تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب : ۴۴۵۴۸۹
کبنا بررسی کرد

گلایه مردم از عدم اجرای بخشنامه بند خ در بانک کشاورزی دهدشت / درخواست کشاورزان از استاندار و نماینده مجلس کهگیلویه

۷
۰
گلایه مردم از عدم اجرای بخشنامه بند «خ» در بانک کشاورزی دهدشت
کبنا ؛مردم از عدم اجرای بخشنامه بند «خ» بانک کشاورزی شعبه طالقانی دهدشت گلایه کردند و خواستار رسیدگی آن از سوی فرماندار و استاندار کهگیلویه و بویراحمد شدند.
به گزارش کبنا، هیئت دولت با تأمین بار مالی امهال اصل تسهیلات دریافتی خسارت کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ موافقت کرد.
هیئت دولت در جلسه‌ای به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با توجه به اهمیت زمان در اثربخشی و تسریع در عملیات بازتوانی بهره‌برداران خسارت‌دیده در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و لزوم اجرایی شدن مصوبه اختصاص اعتبار به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو به منظور تأمین آب کشاورزی اضطراری، با اصلاح مصوبه مذکور موافقت کرد.
در این جلسه بانک‌های عامل جهت امهال تسهیلات یاد شده موظف شدند ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دچارخسارت و سررسید بدهی آنها در سال ۱۴۰۰ است، اصل تسهیلات دریافتی را به مدت سه سال امهال کنند و بار مالی ناشی از اجرای این بند حداکثر به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین خواهد شد.
چنانچه پس از بررسی‌های کمیته مندرج در بند (خ) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه، بار مالی ناشی از اجرای مصوبه برای مشمولین این تصویب نامه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال باشد، با اعلام بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تضمین نامه اصلاحی اقدام خواهد کرد.

همچنین مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع عادی بانک‌ها و با نرخ یارانه‌ای (۴ درصد در روستاها و ۵ درصد در شهرها) با راهبری بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل با معرفی وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها) به متقاضی پرداخت می‌شود و مابه التفاوت سود تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار در اجرای قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در تعهد دولت قرار گرفته و تضمین لازم نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای بانک مرکزی ارسال می‌شود.
در ادامه جلسه، اعضای هیأت دولت پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی را بررسی و به تصویب رساندند.
این درحالی است که رئیس بانک کشاورزی شهرستان کهگیلویه شعبه طالقانی بااین موافقت هیات دولت مخالفت کرده است وبرخلاف مصوبه هیات دولت وریاست محترم جمهور عمل می‌کند که این کار برخلاف دستورات مقامات کشوری است که فشار زیادی وظلم بزرگی به جامعه کشاورزی شهرستان مظلوم کهگیلویه روا می‌دارد.
و طبق گفته کشاورزان و مشتریان شعبه این مدیررفتار خوبی با ارباب رجوع ندارد و از پرداخت کشاورز کارت معرفی جهاد کشاورزی به این شعبه به بهانه‌های مختلف امتناع می‌کند در صورتی که پرداخت «کشاورز کارت» ارتباطی با منابع مصارف شعبه ندارد.
پیش از این امام جمعه دهدشت نارضایتی خود را از عملکرد بانک‌های دهدشت در تریبون نماز جمعه این شهر اعلام کرده بود.
لذا از مسئولان استانی خصوصاً استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری مطالبه به حق کشاورزان محروم این خطه مظلوم هستیم.
پایگاه خبری کبنا نیوز این حق را برای رئیس بانک کشاورزی کهگیلویه شعبه طالقانی جهت تأیید، تکذیب یا توضیح دراین موارد را محفوظ می‌داند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رهگذر
Iran, Islamic Republic of
بانکی که مدیریت استانیش پروازی هست بهتر از این نمیشه
حجت
Iran, Islamic Republic of
سلام بی نهایت سپاسگزارم از اطلاع رسانی شما
دقیقا. درسته تماس داشتند که نمیشه تمدید کرد و باید یکجا تسویه بشه
همکار بانکی
India
چه متن بی پایه و اساسی آخه مگه بانک اونم کشاورزی مثل برخی ادارات بی در و پیکره که رییس یک شعبه بتونه قانون را تفسیر کنه. بردار عزیز بند خ سال ۱۴۰۰ تازه اعلام شده و حتی هنوز خیلی از ابعادش بخصوص بحث سیستمی، بحث تسهیلات صندوق توسعه ملی و تسهیلات سرمایه در گردش که شعبه طالقانی هم تسهیلاتش کلا سرمایه در گردش هست حل نشده . حالا اینکه ی نفر اینقد نفوذ داره یا ارتباط داره که میاد برای این مسئله خیلی راحت ی بانک و شعبه را براش تیتر میزنه واقعا مسخره هست. واله بانک کشاورزی دیگه مونده باید چکار کنه،؟؟ هر چند که بانک کشاورزی در چهارچوب قوانین موظف به نوکری مردم هست و متعلق به مردم و کاملا هم دولتیه . بیشتر بنظر بحث شخصی بوده و نیازی به درج این گونه مسائل در سایت خبری نبوده و اگرم مشکلی بود راحت با ی تماس با حراست محترم بانک مدیریت می شد. هر چند مدیرانش بخصوص مدیر استان و معاونین ایشان منتصب به دولت قبل هستن و بهتر هست سریع تر تغییر کنند. ولی این انصاف نبود.
هم استانی
India
بانکی که مدیرش خونش شیرازه و پروازی، و معاونیش بجز معاون بیمه فاقد تعهد و تخصص منتصب به دولت قبل و کسی کارشون نداره و همشون راه افتادن اینور و انور که هر جور شده پست هاشون حفظ بشه و حتی ارتقا بگیرن ، بهتر از این نمیشه.🤣
جهت اطلاع استاندار محترم و نمایندگان محترم
که مدیر بالاترین افتخارش اینه که به شما تبریک نگفته
India
نو شعب مشکلی نیست
مشکل از مدیریته
و دیر ابلاغ شده و هنوزم ابهام داره
احمد
Iran, Islamic Republic of
بانکی که معاون اعتباری استان ان /همین است عزیزم به کجا باید شکایت برد
محمن
Iran, Islamic Republic of
من معدل حساب داشتم وشعبه دهدشت وام نداد
جراحي ارزي در اختيار پاستور

جراحي ارزي در اختيار پاستور

​​​​​​​بدين‌ترتيب درحالي‌كه از ماه‌ها پيش نيز هر گاه بحث از حذف ارز ترجيحي به درازا مي‌كشيد ...
سفره‌ها کوچک‌تر می‌شود؟ 

سفره‌ها کوچک‌تر می‌شود؟ 

مردم ایران که سال آینده باید برای اصلی‌ترین نیازهای انسانی خودشان مثل دارو چندین برابر ...
تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
1