تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۴۷۸۲۵
پیش بینی قیمت سکه امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱؛

طلا زیر فشار اوراق و دلار لِه شد / ناسازگاری اونس طلا با بازیگران سکه

۰
طلا زیر فشار اوراق و دلار لِه شد /  ناسازگاری اونس طلا با بازیگران سکه
کبنا ؛قیمت طلا در ادامه روند نزولی خود در روز دوشنبه نزدیک به 1.5 درصد کاهش یافت و به میانه کانال 1800 دلار سقوط کرد.

طلا زیر فشار اوراق و دلار لِه شد

به گزارش کبنا، قیمت هر اونس طلا تحت تاثیر افزایش شاخص دلار آمریکا در روزی که گذشت تا قیمت 1851 دلار عقب نشینی کرد. تحلیل گران رشد ارزش شاخص دلار آمریکا به قله دو دهه ای خود را عامل تیره روزی فلز زرد می دانند.
شاخص دلار آمریکا که ارزش پول آمریکا در برابر ارزهای معتبر جهان از جمله یورو، یوان و ین را اندازه گیری می کند، اکنون به سطوح بالایی کانال 103 واحدی رسیده است. اکنون شش هفته متوالی است که شاخص دلار روندی صعودی را طی کرده و از کانال 98 واحدی خود را در این مدت به نزدیکی مرز 104 واحدی رسانده است.
مهم ترین عامل رشد شاخص دلار انتظارات از اقدامات انقباضی فدرال رزرو در ادامه سال جاری میلادی است. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای بازارهای بدون نرخ سود مانند طلا عاملی کاهشی به حساب می آید. شاخص دلار آمریکا نیز که اکنون به قله دو دهه ای خود رسیده است نیز قیمت طلا برای دارندگان دیگر ارزها را افزایش و تقاضای طلا را کاهش می دهد. نرخ سود اوراق 10 ساله آمریکا نیز اگرچه از قله سه سال و نیمی کمی فاصله گرفته است اما عامل دیگری است نیز که فشار نزولی شدیدی بر قیمت طلا وارد کرده است.
در نتیجه وجود چنین عامل هایی برای سقوط 1.5 درصدی طلا در آغاز هفته معاملات بازارهای جهانی به نظر کافی می آید. پس از اینکه فدرال رزرو تصمیم گرفت در نشست ماه می خود نرخ بهره را نیم درصد افزایش دهد، سیگنال های بسیاری درباره ادامه روند سیاست فدرال رزرو در ادامه سال 2022 به بازارها مخابره شده است. موضوعی که علاوه بر فشار بر قیمت طلا تمامی بازارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
اکوایران در این زمینه نوشت: سکه امامی در هفته های اخیر علی رغم افت اونس طلا توانست خود را به بالای مرز 13 میلیون تومانی هدایت کند. با این حال، ریزش های طلای جهانی دست از سر سکه بازان بر نمی دارد و به طور مرتب زمینه ساز کاهش بیشتر ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی می شود.
به گزارش اکوایران، دیشب ارزش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی تا سطح هزار و 850 دلار پایین رفت. این موضوع  موجب شد که در بازار پشت خطی نیز کمی میزان فروش سکه افزایش پیدا کند. در واقع در حالی که دیروز دلار روند صعودی داشت، در بازار داخلی سکه نه تنها نتوانست به سوی مقاومت 13 میلیون و 500 هزار تومان حرکت کند که حتی محدوده 13 میلیون و 400 هزار تومان را نیز در مقطعی از دست داد. 
photo_۲۰۲۲-۰۵-۱۰_۰۹-۱۴-۵۷
در این میان، برخی از معامله گران باور دارند که سکه امروز می تواند به سوی مقاومت 13 میلیون و 500 هزار تومان حرکت کند و افت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی مانع از ادامه روند صعودی سکه امامی نخواهد شد. دیشب دلار توانست به بالای محدوده 28 هزار و 700 تومان برود و این موضوع می تواند امروز زمینه ساز رشد بیشتر سکه شود. سکه نیز دیشب در اواخر معاملات توانست دوباره محدوده 13 میلیون و 400 هزار تومانی را پس بگیرد. 
سکه در صورتی که به بالای محدوده 13 میلیون و 500 هزار تومان برود، با ورود خریداران بیشتری مواجه خواهد شد.
 
photo_۲۰۲۲-۰۵-۱۰_۰۹-۱۴-۵۶ (2)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
1