کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست خبری مطرح شد

نظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره رسیدن مستقیم یارانه به دست مردم

21 ارديبهشت 1401 ساعت 20:20

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها هنوز آغاز نشده است و در این طرح یارانه مستقیم به دست مصرف کننده می رسد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها هنوز آغاز نشده است و در این طرح یارانه مستقیم به دست مصرف کننده می‌رسد.
به گزارش کبنا، سید علی احمد زاده عصر روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی اظهار کرد: این طرح در دولت قبل طبق مصوبه مجلس باید اجرا می‌شد که بخاطر نگرانی از بابت مردم اجرایی نشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توزیع ناعادلانه یارانه‌ها منجر به راه اندازی شبکه رانت و فساد و قاچاق شد که ادامه این روند به صلاح مملکت نبود.
احمدزاده تصریح کرد: به هر نحوی این طرح یارانه‌ها باید اجرا شود و دولت سیزدهم مصلحت خود را بر مصلحت کشور ترجیح نداد.
وی ادامه داد: کشور درگیر جنگ اقتصادی با آمریکا و اروپا قرار دارد، در این صحنه جنگ بی امان سخت و پیچیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در شرایط جدید جنگ اقتصادی می‌طلبد که همه در کنار هم قرار بگیرند.
احمدزاده تاکید کرد: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها هنوز آغاز نشده است و در این طرح یارانه‌هایی که توزیع آنها ناعادلانه بود، بصورت مستقیم به دست مصرف کننده می‌رسد.
وی اظهار کرد: جریان سازی از خارج در رابطه با این طرح شروع شده و ذهن مردم را تشویش می‌کنند و بسیاری اقدامات تخریبی بر علیه این طرح از خارج خط می‌گیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جریانات تخریب طرح یارانه‌ها و دولت برای اجرای این طرح جریان سیاسی مخالف دولت نیستند بلکه جریان خارجی و وابسته به خارج است.

احمد زاده با اشاره به شعار تحول اقتصادی دولت گفت: این تحول اقتصادی با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها آغاز شده است.
وی با بیان اینکه قیمت نان تغییر نمی‌کند، افزود: هیچ نانوایی مجاز به افزایش قیمت نان نیست و در صورت تغییر قیمت را دولت یارانه آن را به نانوایی‌ها می‌دهد و در صورت افزایش قیمت از سوی هر واحد نانوایی تخلف کرده و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مرغ، تخم مرغ، روغن و شیر و لبنیات برای یارانه بگیران افزایش قیمت ندارند و یارانه آنها از طریق کالا برگ به مردم داده می‌شود.
احمدزاده تصریح کرد: تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه آب، برق و گاز مصرفی آنها را دولت پرداخت می‌کنند که تاکنون حدود ۴۶ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی مشمول این طرح شدند.
وی ادامه داد: از مردم انتظار داریم که کالا از جمله روغن و ماکارونی به اندازه کافی خرید کنند و از احتکار خانگی خودداری شود چرا که با کمبود کالا مواجه نیستیم و انبارهای استان کهگیلویه و بویراحمد پر است اما تقاضای اضافی مردم زیاد است و باعث فشار به بازار می‌شود که نیازمند همکاری و کمک مردم در این رابطه برای خرید به اندازه کافی هستم.
 


کد مطلب: 447884

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447884/نظر-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-درباره-رسیدن-مستقیم-یارانه-دست-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1