تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۴۴۷۸۷۴
سرپرست حفاظت محیط زیست استان گفت:

اولویت نخست محیط زیست و دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد: مبارزه با بیماری پی پی آر

۰
اولویت نخست محیط زیست و دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد: مبارزه با بیماری پی پی آر
کبنا ؛سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: واکسیناسیون دام های اهلی حاشیه مناطق حفاظت شده و راه اندازی گشت های مشترک اولویت های نخست دو دستگاه در مبارزه با بیماری پی پی آر است.
به گزارش کبنا نیوز، بیماری پی پی آر یکی از بیماری های مشترک بین دام های اهلی و حیات وحش است که هرساله از آبشخورهای مشترک به حیات وحش منتقل و بخشی از آنها را به کام مرگ می کشاند.
برهمین اساس  و بمنظور  اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقی در مناطق حفاظت شده استان –  صبح امروز 21 اردیبهشت 1401 جلسه مشترک محیط زیست و دامپزشکی در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.
براساس این گزرش، اسلام جاودان خرد سرپرست حفاظت محیط زیست استان در حاشیه این نشست گفت: متاسفانه در سنوات گذشته بدلیل بی توجی ها و یا عدم برنامه ریزی مناسب ، شاهد تصاویر دلخراشی از تلف شدن حیات وحش براثر بیماری پی پی آر در اغلب استان های کشور بودیم.

وی با اشاره به اینکه دفع خطر احتمالی شرط عقل است گفت: خوشبختانه تا کنون در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست در استان گزارشی از شیوء این بیماری دیده و گزارش نشده است اما ضرورت داشت ، قبل از اینکه اتفاق ناگواری رخ دهد تمهیدات مناسب سنجیده  و برنامه ریزی های لازم انجام گردد.
سرپرست حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: لازمه جلوگیری از این اتفاق تلخ ، بسیج عمومی برای واکسیناسیون دام های اهلی حاشیه مناطق حفاظت شده در سطح استان است.
جاودان خرد گفت:  آنگونه که مسئولین دامپزشکی بیان نموده اند، خوشبختانه کهگیلویه وبویراحمد جزء استان های برتر در زمینه واکسیناسیون دام های اهلی است . به همین خاطر تاکنون  شاهد گزارشی از تلف شدن حیات وحش بر اثر این بیماری در استان نبوده ایم .
وی گفت: در این جلسه مقرر شد، با راه اندازی گشت های مشترک محیط زیست و دامپزشکی در سطح استان، توجه به مناطق مشترک بعنوان اولویت نخست واکسیناسیون مورد توجه و اقدام قرار گیرد  تا از بروز هر گونه بیماری احتمالی در حیات وحش جلوگیری گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
1