کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس انجام گرفت

افتتاح پروژه آب شرب روستاهای عشایری زیلایی / رنج بی‌آبی 40 ساله پایان یافت (+ تصاویر )

29 بهمن 1400 ساعت 9:46

پروژه تأمین آب روستاهای کیمه و دواخوار منطقه زیلایی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، مدیرکل امور عشایر استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.


پروژه تأمین آب روستاهای کیمه و دواخوار منطقه زیلایی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، مدیرکل امور عشایر استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
به گزارش کبنا، فضل‌الله آذرفر مدیر کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح تأمین آب شرب روستاهای کیمه و دواخوار زیلایی با حضور نماینده بویراحمد دنا و مارگون، اظهار داشت: این پروژه ۶ ماه پیش توسط دکتر روشنفکر که نائب رئیس کمیسیون عشایر مجلس هستند کلنگ زنی شد و بعد از شش ماه شاهد بهره برداری از آن هستیم.

آذرفر گفت: پروژه‌ای که امروز به دست دکتر روشنفکر و استاندار محترم افتتاح شد پروژه تأمین آب شرب عشایری روستاهای کیمه و دواخور که در این چهل سال دسترسی مستقیم به آب شرب نداشتند و بسیار اذیت می‌شدند خوشبختانه با تلاش‌های جناب دکتر روشنفکر که نائب رئیس فراکسیون امور عشایر مجلس هستند و همچنین جناب دکتر احمدزاده تلاش‌های خوبی شد تقریباً ۶ ماه پیش به دست دکتر روشنفکر کلنگ‌زنی شد و بعد از شش ماه افتتاح و شاهد بهره برداری از این پروژه هستیم که خوشبختانه آب شرب بیش از ۱۰۰ خانوار عشایری و روستایی را تأمین می‌کند.
وی افزود: در ادامه این پروژه‌ها آب رسانی منطقه شب شبلیز انجام شد و سایر مناطق بویراحمد و دنا را داریم که کارهای مطالعاتی آنها را در حال انجام است سعی بر این است ۵ پروژه دیگر را اجرا کنیم که امیدواریم در طول شش ماه آینده این طرح‌ها افتتاح گردد.
آذرفر ادامه داد: این پروژه دارای ۱۱ کیلومتر خط انتقال، دو باب منبع ذخیره آب ۱۵۰ متر مکعبی می‌باشد که از محل اعتبارات ملی سه ماهه انجام و تحویل مردم خوب کیمه زیلایی داده شد.
مدیرکل عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توضیح داد که اجرای این پروژه توسط اداره کل امور عشایر استان با اعتبار 20 میلیارد ریال انجام و با اجرای این پروژه آب شرب پایدار بهداشتی بیش از 100 خانوار عشایری بخش زیلایی تأمین شد و به رنج بی آبی ۴۰ ساله مناطق کیمه زیلایی پایان داده شد.



     
 


کد مطلب: 444837

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/444837/افتتاح-پروژه-آب-شرب-روستاهای-عشایری-زیلایی-رنج-بی-آبی-40-ساله-پایان-یافت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1