کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن،عترت و نماز در کهگیلویه

11 ارديبهشت 1401 ساعت 13:45

آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور امام جمعه دهدشت، رئیس آموزش و پرورش،فرماندار و دیگر مسولان شهرستانی در حسینیه ثارالله دهدشت برگزار شد.




کبنا؛ 
آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور امام جمعه دهدشت، رئیس آموزش و پرورش، فرماندار و دیگر مسولان شهرستانی در حسینیه ثارالله دهدشت برگزار شد.

به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام وحدانی فر در این آیین اظهار داشت: فرزندان قرآنی مایه افتخار و زینت خانواده ها هستند. و انس با قرآن،عترت و مفاهیم اسلامی ،عمل به دستورات قرآنی، تضمین کننده  خیر دنیا و آخرت است.
وحدانی فر قرآن را نشان دهنده راه بشریت دانست و افزود: قرآن، کتاب جامع برنامه زندگی، هدایتگر و روشنگر میسر زندگی است.
وی گفت: خدای رحمان برای هدایت همه بشریت کتابی با عناوین و نام های مختلف با توجه به ظرفیت فکری بشر در ابعاد مختلف به عنوان کتاب هدایت فرستاده است.
وحدانی فر با اشاره به اینکه برکت خانه به قرآن است افزود: خانه ای که در آن قرآن باشد خانه ملائکه است.
سید فضل الله گنجی پور در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: معلم بازوی یک جامعه است، نقش اساسی و بی بدیل در توسعه ارزش های دینی و مذهبی دارد.
گنجی پور افزود: اگر جامعه ای سالم باشد باید علت سلامتی آن را در خانواده و مدارس جستجو کرد.
گنجی پور قرآن را مهم ترین عامل وحدت بین مسلمانان جهان دانست و افزود: قرآن تنها کتاب معرفت و حکمت است،قانون اساسی بشریت است.
وی افزود: اینکه شما منتخبین، در مسیر قرآن قرار گرفته اید نعمت بزرگی است.
گنجی پور در ادامه گفت: این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و فرهنگیان اجرا شد،که در ۱۴ رشته( تفسیر،صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، و...) در سطح شهرستانی و استانی اجرا شد.
در سطح آموزشگاهی حدود ۵ هزار داوطلب داشتیم، که از بین آنها ۱۵۰۰ داوطلب به مرحله شهرستانی ارتقا پیدا کردنند، و در مرحله آخر ۱۲۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.
سید عبد العزیز موسوی در این مراسم اظهار داشت: آمار و ارقام منتخبین در این مسابقات نشان دهنده این است که قابلیت‌ها و استعدادهای خوبی در این زمینه داریم.
 موسوی اصل سنت قرائت قرآن را یک سنت حسنه دانست و افزود: قرائت قرآن یک سنت حسنه است که ائمه معصومین(ع) همیشه آن را برپا می داشتند، و عمل می کردند و به ما به عنوان پیروان خودشان توصیه و سفارش کردند.
موسوی با بیان اینکه یکی از رسالت‌ها و ماموریت های آموزش و پرورش، آموزش معارف دینی است گفت: روحیه معنوی و دینی را متعلمین، جوانان و نوجوانان بیشترین وقت خودشان را در خدمت آموزش و پرورش هستند، یکی از مقولیت ها و رسالت های آموزش و پرورش است.
وی در ادامه گفت: در معارف ما ، قرآن کریم، ائمه معصومین (ع) ،احادیث و روایات زیادی به انس با قرآن اشاره کردند.​​​​















کد مطلب: 447527

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447527/تجلیل-برگزیدگان-مسابقات-قرآن-عترت-نماز-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1