کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

گچساران قرمز کرونایی شد / اهمال مسئولان بهداشت و درمان یا فرمانداری؟

30 بهمن 1400 ساعت 11:25

در حالی که برخی از باشگاه‌های ورزشی گچساران در حالت فعال قرار دارند و بسیار پر مشتری هستند، مصوبات ستاد کرونا، در حد توصیه و سفارش باقی مانده، و همین موجب شده گچساران به وضعیت قرمز درآمده است.


در حالی که برخی از باشگاه‌های ورزشی گچساران در حالت فعال قرار دارند و بسیار پر مشتری هستند، مصوبات ستاد کرونا، در حد توصیه و سفارش باقی مانده، و همین موجب شده گچساران به وضعیت قرمز درآمده است.
به گزارش کبنانیوز، تا آبان ماه 1400 جلسات ستاد مقابله با کرونا گچساران به ریاست اتابک فرماندار شهرستان، بصورت هفتگی برگزار می‌شد، اما چند ماهی است که گاها جلسات برگزار نمی‌شود و هیچ برنامه درستی در تشکیل جلسات وجود ندارد. مسئولان بهداشت و درمان در خصوص اینکه چرا جلسات برگزار نمی‌شود، به این پاسخ اکتفا می‌کنند که «مسئولان برگزاری ستاد، فرماندار است»، قطعاً نقش فرماندار نیز در این میان اهمیت زیادی دارد که تاکنون از سوی وی نیز حرکت پررنگ و قابل قبولی در خصوص برگزاری جلسات دیده نشده، با این حال، چنین پاسخی از سوی دبیر ستاد کرونا، که عنصر مهمی در این ستاد است، کمی دور از انتظار و تصور می‌شود حاکی از بی مسئولیتی است.
گچساران طی دو هفته اخیر در وضعیت نارنجی بوده، و در این وضعیت، لازم بود سخت گیری‌هایی از نظر محدودیت‌های کرونایی در برخی از صنوف رعایت شود، ولی این موضوع نیز رعایت نشد.
امروز رئیس مرکز بهداشت گچساران گفته است: به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی برخی افراد وضعیت کرونا در این شهرستان از نارنجی به قرمز تغییر یافته است.
چنین بیانی از سوی مسئولان غیراصولی است، چرا که وظیفه مسئولان در ابتدا اجرای پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای امور است.
تغییر رویه مسئولان بهداشت طی چند ماه / اخباری که از ستاد مقابله با کرونا به مردم نمی‌رسد
در حالی که مسئولان بهداشت و درمان به عنوان دبیر ستاد مقابله با کرونا، وظیفه مهمی در این ستاد دارند، ولی عدم برگزاری جلسات گاها به گردن فرمانداری انداخته شده و جزو وظایف فرمانداری دانسته شده است که به نوعی اهمال در مسئولیت از سوی بهداشت و درمان محسوب می‌شود.
پیش از این، عموماً دبیر ستاد کرونا یا فرماندار به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا، آمار و اطلاعات و مصوبات جلسه ستاد کرونا را اعلام می‌کردند، اما در حال حاضر عموماً می‌بینیم که مدیر مرکز بهداشت (معاون مرکز بهداشت) به ارائه این موارد می‌پردازد، قطعاً اهمیت ستاد مقابله با کرونا برای مسئولان به اندازه گذشته نیست.
از طرفی در گذشته، در طول هفته چند مسئول بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، به ارائه آمار و اطلاعات و توصیه‌های لازم می‌پرداختند و تعامل خوبی با رسانه‌ها داشتند که در نتیجه اخبار و اطلاعات به خوبی به مردم انتقال می‌یافت، مسئولان نسبت به عدم انجام وظایف توسط برخی ادارات سخت گیری داشتند، و دلسوزی زیادی دیده می‌شد، که در حال حاضر فقط به یک خبر هفتگی و ارائه آمار کلی اکتفا می‌شود.
به گزارش کبنانیوز، روز شنبه (30 بهمن ماه 1400) احمد پاکدل، معاون شبکه بهداشت گچساران در خصوص وضعیت کرونایی شهرستان، اظهار کرد: با توجه به مراقبت‌های به عمل آمده و افزایش تزریق واکسن کرونا  انتظار می‌رفت از لحاظ رنگ بندی وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گذشته در این شهرستان حاکم شده باشد که متاسفانه به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، گچساران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.
وی بیان کرد: تعطیلی مدارس و باشگاه‌های ورزشی در تغییر وضعیت کرونایی این شهرستان تأثیر مهمی خواهد شد.
پاکدل اظهار داشت: ۶۴ هزار و ۳۷۷ مورد تست کرونا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شده است.
وی ادامه داد:  تاکنون بیش از ۱۹ هزار  و ۱۲۸ نفر  در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. 
پاکدل تعداد بهبود یافتگان ویروس کرونا در گچساران را ۱۸ هزارو ۶۲۶ نفر اعلام کرد و افزود:  ۲۲۹  نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته‌اند.
وی گفت: هم اکنون بیش از ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان بستری و ۲۷۳ نفر در قرنطینه خانگی هستند.
پاکدل افزود: از آغاز واکسیناسیون تاکنون ۲۱۴ هزار و ۵۸۲ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف این شهرستان تزریق شده است.
وی بیان کرد: از این میزان ۹۲ هزار و ۳۳۷ نفر در دُز اول و ۸۵ هزارو ۴۳۸ نفر در دُز دوم واکسن کرونا  را دریافت کردند.
رئیس مرکز بهداشت گچساران گفت: واکسیناسیون ویروس کرونا در ۱۰ مرکز در شهری و روستایی، ۱۲ پایگاه سلامت و ۲۸ خانه بهداشت و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا دوگنبدان این شهرستان در حال انجام است. 
پاکدل با بیان اینکه شهرستان گچساران از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت افزود: دستگاه‌های اجرایی و اصناف از  ارائه خدمات به افراد بدون ماسک خودداری کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: تاکنون بیش از ۹۴ درصد دانش‌آموزان گروه هدف این شهرستان معادل ۱۰ هزارو ۲۸۴ نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
پاکدل با بیان اینکه واکسینه دانش آموزان گروه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال در این شهرستان هم اکنون در حال انجام است، افزود: بیش از ۱۰ هزارو ۸۷۱ دانش آموز در این گروه سنی باید در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.
وی ادامه داد: از این تعداد دانش آموز ۱۰ هزار و ۲۸۴ نفر در دُز اول و ۹ هزارو و ۳۱۸ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
 


کد مطلب: 444876

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/444876/گچساران-قرمز-کرونایی-اهمال-مسئولان-بهداشت-درمان-یا-فرمانداری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1