کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید شهرستان گچساران مطرح شد؛

فرماندار گچساران: حقوق معلمین کم نیست، در خیلی از ادارات حقوق‌های کمتری پرداخت می شود

8 ارديبهشت 1401 ساعت 18:24

آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید آموزش و پرورش شهرستان گچساران با حضور معاون کل آموزش و پرورش استان، فرماندار، بخشدار گچساران، دادستان، مدیر خدمات شرکت نفت و گاز گچساران، رئیس شورای شهر دوگنبدان برگزار شد.


آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید آموزش و پرورش شهرستان گچساران با حضور معاون کل آموزش و پرورش استان، فرماندار، بخشدار گچساران، دادستان، مدیر خدمات شرکت نفت و گاز گچساران، رئیس شورای شهر دوگنبدان برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، روانبخش دیهیمی خوب امروز پنج شنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) در این آیین اظهار کرد: روانبخش دیهیم فرماندار شهرستان گچساران اظهار کرد: اولین چالشی که در آموزش و پرورش وجود دارد پایین بودنشان و منزلت معلمان است. انسان در هر جایگاهی نیاز به احترام دارد، رفتار انسان باعث احترام دیگران می‌شود، اگر انتظار احترام داریم باید به دیگران احترام بگذاریم، همکاران باید حرمت یکدیگر را نگه دارند. 
دیهیمی خوب گفت: مشکل ما این است که همیشه گلایه داریم، اما آنگونه که برخی بازگو می‌کنند نیست، ما معلمین جزو قشر متوسط جامعه هستیم، معلمین باید به شان و منزلت خود حرمت بگذارند.
وی بیان کرد: اهداف آموزش ما در گرو حرمت گذاری ما است. 
فرماندار گچساران اظهار کرد: چالش دیگر در کار فرهنگیان، اظهار تنفر نسبت به کار خود است، که در بسیاری از مشاغل وجود دارد و فقط مختص شغل معلمی نیست، شغل معملی باید با رغبت و انگیزه و عشق و اندیشه باشد.
وی افزود: اما در محیط کار باید نسبت به یکدیگر احترام داشته باشیم، مدیر باید برای مجموعه خود احترام قائل شود، اهداف خود را منطبق بر اهداف سازمان کند.
وی گفت: دومین موضوعی که به عنوان چالش می‌بینم لزوم مهارت افزایی و علم و دانش معلم است. معلم باید دانش و مهارت روز را داشته باشد، بنابراین ما معلمین باید مسلح به علم و دانش روز باشیم، اگر دست ما خالی باشد، ارزش و جایگاه خود را از دست می‌دهیم. 
دیهیمی خوب افزود: مهارت افزایی به معنای ضمن خدمت گرفتن نیست، بلکه باید بجای تئوری پردازی مهارت را بیاموزیم. 
دیهیمی خوب گفت: رشد و بالندگی هر جامعه‌ای به آموزش و پرورش است، اگر در جامعه ما بی اخلاقی می‌شود باید از معلمان بازخواست کنیم، اگر ما خوب تربیت کرده باشیم جامعه ما عاری از بی دینی و ناهنجاری می‌شود.
وی بیان کرد: وظیفه معلمان است که در برابر دین و جامعه و سیاست پاسخگو باشند. 
فرماندار گچساران گفت: زیرساخت‌ها و امکانات برای تحصیل دانش اموزان باید فراهم باشد.
وی گفت: با برنامه ریزی می‌توانیم یک زندگی متوسطی را فراهم کنیم، حقوق معلمی کم نیست، در خیلی از ادارات حقوق‌هایی کمتر از حقوق معلمان پرداخت می‌شود. 
اعتراض داریم نه بابت کم بودن حقوق، بلکه بابت تبعیض‌ها. اما اعتقاد من این است که بایدشان و جایگاه معلم باید حفظ شود.
دیهیمی خوب اظهار کرد: با آقای مقیمی چندین سال در کسوت معلمی و چندین ماه نیز در کسوت مدیر همکاری داشتیم، از زحمات ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم، از اقای قیطاسی رئیس جدید نیز تقدیر و تشکر داریم.
وی گفت: انتظارات از آقای قیطاسی به عنوان رئیس آموزش و پرورش بالا است، وظیفه آموزش و پرورش انسان سازی است، و انتظار ما نیز در همین حد است.
مقام معظم رهبری فرمودند که سیاسی کاری برای یک مجموعه تربیتی مثل سم است، انتظار ما هم این است که احترام همه کارکنان را داشته باشید.
به گزارش کبنا، در این آئین قیطاسی به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش گچساران معرفی و از خدمات مقیمی رئیس سابق این اداره تجلیل شد.
 


کد مطلب: 447435

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447435/فرماندار-گچساران-حقوق-معلمین-کم-نیست-خیلی-ادارات-حقوق-های-کمتری-پرداخت-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1