کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش در آمدند / زنگ خطر اُمیکرون به صدا درآمد

7 بهمن 1400 ساعت 16:38

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنگ خطر امیکرون به صدا درآمده است و باید تمامی بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش درآیند.


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنگ خطر اُمیکرون به صدا درآمده است و باید تمامی بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش درآیند.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 7 بهمن ماه 1400) ستاد اضطراری کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان و با حضور شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد، سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان عضو این ستاد برگزار شد که در این جلسه پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه یاسوج، اظهار داشت: «به دلیل عادی انگاری‌ها و بی‌توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد روند صعودی مبتلایان به ویروس کرونا طی ۱۰ روز گذشته این استان را در آستانه ورود به پیک ششم کرونا قرار داده است.»
یزدان‌پناه افزود: میزان مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در هفت روز اول بهمن نسبت به روزهای پایانی دی ماه بیش از ۱۰ برابر شده است.



وی افزود: میانگین تعداد مبتلایان به کرونا در کشور از هر هزار نفر ۳۰ نفر و در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ نفر است که بیشترین میزان بروز ابتلا به کرونا در این استان در شهرستان لنده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شیوع سویه اومیکرون و شناسایی ۷۰ بیمار مبتلا به این سویه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و بیان کرد: ۹۰ درصد موارد ابتلا به این نوع ویروس بدون علائم هستند.
یزدان پناه عنوان کرد: شرکت گسترده مردم در تجمعات، عزاداری‌ها و عروسی‌ها، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله فیزیکی زنگ شیوع پیک ششم را در کهگیلویه و بویراحمد به صدا در آورده است.
وی ابراز داشت: تنها راه مقابله با این بیماری و جلوگیری از شیوع آن و پیشگیری و کنترل ویروس کرونا از نوع اُمیکرون رعایت ۱۰۰ درصدی دستور العمل‌های بهداشتی، تزریق دُز رسوم واکسن کرونا است.



بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به حالت آماده باش درآمد
سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: سرعت انتشار ویروس اومیکرون در استان به شدت افرایش یافته و شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و دهدشت در صدر آمارها هستند.
وی افزود: استان از وضعیت آبی به زرد در حال تغییر وضعیت است و در هفته‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی خواهیم بود.
احمد زاده تصریح کرد: تمامی تجهیزات و امکانات در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله دارو و پزشک‌های مورد نیاز فراهم و همه بیمارستان‌های استان به حالت آماده باش درآیند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تا اواخر بهمن تمام استان درگیر ویروس اومیکرون خواهد شد و وضعیت شیوع کرونا در استان جای نگرانی وجود دارد.
احمد زاده تصریح کرد: تمامی دستگاه هلی اجرای استان برای مقابله با کرونا از امروز پای کار بیایند زیرا که خطر واقعاً جدی است.
وی ابراز داشت: مجالس ختم، عروسی‌ها و دورهمی‌ها باید تعطیل و تا جایی امکان دارد جلو گسترش بیماری گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه آخر بهمن ماه وارد پیک اومیکرون در استان خواهیم شد و تا پس از ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت.

احمدزاده ادامه داد: تاکنون تصمیمی در خصوص دورکاری کارمندان در استان و در ستاد ملی کرونا گرفته شده است.
وی تاکید کرد: باید تمامی جلسات ادارات و حتی استانداری با حداقل افراد و در صورت ضرورت برگزار شوند.
احمدزاده بیان کرد: دادستانی، نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها از برگزاری تجمعات در استان ممانعت کنند و برخوردهای لازم صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رشد سریع و فراگیر اومیکرون در استان آغاز شده و باید تمامی خانواده‌ها مراقب باشند و فاصله‌های اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.



بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۵۸ دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده که این تعداد در مجموع ۸۰ درصد واکسن تحویلیبه این استان است.
محسن رضائیان اظهار داشت: از ابتدای توزیع واکسن تاکنون یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۱۳۳ دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۸ نفر دُز اول، ۴۹۱ نفر دُز دوم و ۲ هزار و ۹۰۱ نفر هم دُز سوم را دریافت کردند،
رضائیان با بیان اینکه سه هزار و ۶۲۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته واکسینه شدند، تصریح کرد: تاکنون ۵۲۲ هزار و ۹۶۸ نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: ۴۶۹ هزار و ۳۱۰ نفر دُز دوم، ۱۴۶ هزار و ۷۳۱ نفر دُز سوم و یک هزار و ۴۴۹ نفر دُز یادآور را تزریق کردند.
رضائیان، جمع کل واکسن تزریق شده در استان را یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۵۸ دُز دانست و عنوان کرد: ۸۰.۷ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.
وی با اشاره به موجودی ۲۶۴ هزار و ۷۱۱ دز واکسن کرونا در استان، تاکید کرد: سینوفارم و برکت بیشترین واکسن‌های تزریقی در استان بوده است.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون یک هزار و ۴۹ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده است و ۸۶ هزار و ۵۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون یک هزار و ۴۹ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده است و ۸۶ هزار و ۵۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.




کد مطلب: 444008

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/444008/بیمارستان-های-کهگیلویه-بویراحمد-حالت-آماده-باش-آمدند-زنگ-خطر-ا-میکرون-صدا-درآمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1