تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۴۴۷۷۸۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

اولتیماتوم به دستگاه‌ها برای تعیین تکلیف پارک جنگلی یاسوج / مهلت ۳۰ روزه شهرداری برای ارائه طرح ساماندهی بشار

۱
۰
اولتیماتوم به دستگاه‌ها برای تعیین تکلیف پارک جنگلی یاسوج / مهلت ۳۰ روزه شهرداری برای ارائه طرح ساماندهی بشار
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه پارک جنگلی یاسوج تا سه روز آینده تعیین تکلیف شود.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی زاده در نشست بررسی پروژه‌های گردشگری استان و زیرگذر و روگذر تنگه مهریان از  شرکت‌های مشاوره‌ای در سطح استان انتقاد کرد و گفت: شرکت‌های مشاوره‌ای معضلاتی برای ساختار فنی ایجاد کردند، ضربه‌ای که این شرکت‌ها به ساختار کارشناسی دستگاههای زیرساختی و اجرایی وارد کردند هیچ کسی وارد نکرده است.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیرکل، معاون و مشاور اداره‌ای که به جلسه می‌آید از آنها می پرسیم که برای فلان طرح چه اقدامی انجام دادید به مشاور ارجاع می‌دهند و می‌گویند هر چه مشاور گفت این تفکر در استان اصلاح شود ما قرار است به مشاور خوراک بدهیم طرح‌های ما در حوزه راهسازی و سایر حوزه‌ها معطل مشاور مانده که جلوی این مصیبت گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مخالف  سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نیستم بلکه معتقدم با ایجاد زیرساخت‌ها، گردشگری توسعه پیدا کند، گفت: مخالف سوء استفاده از کلمه سرمایه‌گذاری هستم به عنوان سرمایه‌گذار ۱۰ سال و حتی بیشتر زمین گرفته‌اند که کار گردشگری انجام دهند اما کاری انجام نمی‌شود بعد از ما طلبکار هم هستند، البته دادستان، میراث فرهنگی و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه ورود کرده‌اند.
حاجی‌زاده خواستار تعیین تکلیف ۴۲ طرح واگذار شده در حوزه گردشگری شد و افزود: برخی‌ها به این بهانه در زمین منابع ملی باغ و ویلا درست کرده‌اند که جلوی این کار گرفته شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عده‌ای اقدام به کوه‌خواری کرده‌اند گفت: تاکید استاندار برخورد با کسانی است که اقدام به زمین‌خواری و کوه‌خواری کردند و دستگاه‌های دولتی در اولویت برخورد هستند.
حاجی‌زاده ادامه داد: می‌‌خواستیم در طرح نهضت ملی مسکن زمینی را الحاق و برای مردم خانه بسازیم اما دستگاه‌ها آمدند و برای چند درخت نگذاشتند زمین الحاق شود ما هم پذیرفتیم اما الان یکی از همان دستگاه‌ها آنجا تابلو زده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود باز به عدم ارائه طرح ساماندهی رودخانه بشار توسط شهرداری انتقاد و عنوان کرد: آرزو دارم تا روزی که در استان هستم طرح ساماندهی بشار که موجب تحول در استان می‌شود و از سفر رئیس جمهور هم ۵۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده به نتیجه برسد، لذا شهرداری تا یک ماه آینده این طرح را ارائه دهد.
حاجی‌زاده همچنین خواستار الحاق مناطق حفاظت نشده به مهریان شد و گفت: دستگاه‌ها تا زمان انجام استعلامات حق هیچ گونه فعالیت خودسرانه در تنگ مهریان، آبشار یاسوج و رودخانه بشار را ندارند، ضمن اینکه شهرداری با کمک راه و شهرسازی و گردشگری طرح ضوابط گردشگری تنگه مهریان را ارائه دهد.
حاجی‌زاده  با بیان اینکه آبشاریاسوج یکی از مناطق نمونه گردشگری است بیان کرد:  شهرداری ظرف دو هفته آینده برای ساماندهی آبشار یاسوج برنامه ارائه دهد و اگر این کار را نکند پروژه را به دستگاه دیگری واگذار می‌کنیم.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پارک جنگلی یکی از ظرفیت‌های بزرگی گردشگری استان است که هیچ استفاده‌ای از آن نکرده‌ایم به همین دلیل در مناسبت‌هایی مانند تعطیلات عید فطر با کمبود فضای اسکان مواجه می‌شویم، دستگاه‌ها تا سه روز آینده پارک جنگلی را تعیین تکلیف و دستگاه‌های خود را برای انجام کار در این مکان مستقر کنند در غیر اینصورت پروژه پارک جنگلی از آنها گرفته و به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست هرچه سریعتر پروژه دهکده گردشگری سد چمشیر را تعیین تکلیف کنند و اجازه ندهند اعتبارات این پروژه که دو میلیارد تومان است برگشت بخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از کبنا .چرا مسولین بفکر ادامه تعریض خیابان جمهوری نیستند مگه متولی این امر اولا استاندار ومعاون عمرانی اش بعد راه وشهر سازی وسپس شورای شهر وشهرداری نمیباشد .چرا کوچکترین حرکتی دراین زمینه نشان نمیدهند
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
1