارد میدان شوند و لکنت زبان نداشته باشند و با مردم صحبت کنند و مزایای طرح را بگویند نقاط قوت و ضعف را با مردم در میان بگذارند که این باعث همراهی مردم می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سلام
Iran, Islamic Republic of
جناب حاج آقا درود بر سنگر سازان بی سنگر تنظیم بازار هم بهشون محول شده و بهتر از بقیه اداره می‌کنند. اطلاعات بهتون داده شده اشتباه است تصیح بفرمایید
دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
1