کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جام جهانی قطر؛

ترسناک‌ترین قرعه احتمالی جام جهانی برای ایران / همگروهی شاگردان اسکوچیچ با ۲ قهرمان جهان

10 اسفند 1400 ساعت 15:29

در جام جهانی قطر احتمالا گروه سختی در انتظار ایران خواهد بود.


در جام جهانی قطر احتمالا گروه سختی در انتظار ایران خواهد بود.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال ۱۲ فروردین در دوحه برگزار می‌شود و ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات رقبای خود را می‌شناسند. ایران به احتمال بسیار قوی در سید سوم این مسابقات خواهد بود با دو تیم در سیدهای یک و دو و یک تیم از سید چهارم رو به رو می‌شود. مبنای قرعه‌کشی و سیدبندی تیم‌ها، رده‌بندی فیفاست که بعد از برگزاری بازی‌های ملی در فروردین ۱۴۰۱، به روز خواهد شد و از همین رده‌بندی برای تقسیم تیم‌ها در چهار ظرف هشت تیمی استفاده می‌شود.
اگر چه هنوز تکلیف نیمی از تیم‌های حاضر در جام جهانی مشخص نشده است و فعلا ۱۵ تیم به اضافه قطر (جمعا ۱۶ تیم) حضورشان را در جام جهانی قطعی کرده‌اند اما تکلیف سید اول (قدرتمندترین تیم‌ها براساس رده بندی فیفا) مشخص است و ایران با یکی از این هشت تیم رو به رو می‌شود که به طور قطع، اسکوچیچ و ملی‌پوشان ایران در حالت طبیعی علاقه‌مند نیستند که سرنوشت خود را به هیچ یک از تیم‌های حاضر در سید یک گره بزنند!
ایسنا در این خصوص نوشت: طبق جدول کنونی فیفا که احتمال می‌رود با توجه به تلاش تیم‌ها برای پیروزی در بازی‌های تشریفاتی و دوستانه در فروردین به منظور قرار گرفتن در سید یک، تغییری نکند، هشت تیم حاضر در دسته نخست به این شرح است: (ایتالیا و پرتغال در مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی با هم رو به رو می‌شوند و از این بین فقط یک تیم به جام جهانی صعود خواهد کرد)
ایران در انتظار برترین تیم‌های جهان
سید یک: ۱ - قطر (به علت میزبانی) ، ۲ - بلژیک، ۳ - برزیل، ۴ - فرانسه، ۵ - آرژانتین، ۶ - انگلیس، ۷ - ایتالیا یا پرتغال، ۸ - اسپانیا
طبق این جدول، به جز قطر که به لطف میزبانی جام جهانی در سید نخست قرار گرفته و با تیم‌های برتر این مسابقات رو به رو نمی‌شود و طبق قانون با تیم‌های آسیایی مانند ایران و کره‌جنوبی هم دیدار نخواهد کرد، شاگردان اسکوچیچ باید با هفت تیم دیگر حاضر در این دسته رو به رو شوند!
بلژیک، برزیل، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، ایتالیا یا پرتغال و اسپانیا هفت تیمی هستند که با ملی‌پوشان ایران به طور قطع رو به رو می‌شوند. از این بین، ایران تجربه رویارویی با آرژانتین، اسپانیا و پرتغال را در جام‌های جهانی اخیر داشته اما دیدار با سایر تیم‌ها، تجربه جدیدی برای شاگردان اسکوچیچ خواهد بود.
روبرتو مارتینس (بلژیک)، تیته (برزیل)، دیدیه دشان (فرانسه)، گرت ساوت گیت (انگلیس)، روبرتو مانچینی (ایتالیا) یا فرناندو سانتوس (پرتغال) و لوئیس انریکه (اسپانیا) مربیانی هستند که این هفت تیم را هدایت می‌کنند و هر کدام افتخارات ملی و باشگاهی زیادی به دست آورده‌اند.
امید به شانس در دسته دوم
به جز این هفت تیم، تیم ملی ایران در صورت بدشانسی، در سید دوم هم با رقیب سرسختی رو به رو می‌شود. البته هنوز تعدادی از تیم‌های حاضر در سید دوم مشخص نشده‌اند اما به طور مشخص می‌توان از آلمان، دانمارک، هلند، سوئیس و کرواسی به عنوان تیم‌هایی که به طور قطع در این دسته حضور دارند نام برد!
حضور مربیانی مانند لوئیس فن‌خال در تیم ملی هلند و هانسی فلیک در تیم ملی آلمان، هر تیمی را مجاب می‌کند که با هلند و آلمان رو به رو نشود و قطع اسکوچیچ و شاگردانش هم که رویای صعود به مرحله بعد این مسابقات را هم در سر می‌پرورانند، دوست ندارند بعد از قطعی بودن حضور یک تیم قدرتمند از دسته یک، در این دسته هم با امثال آلمان و هلند و حتی کرواسی رو به رو شوند.
احتمالا دیگر تیم‌های حاضر در سید دوم را هم تیم‌هایی مانند اروگوئه، مکزیک، آمریکا یا سوئد و سنگال تشکیل می‌دهند که مطمئنا رویارویی با تیم‌هایی که در این خط نام برده شد، بهتر از دیگر تیم‌های اروپایی است که از قبل صعود کرده اند.
* دسته چهارم و احتمال روریارویی با رقیبی قدرتمند
با توجه به قرار گرفتن ایران در سید سوم این مسابقات، در نهایت سومین رقیب خود را هم از سید چهارم شناسایی خواهد کرد که با توجه به مشخص نشدن تیم‌های صعود کننده از این دسته، نمی‌توان به طور قطع درباره تیم مشخصی نام برد ولی به علت اینکه شاگردان اسکوچیچ نمی‌توانند با تیمی از آسیا رو به رو شوند، مطمئنا تیمی از اروپا، آمریکای جنوبی، آفریقا و آمریکای شمالی رو به رو خواهد بود که سطح فوتبال این چند قاره از آسیا بیشتر است.
در یک جمع‌بندی کلی، احتمال قرار گرفتن ایران در یک قرعه راحت در جام جهانی وجود ندارد چرا که ضعیف ترین تیم‌های جام معمولا از آسیا هستند که ایران هم از همین قاره است و با توجه به قرار گرفتن در سید سوم، مطمئنا دو تیم بسیار خوب از سید یک و دوم در انتظار ایران خواهد بود.


کد مطلب: 445267

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445267/ترسناک-ترین-قرعه-احتمالی-جام-جهانی-ایران-همگروهی-شاگردان-اسکوچیچ-۲-قهرمان-جهان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1