تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۸۵۴
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح‌های گردشگری توضیح می‌دهد

طرح‌های مشکوک

۰
طرح‌های مشکوک
کبنا ؛طبیعت و مکان‌های تفریحی و بکر استان کهگیلویه و بویراحمد در دنیا بی‌نظیر است و هر بیننده‌ای را وسوسه می‌کند که از این طبیعت بکر استفاده‌ای کند. شاید به همین دلیل باشد که در این استان بیشتر سرمایه‌گذاران تمایل دارند در حوزه گردشگری فعالیتی داشته باشند. افراد زیادی هستند که به منظور اجرای طرح گردشگری تسهیلات زیادی را دریافت کرده‌اند و هکتارها از اراضی ملی را به دست گرفته‌اند، اما به جای اجرای طرح، برای خودشان باغ و ویلا بنا کرده‌اند. کی بساط این طرح‌های مشکوک و شبهه‌انگیز جمع می‌شود؟ کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: «تعداد ۴۲ طرح گردشگری که ابتر مانده بود را لغو امتیاز کردیم جای تأسف دارد که بگوییم از ۱۰۰ طرح گردشگری فقط ده طرح به بهره برداری رسیده است.»
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده در آیین تکریم و معارفه مدیران‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از همه خادمان حوزه گردشگری در این استان اظهار داشت: یکی از ادارات کل پویا در حوزه زیرساخت‌ها اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است. 
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: سرانه ناخالص ملی بسیاری از کشورها از راه گردشگری تأمین می‌شود چرا که آنها صنعت و کشاورزی ندارند که در برخی از استانهای ما مثل اردبیل نیز اوضاع به همین منوال است.
 وی در ادامه گفت: هرچه نگاه می‌کنم میزان مواهب خدادادی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی سخت ده‌ها برابر مناطقی مثل سرعین اردبیل است اما زیرساخت‌های گردشگری آن کجا و زیرساخت‌های گردشگری سی سخت ما کجا.
  حاجی زاده افزود: متاسفانه سی‌سخت با زلزله‌ای که در آن رخ داد به کشور و جهان شناخته شد و دیگران فهمیدند چه بهشتی اینجا پنهان بوده و می‌توان یک استان را با آن اداره کرد.
 وی در ادامه با بیان اینکه همه ما مسئولان موظفیم امید را در دل مردم زنده کنیم گفت: هر کس بخواهد نا امیدی را در دل جامعه و مردم گسترش دهد همسو با مخالفین نظام قدم برداشته است البته باید کمی‌ها و کاستی‌ها را ببینیم و به مردم صادقانه بگوییم چرا که آنها صاحبان اصلی نظام هستند. 
این معاون استاندار گفت: خدمات این استان همه متعلق به نظام است اما محدودیت‌ها همچنان وجود دارد تلاش‌های زیادی شده که زیرساخت‌های گردشگری تکمیل شود اما متاسفانه بسیاری از زمین‌ها به نام گردشگری واگذار شده و کارهای دیگری غیر از گردشگری در آن انجام شده است که در این سالها با همراهی دستگاه قضایی ورود پیدا کرده‌ایم و به مقابله با زمین‌خواری و جنگل خواری رفتیم اینها همه انفال است بعضی‌ها به اسم سرمایه گذاری ورود پیدا کرده اما هیچ کدام از شاخص‌ها را نداشتند ۲۰ سال پیش صدها هکتار زمین به اسم گردشگری واگذار شده اما کاری در آنها انجام نشده و در کنار آن ویلا و باغ برای خود ساخته‌اند.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دستگاه صنعت و معدن کشاورزی و گردشگری دستور داده‌ایم که وضعیت زمین‌های واگذار شده را تعیین تکلیف کنند تا بدانیم به کجا رسیده است گفت: چرا باید بعد از بیست سال فلان طرح فقط دو درصد پیشرفت داشته باشد به ما می‌گویند تسهیلات دریافت نکرده‌ایم در حالی که زمین‌های زیادی به آنها واگذار شده و قرار بوده که کار انجام دهند و متاسفانه جای دیگران را هم اشغال کرده‌اند. 
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت تعداد ۴۲ طرح گردشگری که ابتر مانده بود را لغو امتیاز کردیم جای تأسف دارد که بگوییم از ۱۰۰ طرح گردشگری فقط ده طرح به بهره برداری رسیده است.
 وی در ادامه به کارهای انجام شده در دوره مدیریت کنونی اشاره کرد و گفت در بحث بلادشاپور کارهای خوبی سال گذشته انجام شد که ماده ۲۳ آن را گرفتیم در سد چم شیر پنج نفر از مدیران کل را فرستادیم تا دهکده گردشگری و توریستی آنجا فعال شود اما درخواست ما از وزارتخانه و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری این است که طرح جدید و برنامه جدیدی را برای استان ما تدوین کنند.
 . حاجی زاده به ظرفیت‌های زیاد گردشگری مذهبی در استان اشاره کرد و گفت: در هیچ استانی به اندازه کهگیلویه و بویراحمد بقاع متبرکه وجود ندارد یک استان صددرصد شیعه هستیم که می‌توان در حوزه گردشگری مذهبی سرمایه‌گذاری کلانی در استان انجام داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
1