تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : ۴۴۷۷۷۵
کبنا گزارش می دهد

تجلیل از معلمان نمونه استانی و شهرستانی در کهگیلویه

۲
کبنا ؛
 
کبنا؛ آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه استانی و شهرستانی با حضور معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار کهگیلویه و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش کبنا، فرماندار کهگیلویه در آیین اظهار داشت: روز معلم روز بزرگداشت سنت‌های پسندیده خداوند و روز علم و معرفت است و گرامیداشت این روز و تجلیل از معلمان یعنی گرامیداشتن علم و علم آموزی، و تکریم مقام و منزلت رفیع علم و دانش است.
موسوی اصل افزود: درک و جایگاه نقش معلم به عنوان مهمترین رکن تامین سلامت جامعه و عامل تعیین کننده در مسیر رشد، شکوفایی و پیشرفت یک ملت قابل انتقاد نیست.
 وی گفت: معلمان و اساتید گرانقدری که با صبر در برهه های سخت به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا با تعهد، عشق و هدایت دانش‌آموزان و دانشجویان اهتمام ورزیده و با جریان پویای آموزش و آموزش و پرورش ، امنیت و آرامش را در خانواده ها و در جامعه حفظ کردند.
نقش معلم و آموزش و پرورش نقش با ارزش، والا و اساسی است و مهم ترین سرمایه یک ملت سرمایه نیروی انسانی است زیرا هیچ کشوری بدون داشتن نیروی انسانی و خوب و ارزشمند و پای کار و توانمند هیچ راه سعادت و ترقی را طی نخواهد کرد و به مقصد نخواهد رسید. موسوی اصل تصریح کرد: فراهم کردن نیروی انسانی با کیفیت کاری ست که جز از دست معلم و آموزش و پرورش از دست هیچ کسی ساخته نیست.
وی هویت قوی، فرهنگ دینی و اندیشه صحیح را پایه های ساخت و اساسی هر تمدنی دانست و افزود: اینها ارکان ساخت تمدن ها هستند، این پایه‌ها و ارکان تنها توسط معلمان و آموزش و پرورش ساخته میشود و توسط مجموعه دیگری قابل ساخت نیست. 
خدمات معلمان قبل از انقلاب و بعد از آن در راستای تضعیف و تحکیم نظام جمهوری اسلامی خدمات بزرگ و قابل توجهی انجام دادند، گر چه کسانی که غیر مستقیم و غیر منصفانه و مغرضانه، با نگاهی سیاسی در تلاش بی ارزش کردن و تخریب معلم و آموزش و پرورش بودند.
وی گفت: یکی از اساسی ترین کارهایی که بیش از یک دهه معطل مانده است بحث رتبه بندی معلمان است، که این طرح در مجلس جدید،دولت انقلابی تحقق پیدا کرده و به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح هستیم و از موهبت این قانون همه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.
وی در ادامه افزود: امید از معلمان شریف، طلایه‌داران فرهنگ جامعه، با تاسی از منویات مقام معظم رهبری با کلام نافذ و عزم راسخ و تولید علم ، دانش و پژوهش جهت ارتقاء علمی فرهنگی و اخلاقی، آینده سازان و تربیت نیروهای توانمند متعهد و پویا، نقش خودشان را ایفا کنند.
معاون آموزش ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش گفت : معلم بودن شغل نیست یک هنر است، هر کس با نگاه شغلی به معلم بودن نگاه کند باید کارش را تعطیل کند، زیرا یکی دستفروش هم درآمد مالی اش بیشتر از یک معلم است، اما اگر به دیده هنر نگاه کنیم،معلم یک انسان ساز است.
 رحیمی بیدک افزود: انبیاء با کتاب‌های آسمانی تورات،انجیل و قرآن در کنار بشریت قرار گرفتند تا بشر را هدایت کنند و بالا ترین ، کامل ترین و آخرین کتاب آسمانی و نسخه نجات بشریت قرآن است. انبیاء به واسطه این منشور در کنار انسانها قرار گرفتند تا هدایت کنند بشر را و به راه راست هدایت کنند.
وی افزود: معلمان باید با استفاده از کامل ترین و آخرین کتاب الهی و در عرصه جدید با استفاده از منویات مقام معظم رهبری ، «صحیفه نور» امام راحل (ره) و در این برهه از زمان با استفاده از «بیانیه گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری باید فرزندان این مرز و بوم را هدایت کنیم تا در جامعه انسان های (مطلوب، ارزشمند، فداکار و خلاق و...) باشند.
رحیمی بیدک افزود: مسئولیت معلمان بدون سوال سخت و سنگین است اما یک معلم باید عاشق کارش باشد.معلم باید پای تخته سیاه اعمالش را سفید کند، اگر نتوانستیم این کار را انجام بدهیم یعنی برای شغل و اندیشه خود ارزش قائل نبوده ایم. در روزهای اخیر که معلمین مطالبه‌گری می‌کنند که یک حق و حقیقت است، می‌گوییم ما هم از شما هستیم و از شما جدا نیستیم، اما مطالبه گری باید به راه و روش معلمی باشد. و در بحث رتبه بندی به کلی به یک قانون رسمی تبدیل شده است و به زودی اجرا خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه در این آئین ضمن تبریک هفته معلم و تقدیر از مسئولین استانی و شهرستانی برای حضور در این آئین افزود: در خصوص شان و منزلت معلم از زبان پیامبر نور و رحمت که میفرمایند (انما بعثتُ معلما یعنی من معلم برانگیخته شدم) و چه تکریمی فراتر از اینکه پیامبر بزرگ اسلام که خداوند در وصف ایشان می فرماید:(لولاکَ لما خلقتُ الافلاک به پیامبر می فرمایند اگر شما نبودید آسمان ها و زمین را نمی آفریدم) این پیامبر افتخار می کند که معلم است. پس شان و منزلت پیامبر مطابق و برابر شان معلم است.
وی در ادامه گفت: در فرازی دیگر پیامبر عظیم الشان دعایی در حق معلم می کند:پروردگارا معلمان رابیامرز و عمرشان را طولانی و رزقشان را با برکت بفرما.
​​
​​​​









​​​​​































 
نام شما

آدرس ايميل شما

شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
1