تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۴۴۴۲۰۲
هشدار جدی فرماندار لنده به ادارات

استفاده شخصی از خودروهای دولتی، خط قرمز ماست

۰
استفاده شخصی از خودروهای دولتی، خط قرمز ماست
کبنا ؛فرماندار شهرستان لنده به تمامی ادارات شهرستان هشدار داد که استفاده شخصی از خودروهای دولتی ممنوع است و در صورت مشاهده این مورد خودرو توقیف و عواقبش به عهده مدیر آن اداره می باشد.
به گزارش کبنا نیوز؛ قبل از انقلاب بر روی درب خودروهای دولتی نوشته شده بود خودروی خدمت و کسی حق استفاده شخصی نداشت مجرد از اینکه توجه می کردند یا خیر ولی خود یک بازدارندگی داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آیین نامه چگونگی استفاده از خودروهای دولتی با موضوع حقوق حمل و نقل از سوی دولت در ۱۶ ماده و تبصره‌های فراوان در سال ۱۳۸۶ تصویب و برای اجرا به تمامی دستگاه‌ها و ادارات ابلاغ شد اما نظارت بر اجرای این آیین نامه جای بحث و بررسی فراوان دارد.
در ماده چهار این آیین نامه آمده است که تمامی خودروهای دستگاه‌های اجرایی به استثنای خودروهای اختصاصی، تشریفاتی و خدمت جزو خودروهای خدمت عمومی محسوب شده و استفاده از آنها تنها برای انجام امورات اداری مجاز است و در غیر ساعات اداری (با راننده یا بدون راننده) و بدون داشتن برگ مأموریت، مطلقاً ممنوع بوده و هرگونه استفاده از این خودروها خارج از قوانین مربوطه و مقررات این آیین نامه در حکم تصرف غیرمجاز اموال دولتی محسوب می شود.
با وجود اینکه استفاده شخصی از امکانات بیت المال در اسلام به شدّت نکوهش شده و دارای منع قانونی است متاسفانه این روزها شاهد استفاده شخصی برخی مسئولان و کارکنان دستگاه‌های مختلف از خودروهای دولتی با پلاک‌های قرمز و ... هستیم که این مسئله عینی‌ترین سوء استفاده از بیت المال محسوب می‌شود.
در همین راستا فرماندار جدید لنده ضمن تاکید بر اجرای قانون منع استفاده شخصی از خودروهای دولتی و اینکه من بعد با متخلفان برخورد جدی خواهد شد اظهار داشت: استفاده شخصی از خودروهای دولتی، نمونه‌ای بارز از دهن کجی به مردم و قانون است و تا زمانی که فرهنگ استفاده صحیح از خودروهای دولتی توسط مسئولان و افرادی که خود را خادم ملت می‌دانند و فریاد مبارزه با مفسدان را سر می‌دهند، مهیا نشود، امکان برچیدن این معضل اجتماعی وجود نخواهد داشت و همه باید بدانند، در نظامی که قوانین آن برگرفته از آموزه های دینی است به خدمت گرفتن اموال دولت در خدمت اشخاص و خانواده، سرپیچی از شریعت و قانون بوده و عملی نابخشودنی است.
فرماندار لنده ادامه داد: اگر در شهرستان لنده مشاهده بشه که مدیری یا کارمندی از وسایل نقلیه دولتی در کارهای شخصی استفاده کند،وسیله نقلیه توقیف و تمامی عواقب آن بر عهده مدیر اداره مربوطه می باشد.
جلال دانش در پایان ضمن اشاره به فرموده امیر المومنین علی (ع) خطاب به یکی از کارگزارانشان که می فرمایند: «قلمهایتان را نازک کنید، فاصله سطرها را نزدیک نمایید، سخنان زاید را حذف کرده، به اصل کلام بسنده کنید و از طولانی نویسی بپرهیزید؛ زیرا اموال مسلمان ها تحمل ضرر و زیان را ندارد.( بحار الانوار، ج76، ص 49») گفت: انتظار می رود که مسئولان این بیانات گهربار را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1