کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در قالب طرح مقابله با فقر مطلق؛

شناسایی 1123 فقیر در کهگیلویه و بویراحمد / اجرای طرح مقابله با فقر مطلق

23 ارديبهشت 1401 ساعت 10:07

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های ویژه برای حمایت از مشمولان طرح «مقابله با فقر مطلق» در استان اجرا می شود.


فقر مطلق به معنای عدم دسترسی به حداقل‌های معیشت است که با توجه به هزینه‌های زندگی که در نقاط مختلف کشور متفاوت است، کاهش رشد اقتصادی، افزایش تورم در کنار کاهش قابل توجه درآمد سرانه منجر به رشد نرخ فقر در سال‌های اخیر شده است، سرعت متوسط سالانه خط فقر مطلق در کل کشور برابر با ۲۰ درصد بوده است.
به گزارش کبنانیوز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های ویژه برای حمایت از مشمولان طرح «مقابله با فقر مطلق» در استان اجرا می شود.
حمیدرضا واعظی زاده در این خصوص اظهار کرد: با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی افراد مشمول این طرح شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
واعظی زاده گفت: تاکنون هزار و ۱۳۲ نفر مشمول طرح مقابله با فقر مطلق در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند.
وی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال مبلغی به عنوان کمک به این افراد پرداخت شد و پس از آن اقدامات ویژه‌ای برای خودکفایی آنان انجام و زمینه رهایی آنان از فقر مطلق فراهم خواهد شد.
واعظی زاده با اشاره به شاخص فقر مطلق افزود: افرادی که در تامین حداقل‌های زندگی از جمله خوراک و پوشاک ناتوان هستند و زیر پوشش نهاد‌های حمایتی قرار ندارند مشمول این طرح هستند.
واعظی زاده عنوان کرد: در قالب این طرح افرادی که دارای فقر مطلق هستند شناسایی و اطلاعات آن‌ها در سامانه "حامی" توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارگذاری و این داده‌ها با اطلاعات سامانه جامع رفاه ایرانیان تطبیق داده می‌شود.
وی گفت: در شناسایی خانوار‌های درگیر با فقر مطلق مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی نیز مشارکت می‌کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مردم خواست افرادی که در تامین معیشت خود ناتوان هستند و از خدمات نهاد‌های حمایتی بهره‌مند نیستند را به این اداره معرفی کنند.


کد مطلب: 447916

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447916/شناسایی-1123-فقیر-کهگیلویه-بویراحمد-اجرای-طرح-مقابله-فقر-مطلق

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1