کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار امام جمعه دهدشت با رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه مطرح شد

آموزش و پرورش به تربیت گفتاری صرف اکتفا نکند

9 اسفند 1400 ساعت 10:13

امام جمعه دهدشت گفت: آموزش و پرورش به تربیت گفتاری صرف اکتفا نکند بلکه مهمترین تربیت، تربیت رفتاری است.


امام جمعه دهدشت گفت: آموزش و پرورش به تربیت گفتاری صرف اکتفا نکند بلکه مهمترین تربیت، تربیت رفتاری است.
به گزارش کبنا، فضل الله گنجی پور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی با حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت دیدار کرد که در این دیدار حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت، اظهار داشت:  تربیت تکلیف آموزش پرورش به تنهایی نیست، تکلیف همه جامعه است. نقش آموزش و پرورش در تربیت اساسی است اما نقش مهمتر را خانواده و جامعه بر دوش دارد.
وی افزود: برخی از فرهنگ‌های غلط را گذاشتیم بر دوش آموزش و پرورش گرچه هم خانواده و هم جامعه در تربیت فرزند مؤثر هستند.
حجت الاسلام وحدانی فر در ادامه با اشاره به اینکه خانواده نقش فراوانی در تربیت فرزندان دارد، اظهار داشت: هر جا جامعه در طول تاریخ بیشرفته داشته دلیلش این بوده که خانواده موفق عمل کرده و جامعه هم «رشد» پیدا کرده است.
 وی تنها تربیت گفتاری را در نظام آموزشی و جامعه کافی ندانست و افزود: مهم‌ترین نوع تربیت، تربیت رفتاری است. آموزش و پرورش در مسئله تربیت باید تلاش فراوان کند و آن هم همراه با تربیت رفتاری باشد، گفتاری کافی نیست.
 امام جمعه دهدشت ادامه داد: همه ارکان آموزش و پرورش باید در تربیت نقش داشته باشند، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه دو بال تربیتی کشور هستند و هر دو باید تلاش کنند که بتوانند باعث تقویت فرهنگ در جامعه بشوند.
 حجت الاسلام وحدانی فر در ادامه با بیان اینکه ستاد نماز جمعه در حوزه فرهنگی و تربیتی آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را دارد، گفت: برای جامعه مترقی و آباد، باید انسان‌های آباد پرورش یابند.
فضل الله گنجی پور رئیس اداره آموزش و پرورش کهگیلویه در این دیدار اظهار داشت: هدف ما در آموزش و پرورش فقط آموزش مباحث علمی به دانش آموزان نیست و بلکه انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی به نسل آینده مدنظر است و در تلاش این هستیم دانش آموزان ما در خانه دوم خود یعنی مدرسه با آموزش تعلیم و تربیت از مدارس در برابر تهاجم فرهنگی صیانت کنند که نسل آینده ما جامعه‌ای آگاه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشند.
 وی افزود: همه ما موظف هستیم در تعلیم و تربیت تلاش کنیم و این یکی از مهم‌ترین اهداف ما در آموزش و پرورش است.
گنجی پور در ادامه به تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در آینده پرداخت.


کد مطلب: 445209

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445209/آموزش-پرورش-تربیت-گفتاری-صرف-اکتفا-نکند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1