تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۴۴۴۸۷۴
کبنا گزارش می دهد؛

تعطیلی دو ساله پارک بانوان گچساران! / کوکب حاتمی: چرا مسئولان پای حرفشان نمی مانند و کاری برای زنان جامعه نمی کنند / برای پارک خیلی کم کاری شد، هیچ اهمیتی ندادند

۱
۰
تعطیلی دو ساله پارک بانوان گچساران! / کوکب حاتمی: چرا مسئولان پای حرفشان نمی مانند و کاری برای زنان جامعه نمی کنند / برای پارک خیلی کم کاری شد، هیچ اهمیتی ندادند
کبنا ؛
مدت زیادی است که پارک بانوان گچساران به خاطر بیماری کرونا در به روی بازدیدکنندگان بسته است. با وجود اینکه بسیاری از اماکن، پارک ها باز هستند، همه جلسات رسمی و غیررسمی برگزار می شود، بازار باز است، در واقع از هیچ تجمع رسمی و غیررسمی مگر در وضعیت قرمز هیچ اجتنابی نمی شود، اما پارک بانوان گچساران، جایی که زنان برای ورزش و تفریح به آنجا مراجعه می کردند یا برنامه های هفتگی و ماهانه شان را آنجا برگزار می کردند و ساعتی را با هم نوعان خود می گذراندند، به مدت ۲ سال بسته مانده است.
به گزارش کبنا نیوز، جفای بسته بودن پارک به بانوان، بهانه ای شد برای اینکه به وضعیت این پارک بپردازیم. پارک بانوان شهرستان گچساران که با تلاش های اعضای شورای سوم شهر و چهارم به ثمر رسید، طی این سالها بدون هیچ گونه رسیدگی مانده است.

