تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۴۴۵۸۱۹
عصر امروز

همایش بزرگ جوانان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

۱
۰
کبنا ؛
عصر امروز (23 اسفند 1400) همایش بزرک جوانان با سخنرانی آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و با حضور امین درخشان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در محل سینما انقلاب یاسوج برگزار شد.
در این نشست، قائمی معاون جوانان ستاد نماز جمعه درباره انقلاب اسلامی و وظیفه ما در برابر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی امروزه یک هرم است و وظبفه همه ما این است که از این هرم دفاع کنیم.
وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران از تمام ظرفیت و امکانات خود نهایت استفاده را می‌کنند تا به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند.
قائمی افزود: باید بدانیم دشمن با چه به هدفی به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران است.
وی گفت: از ابتدای شکل گیری انقلاب تا به امروز تمام امکانات خود را پای کار آورده‌اند تا انقلاب را به زمین بزنند. دشمن امروز به دنبال ایجاد تردید و تحریف است. باید به عنوان جوان انقلابی خودمان را تجهیز کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمارهای بین‌المللی می‌گویند ما در بسیاری از علوم جزو ده کشور برتر جهان هستیم. این موارد باید به مردم گفته شود.
در ادامه این نشست، فائزه کرامت پور نماینده سازمان خواهران بسیج دانش آموزی به مشکلات جوانان پرداخت. وی افزایش سن ازدواج، خودکشی، فقر فرهنگی را از مهمترین مسائل جوانان کهگیلویه و بویراحمد دانست.
سید امین موسوی خو در ادامه این نشست عنوان کرد: دوست دارم انتقاد درون گفتمانی به دوستان انقلابی داشته باشم. اینکه بین انقلابیون مرزبندی قائل نشوند. در حالی کبه باید بین انقلابیون و غیرانقلابی ها مرزبندی قائل شویم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری گفت: توقع ما این است در انتصابات شایسته‌سالاری، تعهد و رضایت خدا را در نظر گرفت. بوی نفاقی که در بعضی از نهادها می‌آید به خاطر عدم تعهد در آنها است.
مصلحی یکی دیگر از مطالبه‌گران با اشاره به ظرفیت جوانان گفت: متأسفانه به افرادی که در جریان انقلابی هستند، بهایی داده نمی‌شود.
وی گفت: گلایه دومم از شورای نگهبان است. ما به صراحت می‌بینیم که نماینده‌ها حتی در انتخاب مدیر یک مدرسه نیز دخالت می‌کنند.
وی گفت: امیدوارم این افرادی که به قومیت و طایفه بها می‌دهند را در دوره بعدی انتخابات دیگر نبینیم.
خرمدوز مسئول دفتر شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی کمیسیونی متشکل است بر عملکرد نمایندگان در طول دوره نمایندگی آنها که اگر خلاف قانون عمل کردند برخورد شود.
وی با اشاره به دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها عنوان کرد: در راستای وظایف نظارتی شورای نگهبان باید گفت در انتخابات گذشته بیش از 90 نماینده از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. پس شورای نگهبان قطعاً به وظیفه نظارتی اش عمل می‌کند.
وی گفت: در زمان خود، به دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها ریدگی خواهیم کرد.
آیت الله سید نصیر حسنی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: جوانان بودند که توانستند تحول عظیم معنوی و اخلاقی را در جامعه بشری رقم بزنند. چون دل‌های صاف، ضمیر پاکی داشتند و سخنان انبیا و اولیای الهی در آنها اثر کرد. غالب طرفداران و پیروان انبیای الهی جوانان هستند.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران که تمام کره خاکی را تحت تأثیر قرار داد، جوانان میدان‌دار آن بودند و از قیام امام طرفداری کردند. و حتی در دورانی وقتی از حضرت امام سوال می‌کردند که کسانی که باید انقلاب شما را حمایت کنند، چه کسانی هستند؟ گفت سربازان من در گهواره‌ها هستند.
آیت الله حسینی گفت: این جوانان بودند که در میدان مبارزه حضور پیدا کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند. 13 آبان روز دانش‌آموز، دانش‌آموزان به میدان آمدند و مبارزه کردند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: فرماندهان جنگ اغلب جوان بودند. این جوانان جنگ را اداره کردند.
امروز اگر دشمن یک گستاخی کند، جواب گستاخی او کوبنده است. دیدید که پایگاه‌های دشمن اسرائیل در اربیل عراق با ده‌ها موشک مورد هدف قرار گرفت. دیدید که در پی گستاخی آمریکا و به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، پایگاه عین‌الاسد آمریکا مورد اصابت ده‌ها موشک قرار می‌گیرد و بعد از جنگ جهانی دوم اولی بار است که یک کشور جرأت پیدا می‌کند پایگاه یک کشور را مورد حمله قرار دهد.
وی گفت: این انقلاب را جوانان به وجود آوردند و امروز جوانان انقلابی، پرانرژی و توانمند در این کشور فراوان داریم. قطعاً آینده، از آن جوانان است.
آیت الله حسینی گفت: اگر یک جوان مبتلا به ولنگاری اخلاقی و عملی شد نمی‌تواند به عنوان یک عنصر مقاومت در مقابل دشمنان بجنگد و مجاهدت کند. دشمن فهمیده است که اعتقادات دینی است که ایرانیان را زنده و پویا نگه داشته است.
جوانان عزیز باید به این مسائل توجه داشته باشند. تمام جهانیان به نظام جمهوری اسلامی افتخار می‌کنند.
خیلی‌ها اعتراف دارند که اگر این فشارها به ایران وارد شده، به قدرت‌های جهانی وارد می‌شد زانو می‌زدند. باید قدر انقلاب، ولایت فقیه و این سرزمین را بدانیم. دشمن سعی می‌کند ما را از اخلاق دور کند.
دشمن روی اعتقادات دینی ما متمرکز شده است. ولی به حول و قوه الهی به نتیجه نخواهد رسید.
لذا باید به مسأله اخلاق و معنویت توجه کنیم. خدا را شکر جوانان ما اهل بصیرت و مدافع نظام جمهوری اسلامی هستند. آینده از آن نظام جمهوری اسلامی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بچه بازی
فرصت ايران در بازار نفت

فرصت ايران در بازار نفت

در شرايطي كه قيمت نفت در دالان صعودي قرار گرفته، تداوم تحريم‌ها و عدم احياي برجام، خسارت‌هاي ...
نابودي مركز موساد در اربيل

نابودي مركز موساد در اربيل

حال در شرايطي كه سيل واكنش‌هاي داخلي و خارجي به اين عمليات به‌تازگي به راه افتاده و تا ...
پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
1