کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

ساخت و سازهای غیرقانونی این بار در باشت / کاهش عرض کوچه علیرغم وجود معارض (+ سند)

28 اسفند 1400 ساعت 13:44

مسأله ساخت و سازهای غیرقانونی در کشور تبدیل به یکی از مسائل اساسی در کشور شده است. به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ساخت‌ و سازهای غیرقانونی بسیاری وجود دارد که علیرغم پیگیری مکرر شهروندان همچنان ادامه دارد.


مسأله ساخت و سازهای غیرقانونی در کشور تبدیل به یکی از مسائل اساسی در کشور شده است. به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ساخت‌ و سازهای غیرقانونی بسیاری وجود دارد که علیرغم پیگیری مکرر شهروندان همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارش چند تن از شهروندان باشتی، در یکی از کوچه‌های شهر باشت ساخت و ساز غیرقانونی صورت گرفته است. این شهروندان می‌گویند که در طرح تفصیلی، این کوچه هشت متری در نظر گرفته شده است، اما شهردار سابق باشت، بدون در نظر گرفتن طرح تفصیلی، قصد داشته است با ساخت و ساز غیرقانونی آن را به شش متر کاهش دهد.
بر اساس اظهارات این شهروندان، شهردار با پشتوانه یکی از اعضای شورای شهر  تصمیم گرفتند کوچه را از هشت متر به شش متر کاهش دهند.

در این میان، برخی از افراد ساکن در این کوچه چون از چند و چون این طرح اطلاعات کافی در دست نداشته‌اند، با کاهش عرض کوچه موافقت کرده بودند، اما پس از اطلاع از این کار متوجه شدند که این کار اشتباه بوده است.
گویا این افراد سپس به استانداری مراجعه و اعلام کرده‌اند نسبت به طرحی که شهردار باشت نسبت به این کوچه دارد، اعتراض دارند.
پس از اعتراض این افراد، شهامت مدیر کل امور شهری استانداری، نیز این قید را ذکر کرده بود که در صورت وجود معارض، حکم ملغی می‌شود.
اما با این حال ساخت و ساز در کوچه مذکور شروع می‌شود.
سپس شهامت نامه‌ای به شهردار باشت می‌زند مبنی بر اینکه در صورت نبودِ معارض، این کار صورت گیرد و در صورت وجود معارض، ساخت و ساز کنسل شود و کوچه به حالت اولیه برگردد.

گفتنی است که بنا بر اظهارات این شهروندان، سپس دادگاه باشت نیز غیرقانونی بودن ساخت و ساز در این کوچه را نیز اعلام کرده است. سپس مدارک به شهامت تحویل داده می‌شود. سپس شهامت نامه‌ای به شهرداری باشت می‌فرستد. اما شهرداری باز هم نامه را بدون پاسخ می‌گذارد. گویا شهامت به خاطر عدم پاسخگویی شهردار به این نامه‌ها، او را به تخلفات معرفی کرده است.
گفته می‌شود دیوان عدالت اداری نیز با بررسی‎‌ها رأی کمیسیون را باطل کرده است.
گفتنی است که کل کمیسیون ماده 5 مبتنی بر نبود معارض است. چون این کوچه معارض دارد، نمی‌توان در آن اقدامی انجام داد. برای هر اقدام نیز باید معارض برطرف شود. این در حالی است که معرض برطرف نمی‌شود.
حال سؤال اینجاست که چرا با وجود اینکه نهادهای مربوطه بر غیرقانونی بودن ساخت و ساز و وجود معارض صحه گذاشته‌اند، باز هم شهردار باشت اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی و کاهش عرض کوچه اقدام کرده است؟ چرا باید در این استان شاهد چنین ساخت و سازهایی باشیم؟ در صورتی که ساکنین این کوچه نسبت به این اقدام بارها ابراز نارضایتی کرده‌اند و مهمتر از همه در طرح تفصیلی این کوچه هشت متری در نظر گرفته شده است.














 


کد مطلب: 445982

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445982/ساخت-سازهای-غیرقانونی-این-بار-باشت-کاهش-عرض-کوچه-علیرغم-وجود-معارض-سند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1