تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۴۴۷۸۷۸
یادداشت؛

واریز یارانه به‌صورت شبانه

سرافراز آوری
۱
۰
واریز یارانه به‌صورت شبانه
کبنا ؛
بالاخره زمان فرارسید و طبق گفته معاون اول ریاست جمهوری که اعلام کرده بود:
رئیس‌جمهور مستقیم در روزهای آینده با مردم سخن خواهند گفت و خبرهای خوبی هم برای مردم دارند فرا رسید و خیلی‌ها هم پای جعبه جادویی نشستند برای دریافت خبرهای خوب در پنجمین گفتگوی تلویزیونی شبانه رئیس دولت "صادق الوعد " صبح که مردم از خواب بیدار شدند برعکس اون یکی رئیس‌جمهور که صبح از خواب بیدار شده تا بنزین گران شده این یکی شبانه پولی به حساب بعضی واریز کرده بود که صبح که مردم از خواب بیدار شدند دیدند تا پیامک واریزی پول براشون اومده شادوشنگول و در هر کوی کوچه‌بازار صبح اول وقت تعجب کرده بودند می‌گفتند بازم به این سید، از اینکه کارهای خوبی در حال شکل‌گیری است کسی منکر نیست و حرکت‌های تحولی خوبی را از دولت شاهد هستیم و برای دولت و آقای رئیس آرزوی موفقیت می نمائیم.
 مواردی هستند که با توجه به اینکه آقای رئیس‌جمهور فرمودند:
 مردم می‌توانند اگر انتقادی هم دارند بیان کنند چرا که ما دولت، "صادق الوعدی" هستیم، به نظر رسید به خاطر اینکه یک یادآوری بشود خدمت ایشان این موارد گوشزد تا هر جا کم‌کاری یا خلاف وعده‌ای بوده اصلاح بشود، تا اعتماد مردم از دولت پررنگ‌تر شود و زمینه سرمایه اجتماعی فراهم‌تر گردد،
، قبل از انتخابات تا بعد از انتخاب مصاحبه‌های مسئولان ازجمله حضرت ایشان پر است از مغایرت در خصوص تورم، مشکلات اقتصادی و چگونگی حل آن، بحث افزایش حقوق‌ها که گفتند باید بر اساس تورم باشد، و نشد این‌ها خلاف دولت صادق ق الوعد است انتظار است در گفتارها بیشتر توجه بشود آنچه میگویند واقعاً عمل کنند.
فرمودند طبق قانون ملزم به اجرای این جراحی اقتصادی هستیم و قانون تصویبی مجلس هم هست تأکید هم داشتند، ولی می‌بینیم قانون همه‌جا درست اجرا نمی‌گردد، باید قانون، قانون باشد و هر قانونی در دولت "صادق وعده" با تمام و کمال اجرا گردد تا مردم هم قانونمند شوند، وقتی دولتی خود قانون را درست اجرا نکند مردمش که خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
به‌طور مثال: سال‌هاست به معلمان قول رتبه‌بندی داده شده و قانون هم تصویب کرده، چرا بوقت خود اجرا نمی‌شود؟
قانون گفته افزایش حقوق بر اساس تورم، چرا اجرا نمی‌شود؟ مگر قانون، قانون نیست چرا در اجرا تفاوت باشد؟ قانون خیلی چیزهای خوب دیگر هم برای مردم تصویبی دارد ولی اجرا نمی‌گردد چرا؟
اعتراضات خیابانی و بیابانی که حق معترضین هم هست به‌طور مثال کارگران یا، بازنشستگان، یا فلان قشر، قانون هم حق آنان را تصویب کرده ولی آقای رئیس‌جمهور چرا اجرا نمی‌گردد؟
متناسب‌سازی حقوق کارکنان، همسان‌سازی سازی مسائل رفاهی تصویبی قانون برنامه ششم توسعه است آقای رئیس‌جمهور چرا دستگاه اجرای در جهت کمک به این مردم تاکنون آن را اجرا نکرده است؟
این جراحی اقتصادی خیلی از مردم بر اثر تبعات آن دچار مشکل خواهند شد و نفع دولت در اجرایان است، هر جا نفع دولت بیشتر است قانون به جد اجرا می‌شود.
اما آنجا که قانون به نفع مردم است کمتر اجرا می‌شود و دستگاه دولتی با مردم به تقابل برمی‌خیزد ولو با برخورد خشن اگر لازم باشد چرا؟
دولت قرار است دو ماه مبلغ هر نفر ۴۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به جیب مردم اضافه کند تا کار کالابرگ آماده شود، خوب چه اشکال داشت کار کالابرگ آماده می‌شد و بعد طرح اجرا می‌شد، این سردرگمی مدیریتی وزارتخانه‌های هزینه‌های آن بیش از نفع آن است، این دو ماه یارانه دادن به خاطر پس‌لرزه‌های است که طرح اقتصادی دولت به دنبال دارد و بعدازآن قطع می‌شود، مگر قرار نیست دولت "صادق الوعد" باشد؟
یارانه ۴۵ هزارتومانی سال‌هاست افزایشی نداشته ولی اجناس دولتی چند صد برابر افزایش داشته حق مردم در این چند سال بدون افزایش چه می‌شود، مگر نه اینکه قانون بوده، چرا قانون بوقت خود و در جای خود و به نفع مردم اجرا نشده است؟
 آیا مردم در برابر افزایش خدمات دولت حق افزایش یارانه خود را برابر قانون نداشته‌اند یا قانون واقعاً برای خود دولت طلائی است و برای مردم برنزی است؟
دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات در بیان آقای رئیس‌جمهور گفته شد که باید نظارت کنند درصورتی‌که مدت‌هاست که بازار در التهاب و گرانی و فشار بر مردم مضاعف بوده و دستگاه‌های نظارتی و حمایت از مصرف‌کننده در حقیقت توان مقابله با اجحاف بازار بر مردم را نداشته‌اند چگونه اکنون این دستگاه‌ها می‌توانند بازار را کنترل کنند؟
فرمان ۸ ماده‌ای خود آقای رئیس‌جمهور در سرکشی از ایران‌خودرو آیا شکل اجرایی گرفت؟
 آقای رئیس‌جمهور فرمودند دهک‌های پایین از یک تا ده شناسایی شده در وزارت تعاون درصورتی‌که طبق وعده مسئولان هنوز همسان‌سازی آماری انجام نشده و بزرگ‌ترین مشکل کشور مشکل شناسایی دهک‌هاست با تعدد دستگاه‌های حمایتی که هنوز آمار خود را یک‌کاسه نکرده و ساماندهی صورت نگرفته، و هر دستگاهی برای خود یک بانک اطلاعاتی دارد و تاکنون دستگاه‌های دولتی و حمایتی برای همسان‌سازی و یکپارچه‌سازی آماری با هم توافق نکرده و شفاف‌سازی آماری با منافع سازمانی دستگاه‌ها ظاهراً مغایرت دارد و هر کس به آمار خودش استناد می‌کند، چرا یکسان‌سازی آماری دستگاه‌های حمایتی سال‌هاست که در کشور اتفاق نمی‌افتد؟
 فرمودند افراد مستحق کاملاً شناسایی شده است، دهک‌ها دسته‌بندی‌شده است از دهک یک تا چهار بیشترین کمک اهدا می‌شود و دهک‌های بعدی مبلغ کمتری دریافت می‌نمایند این در حالی است که تعداد زیادی از افراد تابه‌حال سهام عدالت که باید عین عدالت باشد را دریافت نکرده و نمی‌دانند به کجا مراجعه نمایند،، تازه این دستگاه سهام عدالت بود که متولی اجرای عدالت بوده تازه تخلفات متعدد مالی در این شرکت به‌وجود آمده این در حالی است که قرار بود به همه مردم سهام داده شود، دستگاه‌های نظارتی که آقای رئیس‌جمهور فرمودند همان موقع هم بودند، و همان‌ها همین‌ها هستند و نتیجه‌گیری می‌شود که این دستگاه‌ها با مافیای قدرت و ثروت نمی‌توانند برخورد کنند؟
 در حال حاضر کمک‌معیشت برای افرادی واریز می‌شود و به تعدادی داده نمی‌شود، بعضی مستحق دریافت نیستند اما پول به حسابشان واریز و بعضی مستحق هستند ولی اصلاً در سامانه دولت نیستند، خود مسئولان وزارتخانه تعاون این را مهر تأیید می‌زند، در حال حاضر این در دولت صادق الوعد هم وجود دارد چرا؟
بیشتر شکایات مردم از دستگاه‌های دولتی است در عدم اجرای قانون است و در دولت صادق الوعد همچنان شاهد این موضوع هستیم اگر در کشور دستور تشکیل یک تیم زبده را آقای رئیس‌جمهور بدهند تا بررسی شود نتیجه حاصله خیره‌کننده خواهد بود، در سفر رئیس قوه قضائیه که خود آقای رئیسی بوده شخصی مشکلاتی داشته با دستگاه دولتی و با کارشناسان ایشان و طرح شکایت و تحویل به آنان هیچ‌گونه جوابی دریافت نکرده، چرا در دولت صادق الوعد شاهد وعده خلاف باشیم؟
در سفر ریاست جمهوری که خود آقای رئیسی بودند همین موضوع از سوی شهروندی که از همین مردم است تکرار شده طرح شکایت کرده که با مذاکره با تیم همراه و قول مساعد آنان باز هیچ‌گونه نتیجه ایی حاصل نشده و وقتی با سامانه ۱۱۱ تماس گرفته که این سامانه متأسفانه هنوز هم بیشتر سرکاری است تا واقعیت، گفتند اصلاً شکایتی از شما در سامانه ثبت‌نشده؟
آیا نباید در دولت صادق شاهد این بی‌توجهی‌ها دیگر نباشیم؟
اگر دولت واقعاً صادق الوعد باشد قطعاً مشکلات حل خواهد شد و این نیاز به خانه‌تکانی جدی در دستگاه‌های دولتی را دارد،
 تلاش در رفع مشکلات مردم و اجرای درست قانون به نفع مردم نه به نفع دولت و به‌صورت عملی کاری است که دولت "صادق الوعد" صادقانه باید در برنامه کاری خود داشته باشد.

 سرافراز آوری
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بودنا
Iran, Islamic Republic of
سرافراز آوری از کی تحلیلگر شد؟خدایی کسی گلایه نمی کند که کسی که هیچگونه تخصص اقتصادی ندارد اظهار نظر کند .جناب آقای آوری عملکرد شما در کمیته امداد نشون داد که این کاره نیستین.مردم قضاوت می کنند .نه ماه از دولت مورد علاقه تو (کما این که در دولت های دیگر هم چندان بی ارادت نبودی البته برای منافع)می گذرد مملکت را به روزی انداخته که حتی آرزوی حکومتی مثل طالبان را دارند و کشور را به ته دره ساقط کرده است.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد: اردوی جهادی مدیران استانی برگزار شود

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد: اردوی جهادی مدیران استانی برگزار شود

همایش تجلیل از جهادگران دانشجویی استان تحت عنوان «شکوه هجرت» به همت معاونت عملیات جهادی ...
دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
1