تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۴۵۹۵۰
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران عنوان کرد

گچساران قطب آبی منطقه جنوب می شود

۰
گچساران قطب آبی منطقه جنوب می شود
کبنا ؛ مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است که آب دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تأمین می‌کند.
به گزارش کبنا نیوز: اکبر خدری افزود: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تامین می‌شود که این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت ایجاد شده است.
 وی  با اشاره به اینکه ۸۸ درصد از حجم مخزن سد کوثر پر است، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۸۰ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد کوثر ذخیره شده است.
خدری بیان کرد: در حال حاضر تراز مخزن سد کوثر ۶۲۰/۳۷ متر و گنجایش این سد ۵۴۷ میلیون متر مکعب بوده و دبی ورودی آب سد کوثر هم اکنون ۱۸/۵متر مکعب بر ثانیه است.
وی با اشاره به اینکه حجم ورودی آب سد کوثر از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۷۵ میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال قبل حجم ورودی آب سد کوثر ۲۲۴ میلیون متر مکعب بوده است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران افزود: حجم خروجی آب این سد در سال آبی امسال ۱۳۵ میلیون متر مکعب بوده و در سال گذشته نیز ۱۹۳ میلیون متر مکعب است.
 خدری یادآور شد: امسال برای مصرف آب شرب ۷۱ میلیون مترمکعب از سد کوثر اختصاص داده شد که در سال گذشته این میزان ۵۴ میلیون مترمکعب بوده است.
 وی عنوان کرد: برای مصارف کشاورزی در سال جاری ۲۰ میلیون متر مکعب برای کشاورزی، صنعت بیش از ۱ میلیون متر مکعب، سایر مصارف ۳۶ میلیون متر مکعب انجام شده است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران بیان کردکرد: در سال قبل برای کشاورزی ۱۹ میلیون متر مکعب، سایر مصارف ۳۴ میلیون متر مکعب از سد کوثر آب اختصاص داده شد.
خدری ابراز کرد: تاکنون ۵.۵ میلیون متر مکعب تبخیر آب از سد کوثر انجام شده که سال قبل این میزان ۶ میلیون مترمکعب بوده و در سال جاری تا کنون رهاسازی از سد کوثر انجام نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۵ میلیون مترمکعب رهاسازی از سد کوثر انجام شده، تصریح کرد: در سال آبی امسال تا کنون ۱۲۹ میلیون متر مکعب برای کل مصارف عنوان شده استفاده شده، در صورتی که در سال گذشته این میزان ۱۰۹ میلیون مترمکعب بوده است.
 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران عنوان کرد: بارندگی ثبت شده تاکنون در ایستگاه هواشناسی سد کوثر ۲۷۱ میلیمتر بوده که این میزان در سال گذشته ۳۹۶ میلیمتر بوده است.
خدری عنوان کرد: سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر خوزستان، هرمزگان و فارس را تأمین می‌کند و پروژه تامین آب آشامیدنی شهرهای دهدشت سوق لنده و چرام از این سد در دست اجرا است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران  خاطر نشان کرد: شهرستان گچساران بعداز قطب نفتی به قطب آبی تبدیل خواهد شد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1