کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمایندگان مطرح کردند؛

رفع ایرادات شورای نگهبان در خصوص نظام رتبه‌بندی معلمان / رتبه‌بندی پایان بهمن یا قبل از سال جدید اجرا می‌شود

5 بهمن 1400 ساعت 9:45

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه ایرادات مطرح از سوی شورای نگهبان به رتبه بندی معلمان به زودی مرتفع خواهد شد،گفت: پیش بینی ما این است که این قانون تا پایان بهمن یا قبل از سال جدید اجرایی شود.


رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه ایرادات مطرح از سوی شورای نگهبان به رتبه بندی معلمان به زودی مرتفع خواهد شد،گفت: پیش بینی ما این است که این قانون تا پایان بهمن یا قبل از سال جدید اجرایی شود.
به گزارش کبنانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیرضا پاک فطرت در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش این استان، گفت: وزارت آموزش و پرورش مادر و مرجع تمام وزارت خانه‌های کشور می‌دانیم و نقشی که سیستم تعلیم و تربیت در راستای رشد کشور می‌تواند ایفا کند بی بدیل و بی جایگزین است.
نماینده مردم شیراز  و رزقان در  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : باور داریم توسعه یافتگی هر جامعه و کشوری به آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد و در راستان این امر مجلس یازدهم توجه ویژه ای به این مساله داشته است.
رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: طرح رتبه بندی معلمان را که سالها مغفول مانده بود، مجلس یازدهم پی گیری کرده و تا حصول نتیجه پای کار ایستاده است.
پاک فطرت عنوان کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید امسال  مساله رتبه بندی معلمان برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.
وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور نیز همواره بر نظام هماهنگ پرداخت عادلانه تاکید کرده است و نسبت به تهیه و ارائه لایحه ای به مجلس برای تحول نظام پرداخت عمومی قول مساعد داده‌اند.
رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: اعتقاد داریم حقوق و دستمزد را باید به راندمان، سختی و ارزش کار داد و تعیین حقوق صرفا با تکیه بر ساعات کاری باعث کاهش انگیزه و کیفیت کار خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از رفع برخی ایرادات شورای نگهبان در نشست امروز کمیسیون آموزش با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: بخشی از ایرادات شورای نگهبان که نیاز به بحث کارشناسی بیشتر داشت به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد که این کمیته در جلسه سایر ایردات را تعیین تکلیف می‌کند.
علیرضا منادی سفیدان در تشریح نشست روز یکشنبه 3 بهمن کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، تصریح کرد: در نشست امروز که با حضور نمایندگان رسمی شورای نگهبان، سازمان امور استخدامی و اداری کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌‎های مجلس برگزار شد، رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان در خصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان در دستور کار قرار داشت.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجلس، قرار است نامه‌ای از جانب دولت ارائه شود و بار مالی مربوط به سال 1400 ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان پذیرفته شود.
وی تصریح کرد: به همین جهت در نشست امروز، کمیسیون به بندها و ایرادات مربوط به بار مالی ورود نکرد و سایر ایرادات برطرف شد و فقط بررسی 2 مورد به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد.
منادی تأکید کرد: جلسه کمیته آموزش و پرورش نیز فردا برای رفع این ایرادات و ابهامات با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه بار مالی ناشی از اجرای رتبه بندی در سالیان آینده در قوانین بودجه دیده می‌‍‌‌شود، پیگیر ارسال هرچه سریع‌‎تر نامه از جانب دولت برای تقبل بار مالی ناشی از اجرای لایحه در سال 1400 خواهیم بود.



 


کد مطلب: 443921

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443921/رفع-ایرادات-شورای-نگهبان-خصوص-نظام-رتبه-بندی-معلمان-پایان-بهمن-یا-قبل-سال-جدید-اجرا-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1