کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

دلیل تعلل در تغییر مدیرعامل کارخانه آرد یاسوج چیست؟

30 دی 1400 ساعت 22:06

درحالیکه بیکاری درد امروز جامعه ایران و جوانان کهگیلویه و بویراحمد است و دولت سیزدهم مدعی است که اشتغال از اولویت‌های آن است ولی شاهد هدررفت سرمایه ملی در شهر یاسوج هستیم.


درحالیکه بیکاری درد امروز جامعه ایران و جوانان کهگیلویه و بویراحمد است و دولت سیزدهم مدعی است که اشتغال از اولویت‌های آن است ولی شاهد هدررفت سرمایه ملی در شهر یاسوج هستیم.
متاسفانه کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از 400 نفر را دارد، به دلیل سوء مدیریت‌ها در سال‌های اخیر این کارخانه بزرگ ورشکسته شده است و با کمترین ظرفیت کار می‌کند، بسیاری از واحدهای آن نیز راکد است.
این کارخانه که به گفته کارشناسان تمامی صنایع و تجهیزات آن دارای استانداردهای روز دنیا و ساخت شرکت بولر (مشترک کشورهای آلمان و سوئیس) است، محصولاتش تا دهه هشتاد به خارج از کشور صادر می‌شد، و از بین 40 کارخانه نشاسته کشور به روزترین بود، اما حالا با نصف ظرفیت تنها یک محصول (آرد) تولید می‌کند تا جوانان کهگیلویه وبویراحمد همچنان بیکار و درگیر آسیب‌های اجتماعی باشند!
جای تعجب است که سازمان اقتصادی کوثر در طی این سال‌ها هیچ توجهی به مطالبه‌گری رسانه‌ها و فعالین اجتماعی نداشته است و این کارخانه عظیم که سرمایه ملی محسوب می‌شود و وابسته به این سازمان است را رها کرده است!
اگرچه یادآوری خودسوزی فرزند شهید با 3 فرزند به دلیل بیکاری و فقر در یاسوج دل همه را به درد می‌آورد، ولی جای سؤال است که چرا باید صنعتی که مزین به نام خانواده شهداء و ایثارگر است، به کام مدیرانی باشد که نزدیکان خود را بدون هیچگونه هماهنگی جذب نموده و از حقوق‌های آنچنانی برخوردار باشند!
حال که زمزمه‌هایی از تغییر مدیریت این کارخانه به گوش می‌رسد و گزینه‌هایی نیز مطرح شده است و امیدی به سازمان اقتصادی کوثر هم نیست، شایسته است استاندار دولت سیزدهم، نیروی قدرتمندتری را برای مدیریت این کارخانه مشخص کند و به قول خود در دیدار با خانواده‌های شهدا جامه عمل بپوشاند.
 


کد مطلب: 443748

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443748/دلیل-تعلل-تغییر-مدیرعامل-کارخانه-آرد-یاسوج-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1