پارک بانوان گچساران از همان ابتدا اعتبار خوبی به آن تعلق نگرفت، با وجود اینکه با تبلیغات زیادی افتتاح شد، اما انتظارات از یک پارک مختص بانوان را برآورده نکرد. وقتی وارد این پارک می شوید تصور می کنید به دور یک بلوار و جدول شهرداری یک دیوار بلند کشیده اند، قصد نویسنده مضحکه کردن نیست، ولی واقعا وقتی وارد این پارک می شوید، ممکن است چنین تصوری به شما دست بدهد. اینکه چه کسی این پارک را به این شکل طراحی کرده، پیمانکاری آن دست چه کسی بوده که به این شکل درآمده است جای تأمل دارد. از طرفی وسایل تفریحی بانوان بسیار کم است، بجای اینکه برای بانوان وسایل بازی و تفریح قرار داده شود برای کودکان وسایل بازی را قرار داده اند.
در حالی که این پارک می توانست مورد استفاده تشکل های مختلف زنان شود و زنانی که در بدنه جامعه هستند را به سوی فعالیت های اجتماعی، جمع های زنانه، تفریح و سرگرمی های سالم بکشاند، اما چنین اهدافی هیچ گاه مدنظر نهادهایی که با زنان ارتباط زیادی دارند، قرار نگرفت. عموما همه برنامه هایی که از سوی امور بانوان و دیگر نهادها و سازمان ها به زنان اختصاص می یابد، برنامه های تصنعی و تشریفاتی است. هدف این سازمان ها به اجتماع کشیدن زنان نیست، بلکه هدف صرفا برگزاری یک برنامه و قرار دادن آن در رزومه یک مدیر است. تا زمانی که هدف مدیران «اشتباه» باشد، زنان جامعه ما به شادی و نشاط واقعی نمی رسند و پارک بانوان نیز اینگونه تعطیل می ماند و هیچ کس نمی پرسد چرا تعطیل است؟ پارک بانوان گچساران که در سال 94 افتتاح شده، از نظر زیرساختی و تجهیزات و طراحی با پارک های 40 سال پیش شهرهای بزرگی مثل تهران می توان مقایسه کرد.
یکی از بانوان گچسارانی در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: فضای این پارک به نظر من اصلا جالب نیست، به نظر من فقط یک دیواری کشیده شده دور یک فضایی، وگرنه اصلا شبیه به پارک نیست. بانوان ما نیاز به فضای مناسب برای بازی و ورزش دارند، و خیلی از بانوان نیز در این شهر مجرد هستند، اما در این پارک فقط تاب و سرسره برای کودکان نصب شده که آن هم بعد از این همه مدت نمی دانم الان قابل استفاده هست یا خیر. اصلا جای مناسبی برای ورزش و تفریح نیست، فقط می توانیم برای ساعتی روی نیمکت ها بنشینیم.
یکی دیگر از بانوان گفت: این پارک مدت زیادی است که بسته. من مدتی پیش مراجعه کردم، بسته بود. واقعا چه دلیلی وجود دارد که اینجا بسته شده. کاش حداقل فضای خوبی داشت. نگهبان دم در هم خودش دلیل ناامنی می شود. این پارک مختص به بانوان است، وقتی دیوار کشیده شده یعنی اینکه بانوان می توانند راحت باشند، اگر خانمی بخواهند بتواند به راحتی ورزش کند، ولی نگهبانی دم در خودش عاملی می شود برای اینکه خانم ها راحت نباشند. اینها یا باید نگهبان خانم بگذارند یا اینکه نگهبانی رو به بیرون باز شود.
کوکب حاتمی از بانوان فعال گچسارانی و عضو شورای سوم شهر دوگنبدان در خصوص این پارک گفت: زمینی که برای پارک بانوان اختصاص دادیم، معارض زیادی داشت، و برای حل معارض این زمین خیلی زحمت کشیدم، تا اهواز رفتم، خودم را مقابل ماشین یکی از مدیران مربوطه قرار دادم، با مدیران زیادی صحبت شد و کارهایی شد، برای اینکه کاری در این عرصه برای بانوان انجام بگیرد باید تلاش خیلی زیادی کرد.
حاتمی اظهار کرد: ما خیلی انتظارات داشتیم، برای این پارک برنامه های خوبی داشتیم از جمله اینکه استخر بانوان، بازارچه خوداشتغالی بانوان و وسایل بازی بیشتری در پارک گذاشته شود، اما متأسفانه شورای دوره سوم تمام شده بود و اینها اجرایی نشد.
حاتمی اظهار کرد: برای پارک خیلی کم کاری شد، هیچ اهمیتی ندادند و می بینید که این چند ساله هبچ اسمی از پارک بانوان و توسعه آن نبوده است.
حاتمی گفت: بانوان نیاز به کار و شغل و حمایت مسئولان دارند، بانوان ما نیاز دارند مکان مناسبی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت داشته باشند.
این بانوی عضو شورای سوم شهر دوگنبدان گفت: حتی الان به خاطر زیاده خواهی هایشان و منافعشان هنوز شهردار را انتخاب نکرده اند. انتقاد شدید از شهرداری دارم، من با آقای آقایی کار کرده ام، ایشان فرد بسیار منضبط و پاکدستی بود. آدم های ارزشی دیگری هم در شهرداری داریم، ولی متأسفانه هنوز شهردار انتخاب نشده است.
وی گفت: هر چیزی که به نفع زنان بوده تمام شده است. چرا مسئولانی که در رأس هستند، حرف می زنند ولی پای حرفشان نمی مانند و کاری برای زنان جامعه نمی کنند.
در مقام مقایسه، پارک های بانوان استان های بزرگ، علاوه بر وسعت مکانی، از امکانات بسیار زیادی برخوردارند، بطوری که این پارک ها تبدیل به جایی می شود که زنان با آسودگی خاطر برنامه های مختص خود را در آن اجرا می کنند و مورد استقبال زیادی واقع می شوند. طراحی های مدرن و زیبا و انبوه گل ها و گیاهان، مبلمان های متنوع، انواع بازی ها و وسایل بازی، وسایل تفریحی در این پارک ها موجود است، آن را با پارک بانوان گچساران مقایسه کنید که بدون هیچ طراحی درستی، با انتقاد نسبت به پیمانکار این پارک، با کمترین وسیله های بازی برای بانوان، در حال حاضر تعطیل شده است.

خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
شهری مثل گچساران که هوا ی گرم تابستان بیداد میکند وهیچ تفری گاهی ندارد حداقل پارکهارا باید زیبا وامن بگذراند تا مر دم حداقل بتوانند از پارک ساعاتی را آسایش خیال داشته باشند وخداوکیلی این شهر بااین جمعیت هیچ جایی برای سرگرمی ندا رند
چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
1