تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۴۶۸۹۱
یادداشت ارسالی؛

بانک ویژه ابر بدهکاران بانکی!

وحید حاج سعیدی
۰
بانک ویژه ابر بدهکاران بانکی!
کبنا ؛یادداشت ارسالی: خدا را کرور کرور شکر اعلام اسامی ابر بدهکاران بانکی البته منهای دانه درشت ها از فرمت بگم بگم و مخفی ماندن در جیب کاپشن و ... به رویکرد انتشار ماهانه در سامانه تغییر پیدا کرده و خلق الله خیال شان از این بابت راحت شد. باور بفرمائید این داستان در این دوره بیکاری و نرخ پائین اشتغال زایی موجب ایجاد مشاغل و حرفه های متعدد فراوانی شده است. مثلاً دو روز دیگر بچه ها از هم سوال می کنند «بابات چه کارس؟» دوستش با افتخار می گه:  «ابربدهکار بانکیه یا اون یکی میگه بابام مسئول وصول مطالبات از ابربدهکاران بانکیه!» حالا این لابلا یک عده کارچاق کن، مشاور رشوه، موتور رشوه بر، کاربر پرداخت رشوه، کاربر دریافت رشوه و ... هم به بالابردن آمار اشتغال کمک می کنند. اما از آنجا که این روزها ابربدهکار بانکی شدن ( از نگاه دور کیم جامعه شناس) مستلزم زیر پا گذاشتن یک نموره اخلاقیات است و از سویی جامعه به ابربدهکار بانکی نیاز دارد با اجازه از رئیس بانک مرکزی و وزیر محترم اقتصاد به شیوه مالوف و رسم معهود یک پیشنهاد مارمالاشده و غنی شده با اخلاقیات ارائه می شود.
و اما طرح غنی شده بانکی...
به منظور پیشگیری از هدر رفت انرژی کارکنان بانک ها و بر و بچه های قوه قضائیه و نیروی انتظامی و ... در شناسایی ابربدهکاران بانکی، تعیین میزان معوقات، بگیر ببند، محاکمه، توقیف اموال و ... پیشنهاد می شود در کنار شعبات معمولی بانک ها، چندین شعبه ویژه ابر بدهکاران بانکی نیز تاسیس شود تا هم مردم تکلیف شان را بدانند و هم ابربدهکاران!
در ضمن توصیه می گردد در زمان تنظیم بودجه سالانه مملکت منابع تپلی برای این شعبات خاص در نظر گرفته شود و نظارت شدید اعمال شود که این منابع مالی فقط در راستای خدمترسانی به ابر مشتریانی هزینه شود که قصد تبدیل شدن به ابر بدهکار را دارند و خدای ناکرده اختلاس، پرداخت وام های اشتغالزایی، ازدواج، کار آفرینی و ... منجر به دور شدن از اهداف طرح نشود!
با افتتاح چنین شعباتی در آینده شاهد مکالماتی از این دست خواهیم بود: 
ابرمشتری:  سلام 
ابر رئیس بانکی: سلام بفرمایید در خدمتم
ابرمشتری:  500 میلیارد وام می خوام 
ابر رئیس بانکی: جسارتاً قصد باز پرداخت که ندارین؟! چون برای ما مسئولیت داره ...
ابرمشتری:  نه پدر جان مگه با بچه طرفی؟! من سالی چند هزار میلیارد مالیات و عوارض و جریمه رو دور می زنم بعد بیام وام بانکی رو پس بدم؟!
ابر رئیس بانکی: پس این فرم رو بی زحمت پر کنین.... فقط نام و نام خانوادگی و شماره موبایل... البته شماره موبایل هم فقط برای اطلاع رسانی در خصوص خدمات جدید بانکیه!
ابر مشتری: بله پر کردم.
ابر رئیس بانکی: اگر هم زیاد تمایل به انتشار اسم تون در سامانه لیست ماهیانه ابربدهکاران ندارین، به جای اسم تون، اسم یک کارتن خواب رو درج کنم؟ 
ابر مشتری: داداش من اسم و فامیلم رو با یک پاساژ عوض نمی کنم. هر سامانه ای که دوس داری ثبتش کن!
ابر رئیس بانکی: داشتن مشتریانی مثل شما باعث اعتبار و افتخار بانکه. ایشالله وام های بالای هزار میلیارد!
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1