تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۴۴۷۵۸۰
همتی در نطق میان دستور:

مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

۲
مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند
کبنا ؛عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بار اصلی مشکلات بر دوش مردم است، گفت: مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، مبارزه با رانت خواری، ویژه خواری، حقوق های غیرمتعارف را در اولویت قرار دهند.
به گزارش کبنا، حسن همتی در صحن علنی امروز ( یکشنبه، 11 اردیبهشت ماه ) در نطق میان دستور با تبریک عید سعید فطر، گفت: علیرغم پیگیری ها و تلاش های هیات مذاکره کننده کشورمان هنوز طرف های مقابل و در راس آنها آمریکا پاسخ قانع کننده ای به رفع تحریم ها و راستی آزمایی نداده است و کماکان اصرار دارند بخشی از تحریم ها به ویژه تحریم سپاه پاسداران باقی بمانند که این کار با عزت و شرف اسلامی مغایرت دارد.
وی افزود: از سویی این روزها افرادی معلوم الحال اقدام به جوسازی علیه سپاه می کنند؛ به این افراد توصیه می کنم قبل از نام بردن از ارگان انقلابی سپاه حتما دهان خود را آب بکشند.
نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به هیچ وجه خوب نیست، تصریح کرد: اقدام قابل توجهی در این رابطه انجام نشده و قیمت اجناس هم مانند گذشته در حال صعود است در حالی که مردم افزایش قابل توجهی در درآمد خود مشاهده نمی کنند؛ مردم توقع دارند ما مشکلات اقتصادی و معیشتی و رفع تبعیض را حل کنیم و در اولویت قرار دهیم اقتصاد دستوری کاربرد ندارد و این فرمول ها و راه حل های منقطی کارساز است؛ متاسفانه هیچ نظارتی بر کیفیت، تولید و توزیع بر کالاهای داخلی وجود ندارد و قیمت ها به دلخواه افراد و بیشتر به دلخواه سلطان ها تعیین می شود.
همتی با بیان اینکه بار اصلی مشکلات بر دوش مردم است، گفت: مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم مبارزه با رانت خواری، ویژه خواری، حقوق های غیرمتعارف را در اولویت قرار دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای درست و منطقی رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و رفع بیکاری جوانان از مطالبات اصلی و عمومی مردم است وامیدوارم دولت در این رابطه اقدامات جدی به عمل آورد.

وی نبود عدالت بهداشتی  را یکی از مشکلات اصلی حوزه انتخابیه دانست و گفت: ما از بابت نبود و کمبود امکانات و پزشک متخصص به شدت مشکل داریم و علیرغم پیگیری های مداوم هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است؛ برخی شهرهای بزرگ و برخوردار ده ها پزشک متخصص دارد در حالی که در شاهین دژ و تکاب یک متخصص هم نداریم و این بیشتر از عدالت به ظلم و بی تدبیری مطلق شباهت دارد.
نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم ادامه داد:  کشاورزان و دامداران به علت کمبود و بالا بودن قیمت کود، سم و فرآوردهای دامی مشکل دارند؛ اختلافات جدی میان منابع طبیعی و کشاورزان وجود دارد و دستور وزیر وقت در حل این اختلافات به نفع مردم نادیده گرفته و عدم اختصاص حقابه مناسب آب کشاورزی و افزایش حریم بستر رودخانه زرینه رود مردم حوزه انتخابیه را به شدت ناراحت و با مشکل مواجه کرده است؛ بماند که قیمت آب کشاورزی به شدت افزایش یافته و کشاورزان توان پرداخت آن را ندارند.
همتی یادآور شد: معادن ما تاکنون اقدامات شایسته در زمینه حقوق دولتی و اجتماعی انجام نداده اند در این رابطه وزارت صمت و ایمیدرو در سایر شهرستان ها سرمایه گذاری کردند و ما پیگیر هستیم این اقدام در منطقه ما هم انجام شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش زیادی از اراضی و املاک شهرستان تکاب و روستاها اوقافی بوده و مشکلاتی در این رابطه وجود دارد و علیرغم پیگیری ها در شهرستان و استان هنوز نتیجه مناسبی حاصل نشده است و امیدوارم خاموشی رئیس اوقاف به حال این مشکل توجه ویژه داشته باشد؛ مشکل مشابهی در مورد املاک و اراضی و اختلاف املاک با بنیاد مستضعفان وجود داشت که با دستورات و همکاری خوب فتاح درحال رفع است./
نام شما

آدرس ايميل شما

مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بار اصلی مشکلات بر دوش مردم است، گفت: مسئولان ...
محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
1