تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۴۴۴۳۰۶

جزییات جدید از کشته شدن "عبدالله قرداش" رهبر داعش

۰
جزییات جدید از کشته شدن "عبدالله قرداش" رهبر داعش
کبنا ؛بنا بر اعلام مقامات نظامی آمریکا برنامه ریزی برای این عملیات از چند ماه پیش صورت گرفته و از یک ماه پیش بایدن در جریان این برنامه حمله قرار گرفته بود.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایسنا، الجزیره نوشت: چندین ساعت پس از کشته شدن رهبر داعش جزئیات جدیدی از عملیات آمریکا منتشر شده است.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که ابتدا خبر کشته شدن "ابوابراهیم الهاشمی القرشی"، رهبر داعش را با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود، شامگاه پنجشنبه در سخنانی کوتاه در کاخ سفید تاکید کرد که عملیات کشتن القرشی با دستور وی صورت گرفته و هیچ یک از نظامیان آمریکایی در این عملیات آسیبی ندیدند.
وی با قدردانی از نیروهای کرد سوریه موسوم به سوریه دموکراتیک به خاطر نقششان در این عملیات گفت که به همکاری با همپیمانانمان در ارتش عراق، نیروهای پیشمرگ و نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) ادامه می‌دهیم.
باید عنوان داشت: رهبر کشته شده داعش بر عملیات های این گروه در تمام دنیا نظارت مسنقیم داشت که آخرین آن‌ها حمله به زندان غویران در الحسکه سوریه بود که در جریان آن ده‌ها تن در درگیری داعش با کردها کشته‌ شدند.
رئیس جمهور آمریکا گفت که کشورش پس از اعلام نابودی رهبر داعش در شمال سوریه، رهبران سازمان های افراطی در سراسر جهان را تحت تعقیب قرار خواهد داد.
بایدن خطاب به رهبران این سازمان ها گفت: «ما شما را پیدا خواهیم کرد».
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با اعلام جزئیاتی از این عملیات تاکید کرد که عملیات منجر به کشته القرشی، از طریق هلی برن نیرو و با مشارکت پهپادها و بالگردها انجام شده است.
بنا بر اعلام مقامات نظامی آمریکا برنامه ریزی برای این عملیات از چند ماه پیش صورت گرفته و از یک ماه پیش بایدن در جریان این برنامه حمله قرار گرفته بود.
مسئولان آمریکایی مدعی هستند که تلفات غیر نظامی این عملیات به خاطر این بوده که رهبر داعش پیش از دستگیری توسط آمریکایی‌ها، جلیقه انتحاری همراه خود را منفجر کرد که این امر به کشته شدن افرادی از خانواده وی از جمله زنان و کودکان شده است.
گفته شده که در این عملیات دستکم سه زن و هفت کودک کشته شدند.
ارتش آمریکا همچنین اعلام کرده که یک بالگرد آمریکایی در این عملیات دچار مشکل شد که پس از انجام عملیات آن‌ها مجبور به منفجر کردن این بالگرد شدند.
این عملیات آن گونه که منابع محلی گفته‌اند ساعت ۱:۵ دقیقه بامداد پنجشنبه انجام شد و پس از اتمام ماموریت دستکم چهار بار ساختمانی که القرشی در آن ساکن بوده را بمباران کردند.
اذعان پنتاگون به کشته شدن کودکان
جان کربی، سخنگوی پنتاگون شامگاه پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که "اقدامات بزدلانه" القرشی منجر به کشته شدن ۴ غیرنظامی از جمله همسران و دو فرزندش شد.
وی گفت که یک کودک دیگر در طبقه دوم خانه مورد هدف کشته شد اما به علت کشته شدن این کودکان اشاره‌ای نکرد.
کربی خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکایی موفق شدند ۱۰ نفر از جمله ۸ کودک را از طبقه اول و دوم خارج کنند.
کربی اظهار داشت که این عملیات منجر به کشته شدن ۵ تروریست به نام های القرشی، یکی از دستیارانش و همسر دستیار و همچنین دو مرد مسلح شد که بیرون از خانه بودند و درگیر تبادل آتش با نیروهای آمریکایی بودند.
وی اشاره کرد که دستیار القرشی و همسرش در طبقه دوم بر اثر گلوله سربازان آمریکایی در پاسخ به تیراندازی آنها به نظامیان آمریکایی کشته شدند.
سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه این عملیات طبق برنامه دو ساعت به طول انجامید، خاطرنشان کرد: جسد القرشی در محل عملیات بر اساس اثر انگشت و سپس تجزیه و تحلیل DNA شناسایی شد.
انتشار تصاویر منزل قرداش
وزارت دفاع آمریکا دو عکس از خانه‌ای که در جریان عملیات آمریکا برای از بین بردن ابوابراهیم الهاشمی القرشی سرکرده داعش در سوریه هدف قرار گرفت، منتشر کرد.
پنتاگون اولین عکس را در توییتر منتشر کرد و نوشت: عکس قبل از عملیات از مجتمعی است که میزبان القرشی امیر داعش در شمال غرب سوریه قبل از عملیات نیروهای آمریکایی در ۲ فوریه ۲۰۲۲ بود.
عکس خانه رهبر داعش پیش از حمله

تصویر دوم از همان خانه نیز بعد از عملیات آمریکایی ها گرفته رهبر داعش چگونه کشته شد؟ 

عکس خانه القرشی پس از حمله
عبدالله قرداش ملقب به " ابوابراهیم الهاشمی القرشی" بعد از کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر سابق داعش در اکتبر ۲۰۱۹ به عنوان رهبر جدید این گروه تروریستی انتخاب شد.
وی اصلیتی عراقی دارد که در زمان صدام از افسران ارتش عراق بود و سابقه زندان توسط نیروهای آمریکایی پس از اشغال عراق را نیز در کارنامه خود دارد.
القرشی پس از انتخاب شدن به عنوان رهبر داعش دیگر در انظار عموم ظاهر نشد و آمریکا جایزه‌ای ۱۰ میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری  یا مرگ وی شود، در نظر گرفته بود.
او تقریبا در همان منطقه‌ای در شمال غربی سوریه کشته شد که ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ ابوبکر البغدادی در عملیات نظامی آمریکا از پای درآمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
1