کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت؛

خسارت میلیاردی تگرگ به کشاورزان در کهگیلویه و بویراحمد

18 ارديبهشت 1401 ساعت 18:08

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خسارت ۴۰۰ میلیارد ریالی تگرگ به زراعت و باغبانی این استان خبر داد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خسارت ۴۰۰ میلیارد ریالی تگرگ به زراعت و باغبانی این استان خبر داد.
به گزارش کبنانیوز، سید علی معتمدی‌پور با ابراز نگرانی از وقوع تگرگ در این استان گفت: در حال جمع‌آوری اطلاعات خسارات هستیم اما تاکنون بارندگی‌های اخیر بیش از ۴۰ میلیارد تومان به کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.
 معتمدی‌پور افزود: پیش از این به دلیل خشکسالی تقریبا عمده مزارع دیم گندم و مزارع کلزا از بین رفتند و تگرگ و بارش‌های رگباری اخیر نیز به  130 هکتار از مزارع گندم و 30 هکتار کلزا را با آسیب‌های جدی مواجه کرد.
مدیر ارشد بخش کشاورزی از خسارات تگرگ به ۹۷ هکتار از مزارع محصولات جالیزی در این استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در بخش باغبانی نیز ۳۰۰ هکتار از باغات گردو، ۲۰ هکتار مرکبات نیز خسارت میلیاردی دیده‌اند.
معتمدی‌پور گفت: خسارت تگرگ به سایر مزارع کشاورزی  بیش از ۵۰ هکتار بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری‌های خود برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش خبر داد و از مسئولان ارشد کشور درخواست کرد تا دست‌کم بخشی از این خسارت سنگین به کشاورزان جبران شود.
وی بیان کرد: عمده خسارت‌ها در دو شهرستان گچساران و چرام بوده، اما آمار خسارت تگرگ در سایر شهرستان‌ها در دست بررسی و پایش است.
مدیر ارشد بخش کشاورزی افزود: خسارت تگرگ به کل زیر بخش‌های کشاورزی تاکنون ۲۵۸ هزار و ۵۳۴ میلیون ریال برآورد شده است.
معتمدی‌پور با بیان اینکه این گزارشات را به مدیریت بحران استانداری و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم، تصریح کرد: کمک‌های بلاعوض، تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره و امهال و بخشودگی وام کشاورزان پیشنهادات ما به دولت برای جبران خسارات وارده است.


کد مطلب: 447769

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447769/خسارت-میلیاردی-تگرگ-کشاورزان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1