کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط عناصر طالبان؛

بازداشت فردی که سفارت ایران در کابل را گلباران کرد

27 فروردين 1401 ساعت 7:32

عناصر طالبان، حجت الاسلام یارمحمد رحمتی، رئیس دفتر مرکز فرهنگی تبیان در کابل را پنجشنبه ۲۵ فروردین بازداشت کرد.


عناصر طالبان، حجت الاسلام یارمحمد رحمتی، رئیس دفتر مرکز فرهنگی تبیان در کابل را پنجشنبه ۲۵ فروردین بازداشت کرد.
به گزارش فرارو، یارمحمد رحمتی روز چهارشنبه و پس از آنکه معترضان به کنسولگری ایران در هرات حمله کردند، با هدف دلجویی از دیپلمات‌های ایرانی یک تجمع در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار و ورودی سفارت را گلباران کرد. او در دیدار با سفیر و دیپلمات‌های ایرانی به آنان هدیه داد.
رحمتی هدف از این کار را عذر‌خواهی بابت حمله معترضان به کنسولگری ایران در هرات عنوان کرد و گفت هدفش تقویت برادری و اتحاد میان ایران و افغانستان است. دفتر مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های طالبان مسئول دفتر این مرکز در کابل را برای پاره‌ای توضیحات بدون هیچ گونه درگیری با خود بردند. بر اساس این گزارش، تعدادی از نیرو‌های استخبارات طالبان ظهر دیروز با مراجعه به دفتر نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل، حجت الاسلام یارمحمد رحمتی، مسئول این دفتر را برای پاره‌ای از توضیحات پیرامون برگزاری تجمع روز چهارشنبه ۲۴ فروردین در حمایت از روابط دوستانه و نزدیک افغانستان و جمهوری اسلامی ایران و محکوم کردن توطئه‌ها و فتنه‌های اخیر برای تخریب این روابط‌، در مقابل سفارت ایران در کابل، با خود بردند.
این گروه همچنین محدودیت‌هایی بر فعالیت عادی این دفتر اعمال کردند. مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان، این اقدام نیرو‌های استخبارات طالبان را محترمانه و بدور از هرگونه درگیری دانسته است و همچنین مسدود شدن کامل این دفتر را تکذیب می‌کند.
این مرکز از طریق مراجع مختلف با مسئولان طالبان در رده‌های مختلف در ارتباط است و این مراجع، اطمینان داده‌اند که هیچ مشکلی وجود ندارد و آقای رحمتی به زودی به دفتر کار خود باز خواهد گشت و فعالیت‌های این دفتر به صورت عادی ادامه خواهد یافت.


کد مطلب: 446998

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/446998/بازداشت-فردی-سفارت-ایران-کابل-گلباران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1