کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای آموزش و پرورش بویراحمد مطرح شد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

24 اسفند 1400 ساعت 15:36

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی از مدارس درشان و شایستگی استان و مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیست.


نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی از مدارس درشان و شایستگی استان و مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیست.
به گزارش کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، زیرا زیر بار جمعیتی همه شهرستانها بوده و رفتارها متوجه شهرستان مرکز استان است.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، گفت: بارها تاکید شده که مسئولان توجه ویژه‌ای به شهرستان بویراحمد داشته باشند، ضمن اینکه فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باید به صورت شاخص عمل کرده و نباید فعالیت‌های آنان تحت‌الشعاع دیگر مسائل قرار گیرد.
 وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بویراحمد برخی از ادارات نمایندگی شهرستانی ندارند و برای یک مدیریت شاخص، باید ادارات شهرستانی در مرکز استان نیز شکل بگیرند.
 آیت الله حسینی یادآور شد: در برخی از نشست‌ها به شهرداری یاسوج تاکید شد اگر فضای مدیریتی، زیباسازی و معماری خوبی در مرکز استان صورت گیرد، شاخصی برای سایر شهرستان‌ها و نماد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
 امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید در همه ادارات برنامه‌ریزی، ساماندهی و سازماندهی صورت گیرد و ادارات مرکز استان باید برای سایر شهرستان‌ها الگو باشند.
 وی تصریح کرد: در این راستا بخشی از برنامه ریزی‌ها متوجه مسئولان شهرستانی بوده که با تمام قدرت ساماندهی، برنامه ریزی و مدیریت کارها را با همکاری و همراهی فرماندار داشته باشند.
 آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: از طرفی مدیران کل و استاندار با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان بویراحمد، باید همکاری لازم را جهت افزایش اعتبارات مرکز استان نیز داشته باشند.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با توجه به مهاجرپذیری شهرستان بویراحمد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار داشت: وجود ۴۱ مدرسه کانکسی، ۳۶ مدرسه استیجاری و مستهلک بودن برخی از مدارس درشان و شایستگی کل استان و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که باید این موضوع مورد توجه قرار گرفته و اعتبار ویژه‌ای اختصاص یابد.
 وی یادآور شد: سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان نوسازی مدارس می‌توانند در راستای نوسازی مدارس همکاری لازم را با آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد داشته باشند.
 آیت الله حسینی گفت: مرکز استان مهاجرپذیر بوده و نیازمند توجه ویژه است و باید سرانه‌ها در همه مباحث در مرکز استان افزایش پیدا کند.
 امام جمعه یاسوج افزود: باید در هر منطقه نقشه جامعی تهیه شود و فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی در این نقشه مشخص و مورد تأیید قرار گیرد. 
وی ضمن تاکید بر ضرورت تجهیز مدارس، ادامه داد: ادارات خدمات رسان نسبت به مدارس توجه ویژه داشته باشند و آب، برق و گاز مدارس را قطع نکنند تا مدارس با مشکل مواجه نشوند.
آیت الله حسینی ضمن تاکید بر آسیب شناسی لازم در حوزه‌های تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش اساس کار بوده و باید در این راستا، سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم تا شاهد پیشرفت در همه زمینه‌ها باشیم.
 نارضایتی فرماندار از سرانه پایین آموزش و پرورش بویراحمد
فرماندار بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد به لحاظ سرزمینی و به دلیل مهاجرپذیری جمعیت دانش‌آموزی آن نصف استان بوده ولی در سرانه آموزش و پرورش وضعیت خوبی ندارد.
شهرام مهدوی مطلق نیز در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش شورای حمایت‌کننده آموزش و پرورش است که امیدواریم با هدایت نماینده ولی فقیه در استان کارها به صورت راهبری و راهبردی در زمینه مسائل آموزش و پرورش را به پیش ببریم.
 فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست، پیشنهاد داد بسته‌ای پیشنهادی با احصاء مسائل و اولویت‌های مصوب و کارشناسی شده جهت اجرا ابلاغ شود. 
وی یکی از اولویت‌ها را سرانه فضای آموزشی دانست و افزود: می‌طلبد در نشست‌ها شهرداری و بنیاد مسکن سرانه‌هایی که در برخی از مناطق جهت فضای آموزشی تعریف شده و تعیین کرده‌اند را مشخص کنند.
 مهدوی مطلق با بیان اینکه باید دستگاه‌های خدمات رسان در نشست‌های بعدی حضور داشته باشند، ادامه داد: سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با توجه به ظرفیت‌های خود می‌توانند در راستای هر چه بهتر مصوبات شورای آموزش و پرورش تاثیرگذار باشند.
 فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: همه مشکلات در یک زمان برطرف نمی‌شوند زیرا مشکلات در یک فرایند زمانی به وجود آمده و نیازمند همت جهادی در زمینه حل مشکلات هستیم.
 وی تاکید کرد: شهرستان بویراحمد به لحاظ سرزمینی نیمی از استان و به دلیل مهاجرپذیری جمعیت دانش‌آموزی آن نیز نیمی از استان بوده ولی در سرانه آموزش و پرورش وضعیت خوبی ندارد.
 مهدوی مطلق خواستار افزایش سرانه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد شد و گفت: رفع مشکلات آموزشی و پرورشی نیازمند همت همه مسئولان استان و شهرستان بویراحمد است.


کد مطلب: 445861

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445861/توصیه-نماینده-رهبر-انقلاب-سرانه-های-مرکز-کهگیلویه-بویراحمد-افزایش-یابد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1