کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

سکوت جنبش‌های دانشجویی و عدالتخواه درخصوص حقوق کارگران / تجمع نیروهای حراست بیمارستان شهید جلیل یاسوج: 5 ماه حقوق نگرفته‌ایم / متأسفانه تا الان فقط ما را پاسکاری کرده‌اند

5 بهمن 1400 ساعت 11:24

در روز گذشته کارگران شهرداری یاسوج بخاطر معوق شدن 9 ماهه حقوق خود جلوی استانداری تجمع کرده بودند، همچنین اعتراض بانوان فرزند شهید نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی در هفته گذشته، تیتر رسانه ها شد، امروز نیز نیروهای حراست بیمارستان شهید جلیل بخاطر نابسامانی و معوق شدن حقوق خود تجمع کرده اند. در این روزهایی که به پایان سال نزدیک می شویم و هر قشری از جمله کارگران نیاز مبرم به حقوق خود دارند، متأسفانه مسئولان و فعالان اجتماعی سیاسی درگیر عزل و نصب های سیاسی جناحی خود شده اند و حقوق پایمال شده کارگران را فراموش کرده اند.


نظام پیمانکاری و خصوصی در کشور در دهه اخیر مشکلات زیادی را در سیستم حقوق و دستمزد کارگران ایجاد کرده و هر روزه موجب ضعیف‌تر شدن و کوچکتر شدن سفره معیشتی کارگران می‌شود. جنبش‌های عدالتخواهانه و دانشجویی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گذشته از این قشر دفاع کرده‌اند، ولی در برهه کنونی سکوت پیشه کرده‌اند، در روز گذشته کارگران شهرداری یاسوج بخاطر معوق شدن 9 ماهه حقوق خود جلوی استانداری تجمع کرده بودند، همچنین اعتراض بانوان فرزند شهید نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی در هفته گذشته، تیتر رسانه‌ها شد، امروز نیز نیروهای حراست بیمارستان شهید جلیل بخاطر نابسامانی و معوق شدن حقوق خود تجمع کرده‌اند. در این روزهایی که به پایان سال نزدیک می‌شویم و هر قشری از جمله کارگران نیاز مبرم به حقوق خود دارند، متأسفانه مسئولان و همچنین فعالان اجتماعی و سیاسی و جنبش‌های دانشجویی درگیر عزل و نصب‌های سیاسی، جناحی، باندی، سلیقه‌ای، منطقه‌ای، قومی و فامیلی خود شده‌اند و حقوق پایمال شده کارگران را فراموش کرده‌اند.
نیروهای حراست بیمارستان شهید جلیل یاسوج به دلیل معوق شدن حقوق خود جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.
  

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (5 بهمن ماه 1400) یکی از این نیروها در گفت و گو با خبرنگار کبنانیوز گفت: درخواست ما قانونی است، امنیت شغلی ما درخطر است، ما از طریق آزمون 9 ماه پیش سر کار آمده‌ایم، ولی سر هم رفته 3 یا 4 ماه حقوق گرفته‌ایم.
وی افزود: نزدیک 5 ماه است که حقوق نگرفته‌ایم، مسئولان بارها ما را جواب کرده‌اند، رئیس بیمارستان ما را به رئیس دانشگاه ارجاع می‌دهد، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هم می گویند شما شرکتی هستید و سر و کار شما با پیمانکار است.
وی افزود: اکثر بچه‌ها از جاهای دور و نزدیک آمده‌اند، مستأجر هستند، پول کرایه سر کار آمدن هم ندارند، حقوق ما حدود 3 میلیون و 800 تومان است، و حداقل حقوق را هم سر ماه نمی‌دهند.
این معترض در ادامه گفت: انتظار داریم که مسئولان تعامل داشته باشند تا این مسئله حل شود، متأسفانه تا الان فقط ما را پاسکاری کرده‌اند، حداقل کاری کنند که مشکل ما حل شود.


کد مطلب: 443930

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443930/سکوت-جنبش-های-دانشجویی-عدالتخواه-درخصوص-حقوق-کارگران-تجمع-نیروهای-حراست-بیمارستان-شهید-جلیل-یاسوج-5-ماه-نگرفته-ایم-متأسفانه-الان-فقط-پاسکاری-کرده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1