کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسئول مراکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

دومین مرکز ناباروری کهگیلویه و بویراحمد خدمات ارائه می دهد

21 ارديبهشت 1401 ساعت 12:56

به تمام زوج‌های نابارور در کهگیلویه و بویراحمد به شرط داشتن بیمه پایه می توانند در مراکز درمان ناباروری خدمات داده می شود.


به تمام زوج‌های نابارور در کهگیلویه و بویراحمد به شرط داشتن بیمه پایه می توانند در مراکز درمان ناباروری خدمات داده می شود.
به گزارش کبنانیوز، مسئول مراکز درمان ناباروری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در دو مرکز درمان ناباروری بی بی حکیمه گچساران و کوثر شهید جلیل هر کدام سالانه ۲ هزار زوج نابارور مراجعه می‌کنند که بنا به نوع مشکلات آن‌ها خدمات دارویی، لقاح خارج از رحم "آی وی اف‌" آی یو‌ آی" انجام می شود.
هادی پور با بیان اینکه سالانه در این مراکز حدود ۴۰ نوزاد متولد می شود افزود: برخی تجهیزات در مرکز کوثر شهید جلیل خریداری شده و خدمات مقدماتی به زوج‌های نابارور داده می شود.
وی همچنین از ارایه خدمات بیمه‌ای برای زوج‌های نابارور از سال قبل خبر داد و یادآور شد: تمام زوج‌های نابارور به شرط داشتن بیمه پایه می توانند در مراکز درمان ناباروری خدمات دریافت کنند و محدودیتی برای زوج‌ها وجود ندارد.
مسئول مراکز درمان ناباروری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مرکز ناباروری بیمارستان شهید جلیل یاسوج، دومین مرکز ناباروری استان است.
هادی پور بیان کرد: این مرکز با ۱۲ تخت روزانه به زوج های دارای مشکل خدمت ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه مرکز آی وی اف بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران هم نخستین مرکز درمان ناباروری در استان است گفت: این مرکز با دارا بودن آزمایشگاه آندرولوژی، آزمایشگاه جنین شناسی، سونوگرافی فوق تخصصی، بیوفیریزینگ، اتاق عمل و واحد مراقبت های پس از عمل جراحی به زوج های جوان دارای مشکل خدمات ارائه می دهد.

بیشتر بدانید:
به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛ میرهاشم موسوی، نحوه تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ناباروری از سوی این سازمان را تشریح کرد و افزود: خدمات ناباروری ICSI ،IUI ،FET و IVF بر اساس مصوبه هیات وزیران از دوم شهریور ۱۴۰۰ بر مبنای دستورالعمل خرید راهبردی مربوط در تعهد سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر این اساس، ضروری است، زوج های نابارور ابتدا در مدیریت درمان استان ها، پرونده تشکیل دهند و سپس از مراکز مجاز ارائه کننده خدمات ناباروری، خدمت دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه مراجعه بیمه شدگان برای دریافت این خدمات گفت: ضروری است زوج های نابارور (خانم‌های زیر ۴۵ سال) با مراجعه به مراکز مجاز درمان ناباروری، گواهی پزشک مبنی بر ناباروری دریافت و با در دست داشتن گواهی صادره برای تشکیل پرونده به مدیریت درمان استان مراجعه کنند و سپس مسیر درمان را ادامه دهند.


کد مطلب: 447867

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447867/دومین-مرکز-ناباروری-کهگیلویه-بویراحمد-خدمات-ارائه-می-دهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1