تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۴۵۰۹۷
 پس از حمله روسیه به اوکراین انجام گرفت

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

۰
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين
کبنا ؛ پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین مواردی را مطرح که در این موقعیت بازتاب منفی پیدا کرد. اکثر کشور‌های همراه مثل چین و یا هند چنین موضعی را اتخاذ نکردند. از طرف دیگر اظهارات و بازتاب این گفت‌وگو با اعلام موضع و وضعیتی که وزارت خارجه درباره این حمله به اوکراین انجام داد و در آن تاکید کرد و طرفین را به خویشتنداری دعوات کرد انطباق نداشت و از این منظر با توجه به اینکه همراستا با منافع ملی تلقی نشد مورد تحلیل‌های متفاوت و بازتاب‌های منفی قرار گرفت. روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تماسی تلفنی درباره تحولات بین‌المللی و مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کردند. سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه گسترش ناتو به سمت شرق تنش‌زا است، تاکید کرد: گسترش ناتو تهدیدی جدی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل در مناطق مختلف است. رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که آنچه اتفاق می‌افتد به نفع ملت‌ها و منطقه تمام شود. رئیسی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال توافقی پایدار است و نه متزلزل اظهار داشت: ارائه تضمین معتبر، پایان بخشیدن به ادعاهای سیاسی و لغو واقعی تحریم‌ها از ضرورت‌های دست یافتن به توافق پایدار هستند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، وضعیت کنونی را پاسخ مشروع به چندین دهه نقض معاهدات امنیتی و تلاش‌های غرب برای آسیب رساندن به امنیت کشورش دانست. رئیس‌جمهور روسیه همچنین با اشاره به همکاری‌های فعال ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تداوم رایزنی‌های دو طرف در رابطه با مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد. 
 اقدامات لازم برای رفع فقر مطلق
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر چه اقدامات و اصلاحات ساختاری و بلند مدت برای رفع فقر و بی‌عدالتی نسبت به رسیدگی به فقرا تقدم رتبی دارد، اما نباید باعث غفلت از سرعت رسیدگی به نیازمندان شود، اظهار داشت: جلسات و برنامه‌ریزی‌های خود را بر این محور تنظیم کنید که در کوتاه مدت و حتی برای همین شب عید بتوانید با اقدامات جهادی، دستگیر فقرا و نیازمندان جامعه باشید. آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در اولین جلسه شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران پرچمدار برقراری عدالت اجتماعی است و لذا وجود فقر در جامعه اسلامی به هیچ وجه زیبنده این نظام نیست، گفت: جامعه اسلامی باید مبتنی بر عدالت اجتماعی اداره شود. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه راهکار اصلی و اساسی برای رفع فقر اصلاح شاخص‌ها و زیرساخت‌ها در جهت برقراری عدالت اجتماعی است، افزود: درست است که برای ایجاد عدالت پایدار اقتصادی و اجتماعی باید در توزیع ظرفیت‌ها و امکانات، عادلانه عمل شود و زمینه‌ها و بسترهای ایجاد فقر و بی‌عدالتی را اصلاح کرد، اما نباید از رسیدگی به فقرا و نیازمندان نیز غافل ماند. دکتر رئیسی افزود: اصلاح ساختارها و شاخص‌ها نسبت به رسیدگی به فقرا و نیازمندان تقدم رتبی دارد، اما هم‌زمان با اجرای برنامه‌ها و اقدامات بلند مدت و ساختاری باید به شکلی کاملا عزتمندانه به فقرا و نیازمندان نیز رسیدگی کرد و برنامه‌هایی عاجل و فوری برای رفع فقر مطلق داشت. رئیس‌جمهور به تأکیدات مقام معظم رهبری به ویژه خطاب به دولت مردمی و تحول‌گرا، مبنی بر تهیه و تنظیم پیوست عدالت برای همه تصمیمات و اقدامات اشاره و تصریح کرد: محور عمل این دولت اجرای عدالت است. هیچ تصمیم و اقدامی در این دولت نباید باعث ایجاد و تشدید فشار اقتصادی به آحاد کم برخوردار جامعه شود. سید ابراهیم رئیسی در ادامه سخنانش یکی از ضروری‌ترین اقدامات در مسیر رسیدگی به فقرا و نیازمندان را به‌روزرسانی سامانه جامع اطلاعاتی رفاه و تامین اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: سامانه اطلاعاتی زیر مجموعه وزارت رفاه باید به روزرسانی شده و در راستای جامعیت اطلاعات آن، با دیگر سامانه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های ذیربط یکپارچه و مرتبط شود. رئیس‌جمهور یکی دیگر از اقدامات لازم در راستای اصلاحات ساختاری برای رفع فقر و ارتقای وضعیت رفاهی مردم در دولت مردمی را ارتقای نقش و سهم مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌ریزی‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: از تجربه‌های موجود در استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی همچون خیریه‌ها، بسیج و امثال آن برای به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی بهره گرفته شود. دکتر رئیسی تجربه به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی در موضوع امدادرسانی عمومی در اوایل همه‌گیری کرونا از سوی مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و افزود: وزارت رفاه این روش نمونه فعالیت بخشیدن به نقش مردم در برنامه‌ریزی‌های عمومی را در راستای رفع فقر به ویژه رفع فقر مطلق ساماندهی و سازماندهی کند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: برنامه‌های رفع فقر مطلق را مطلقا به آینده موکول نکنید. رفع فقر مطلق از آن دسته اقداماتی است که حتی نباید از امروز به فردا موکول شود‌؛ جلسات و برنامه‌ریزی‌های خود را بر این محور تنظیم کنید که برای همین شب عید بتوانید با اقداماتی جهادی، دستگیر فقرا و نیازمندان جامعه باشید.
آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: امروز توان دولت نیز در کنار نهادهای انقلابی و امدادی قرار گرفته و ظرفیت‌های آنان یکپارچه شده است. باید از این فرصت به نحو احسن و هر چه سریع‌تر برای رفع فقر مطلق و نیز اصلاح ساختارهای به وجود آورده فقر و بی‌عدالتی استفاده شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
1