کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سوت‌زنی؛ جولان پلاک‌قرمزها با سرنشین اهل خانه ( + فیلم )

6 فروردين 1401 ساعت 21:06

یکی از مصادیق فساد اداری، استفاده شخصی از خودروهای دولتی است. هر چند در کهگیلویه و بویراحمد پیش از این نیز این پدیده مشاهده شده بود، اما حال با شروع ایام نوروز، خودروهای دولتی پلاک قرمز در سطح شهر جولان می‌دهند. حتی مشاهدات میدانی نیز نشان می‌دهد خانواده نیز در این خودروها حضور دارند. 


یکی از معیارهای اساسی در شاخص سلامت اداری، میزان فساد اداری است. سازمان شفافیت بین‌الملل که هر ساله رتبه‌ کشورهای مختلف در میزان فساد را منتشر می‌کند به طور کلی فساد را استفاده شخصی از اموال عمومی تعریف می‌کند. بر اساس گزارش این مرکز، کشور ایران در یک دهه اخیر در رتبه‌های 130 به بعد در بین بیش از 170 کشور قرار گرفته است.
از این نظر به طور کلی ایران از نظر شاخص فساد اداری در وضعیت مناسبی قرار ندارد. این در حالی است که بارها دلسوزان این نظام بر ضرورت مبارزه با فساد تأکید می‌کنند. اما برخی از مدیران بی‌توجه به این توصیه‌های مکرر، از اموال عمومی، استفاده و بهره‌برداری شخصی می‌کنند. 
         
یکی از مصادیق این نوع از فساد، استفاده شخصی از خودروهای دولتی است. هر چند در کهگیلویه و بویراحمد پیش از این نیز این پدیده مشاهده شده بود، اما حال با شروع ایام نوروز، خودروهای دولتی پلاک قرمز در سطح شهر جولان می‌دهند. حتی مشاهدات میدانی نیز نشان می‌دهد خانواده نیز در این خودروها حضور دارند. 

در وهله اول، این نوع سوءاستفاده از اموال دولتی تخلف است و حتماً مستوجب برخورد جدی است. اما از سوی دیگر، چهره بسیار نامطلوبی از وضعیت سلامت اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد را به مسافران نورزوی نشان می‌دهد. گفتنی است که مسافران نوروزی با مشاهده چنین رفتارهایی، گمان می‌برند که در این استان، سلامت اداری چندانی وجود ندارد. 
 از این رو ضرورت جدی مقابله با این تخلفات آشکار احساس می‌شود و از نهادهای نظارتی تقاضا می‌شود که به صورت جدی به این قضیه ورود کرده تا دیگر شاهد چنین تخلفات آشکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد نباشیم.


کد مطلب: 446235

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/446235/سوت-زنی-جولان-پلاک-قرمزها-سرنشین-اهل-خانه-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1