تاریخ انتشار
جمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۴۷۴۶۴
در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد؛

روز قدس نماد اتحاد و انسجام ملت اسلامی و شکست هیمنه پوشالی اسرائیل است

۱
کبنا ؛

کبنا، 
امام جمعه دهدشت گفت: روز قدس نماد اتحاد و انسجام ملت اسلامی و شکست هیمنه پوشالی اسرائیل و روز استکبارستیزی است.

به گزارش کبنا از دهدشت، حجت الاسلام و المسلمین علی وحدانی فر در خطبه‌های نماز جمعه امروز ( 9 اردیبهشت ماه 1401) دهدشت، با اشاره به دیدار رمضانی رهبر معظم انقلاب با جمعی از دانشجویان اظهار داشت: این حسن اجتماع، این نگاه ژرف، اندیشمندانه و حکیمانه از سخنان تند و صریح دانشجویان و برخی انتقادهای بسیار سریع حتی به رهبری و نهادهای زیرمجموعه، و پاسخ های با سعه صدر و وقت گذاشتن مقام معظم رهبری در این سن و سال این طبیعتاً بی‌نظیر است.
وحدانی فر افزود: نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب در مواجهه با منتقدان و اهدافی که ایشان دارند مثال‌زدنی است. دانشجویان با صراحت صحبت کردن و این بر مسئولان فرض است که نسبت به این حساسیت دانشجویان و نکاتی که بیان شد دقت نظر داشته باشند و مانند مقام معظم رهبری گوش شنوایی داشته باشند.
وی با اشاره به روز جهانی قدس گفت: مسئله قدس و فلسطین یک مسئله جغرافیایی محدود به یک مرز خاص نیست، بلکه مسئله جهان اسلام و فلسطین مسئله همه آزادی خواهان است. برخی ها تلاش می کنند که این مسئله را به یک فضای جغرافیایی محدود تقلیل بدهند.
وی افزود: روز قدس مسئله اسلام و دفاع از مظلوم، مبارزه با استکبار و مبارزه با فکر صهیونیسم است، برخی ها تلاش می کنند این مسئله را مسئله بین ادیانی و تقابل با ادیان قرار بدهند.
وحدانی فر افزود: مسئله‌ای که امروز در سرزمین‌های اشغالی اتفاق افتاد مسئله صهیونیسم، جمعیت ۱۳ میلیون نفری که از ساده ترین و کمترین حقوق انسانی برخوردار نیستند، عرصه را این رژیم غاصب و کودک کش تنگ کرده است،
وی افزود: مسئله ما با دنیا و سازمان‌های حقوق بشری این است که چطور می‌شود اگر سنگی به کلاه خود یک سرباز اسرائیلی برخورد کند رسانه‌ها فریاد وا مصیبتا سر می‌دهند، ولی کودکان یمن روزانه قتل عام می شوند و صدایی از آنها در نمی آید. مسئله ما اختلاف با این تراژدی دوگانه و این تفاوت ها، اختلاف و نوع نگاه هاست.
مسئله ما این است که چطور می‌شود در یمن همه انسان این همه انسان کشته می شود و رسانه ها حق پوشش ندارند فضای مجازی و رسانه های خود را قفل می کنند که کسی حرفی نزند ولی به این رژیم غاصب که می‌رسد اگر سربازی لگد بخورد عالم و آدم را پر می کنند.
وی گفت: افق ‌های آینده مقاومت روشن است، رژیم جعلی صهیونیستی باید برود. وحدانی فر تصریح کرد: شرایط کنونی این رژیم مجهول صهیونسیتی بسیار آشفته است راهبردهای بازدارندگی و دفاعی مانند سیاست گنبد آهنین از یک سو و آسیب پذیری لایه های به ظاهر مستحکم امنیت سایبری سوی دیگر و اقتصاد آشفته و درهم ریخته از بیماری کرونا و درهم ریخته شدن انسجام ملی، اینها همه نشان می‌دهد که این رژیم رو به زوال است.
وحدانی فر گفت: روز جهانی قدس که یک فریضه الهی است و آنهایی که فکر می‌کنند که جبهه مقاومت دست از یاری و فلسطین می کشد، بدانند شعار و حرف ما این است که ما به دنبال این هستیم که این غده سرطانی را از روی زمین محو نماییم.
وحدانی فر افزود: روز قدس نماد اتحاد و انسجام ملت اسلامی و احیای مسئله فلسطین و عزت اسلام است، روز قدس شکست هیمنه پوشالی اسرائیل و روز استکبارستیزی است.
وی با اشاره به حملات رژیم غاصب و کودک کش به بیت المقدس در روز قدس افزود: این رژیم کودک‌کش جبهه مقاومت را تهدید می‌کند که اگر حمایت شما ها طولانی بشود و دست نکشید با شما مقابله خواهیم کرد، به اینها می‌گوییم که هم آمریکا بداند هم رژیم غاصب بداند هم نوکران منطقه‌ای بدانند، دستی که به سوی جبهه مقاومت دراز بشود از بازو قطع خواهد شد.
وی افزود: اگر اشتباهی از شما سر بزند این را در این روز قدس و این ملت وفادار می گوییم، اگر اشتباهی سر بزند از شما آن فرمایش مقام معظم رهبری را که فرمود «اگر غلطی از شما سر بزند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد» را عملی خواهیم کرد.
وی گفت: ما از قدس نمیگذریم آنهایی که در داخل فکر می‌کنند ما سقوط خواهیم کرد و آرام خواهیم نشست، این خیال خام را از ذهنشان بیرون کنند، ماطوفانیم و میخروشیم و خواهیم آمد و بنای ما حکومت جهانی است.
 وی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر گفت: کارگر ستون اقتصاد یک 
جامعه است جامعه کارگری جامعه ای ست متدین و استقلال کشور وابسته به کارگر است، مسئولین نسبت به اشتغال، باید توجه جدی و لازم را داشته باشند، جامعه کارگری جز وفادارترین جامعه به نظام و انقلاب هستند، قدر این کارگرها را باید دانست و حقوق کارگر ها باید مراعات بشود.
وحدانی فر در ادامه افزود: به دلیل نبود شرکت های اقتصادی، نبود شهرک‌های صنعتی فعال و نبود امثال پالایشگاه هایی که بتوانند اقتصاد را به چرخش بیندازند، خیلی از جوانان این ما به دلیل نبود فرصت شغلی به دیگر استان‌ها کشانده شده اند، باید فضا و فرصت شغلی فراهم بشود که این جوانان برگردند و آسیب‌های ما کمتر شود.
وی با اشاره به هفته معلم گفت: همه ما متعلق به خانواده آموزش و پرورش هستیم، آموزش و پرورش از آن نهادهایی است که درون همه خانواده‌ها وجود دارند. همه ما تربیت شده فضای آموزش و پرورش هستیم، توجه به درخواست های معلم ها و حقوق آنها باید در جامعه نهادینه بشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
1