تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۴۴۰۴۷
مسعود اقبالی مطرح کرد؛

بازی کردن طارمی کاملاً اشتباه بود/ برخی بازیکنان باید از تیم ملی کنار گذاشته شوند/ ایران نمی تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند

۵
۰
بازی کردن طارمی کاملاً اشتباه بود/ برخی بازیکنان باید از تیم ملی کنار گذاشته شوند/ ایران نمی تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند
کبنا ؛کارشناس فوتبال ایران گفت: در گروه تیم ملی قطعا یک تیم اروپایی و تیم آفریقایی حضور خواهد داشت و به نظر نمی رسد که ما توانایی صعود از گروه را داشته باشیم.
تیم ملی ایران روز گذشته در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی عراق رفت که موفق شد با نتیجه یک بر صفر این تیم را شکست دهد. ایران با عملکرد خیره کننده توانست با کسب ۱۹ امتیاز در ۷ بازی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کند. صعود تیم ملی به جام جهانی قطر سریع ترین صعود ایران در تاریخ این مسابقات است و شاگردان اسکوچیچ می توانند با کسب حداقل ۴ امتیاز در سه بازی باقی مانده خود در انتخابی جام جهانی، بهترین عملکرد تاریخ ایران را در این تورنمنت رقم زنند.

 مسعود اقبالی درباره بازی با عراق و صعود به جام جهانی گفت: هر تیمی که بخواهد در تورنمنتی موفق شود، باید منسجم باشد. تیم ملی ایران در ۱۲ بازی گذشته ۱۱ بازی را پیروز شده است و فقط یک تساوی در کارنامه خود دارد که این نشان دهنده انسجام خوب تیم ایران است. شاگردان اسکوچیچ دیروز یکی از بهترین بازی های خود را ارئه دادند، البته این بازی خوب دلیلی برای عملکرد عالی تیم ایران نیست و شاید تیم عراق خیلی بد بوده است. تیم ایران موقعیت های زیادی به وجود آورد و توانست از یکی از این موقعیت ها استفاده کرده و دروازه عراق را باز کند که منجر به پیروزی در این بازی شد. اگر نقاط ضعف عراق و قدرت ایران را تجزیه و تحلیل کنیم، متوجه می شیم که تیم ملی یک بازی رندمی و اتفاقی انجام داده است.
وی افزود: به طور کلی تیم ملی ایران در وضعیت مناسبی قرار دارد. تیم ما در فاز تهاجمی عالی عمل می کند ولی متاسفانه در فاز تدافعی هنوز انسجام کافی نداریم. ما همچنان بهم ریختگی دفاعی داریم و به عراقی که یکی از تیم های انتهای جدول است فرصت های زیادی دادیم. اگر تیم ملی به تیم های بزرگ این چنین فرصت دهد، قطعا از این فرصت ها استفاده می کنند. باید آقای اسکوچیچ تا آغاز جام جهانی تمرکز بر کار های دفاعی را بیشتر کند. ما در خط حمله نسبت به زمان کی‌روش بهتر بازی می کنیم ولی در خط دفاع ضعف داریم. ما باید برای فاز تدافعی اقداماتی را انجام دهیم تا با فاز تهاجمی ما همخوانی داشته باشد و در جام جهانی دچار مشکل نشویم.

وی درباره بازی کردن مهدی طارمی در بازی دیروز یادآور شد: بازی کردن بازیکنی که ۴۸ ساعت در مسیر بوده و خستگی زیادی دارد، اشتباه بود. طارمی موفق شد در این بازی گلزنی کند ولی اگر این بازیکن پارگی رباط صلیبی پیدا می کرد، چه کسی پاسخگو بود. معیارهای حرفه ای گری هیچوقت اجازه نمی داد که او به مسابقه برود. مسلما اگر ایران در برابر تیم بزرگتری بازی می کرد، شدت فعالیت طارمی بیشتر بود و قطعا آسیب می دید. این اشتباه ها نباید در دستور کار کادرفنی تیم ملی باشد.
کارشناس فوتبال ایران در مورد نقش اسکوچیچ در عملکرد عالی تیم ملی افزود: تیم‌ها برای موفقیت باید بازیکنان با کیفیتی در اختیار داشته باشند. نقش بازیکنان در موفقیت یک تیم ۷۰ درصد و نقش مربیان ۳۰ درصد می باشد که اگر روابط، امکانات و تشکیلات مساعد باشد، مربی می تواند به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام دهد. با توجه به مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشورمان، مسلما مربی نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد. اسکوچیچ نسبت به کی روش از شهرت کمتری برخوردار است ولی با آرامش خود در بازی توانسته از پس وظایفش برآید. البته ما نمی دانیم که اسکوچیچ در تمرینات چگونه است ولی به نظر بازیکنان با او مشکلی ندارند. اگر فدراسیون فوتبال می خواهد سرمربی ایران را تغییر دهد و از مربی ای که برند جهانی است استفاده کند، بحثی دیگر است. اسکوچیچ از زمان حضورش در نیمکت ایران هیچ شکستی نداشته است و آمارها از موفقیت او در تیم ملی صحبت می کنند. اگر فدراسیون فوتبال قصد نگه داشتن اسکوچیچ را دارد، باید جلسه تشکیل دهد و راهکارهای او را بپرسد تا در جام جهانی دچار مشکل نشویم.

وی در خصوص آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی خاطر نشان کرد: در گام نخست، فدراسیون باید تا شروع جام جهانی، بازی های تدارکاتی ایران را افزایش دهد تا بازیکنان تیم ملی بتوانند ارتباط بین المللی بگیرند و با قدرت های جهانی بازی کنند. برخی از بازیکنان به دلیل بالا رفتن سن شاید نتوانند در جام جهانی به خوبی بازی کنند. در نتیجه باید برای حضور در تیم ملی فیلتر گذاشته شود و بازیکنانی که در جام جهانی نمی توانند به ایران کمک کنند، از تیم کنار گذاشته شوند. همچنین کمیته فنی فدراسیون فوتبال برنامه بسیار خوب و قانون‌مندی دستور کار قرار دهند تا مربی بتواند به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام دهد و در جام جهانی بهترین نتیجه را بگیرند.
مسعود اقبالی در پاسخ به این سوال که ایران توانایی صعود از مرحله گروهی جام جهانی را دارد، اظهار داشت: من فکر نمی کنم که ایران بتواند از گروهش صعود کند. در گروه تیم ملی قطعا یک تیم اروپایی و تیم آفریقایی حضور خواهد داشت. به نظر نمی رسد که ما توانایی صعود از گروهمان را داشته باشیم. آنها می توانند تمرکز کنند تا بازی بهتری ارائه دهند تا حذف آبرومندانه‌ای از جام جهانی داشته باشیم.
منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گپ مفت..
تو ک یه عکس با لباس ورزشی نداری چطوری شدی کارشناس
Romania
الکساندر تا الان کجا بودی،احتمالا فکر میکردی ایران میبازه ،
فوتبال دوست
Romania
واقعا خوب اومدی برادر.....عکس با لباس ورزشی! خخخخخ
United States
واقعا بعضی ها خودشون رو کارشناس مینامند اندازه گو... هم سواد ندارن تو همه چیز اظهار فضل میکنن یکسری خبرنگار احمق و سایتهای احمق تر چرت و پرتاشون رو پخش میکنن.
احمد
Iran, Islamic Republic of
نظرش واسه خودش ارزش داره
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1