تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۴۳۵۶۴
کبنا گزارش می دهد؛

آقای استاندار غم من، غم غمناک «همه‌جان» است / بی‌خبری مدیران‌کل از «همه‌جان» رنجور از روزگار / همه‌جان شب را روی زمین سرد به صبح می رساند

۱۴
۸
آقای استاندار غم من، غم غمناک «همه‌جان» است / بی‌خبری مدیران‌کل از «همه‌جان» رنجور از روزگار / همه‌جان  شب را روی زمین سرد به صبح می رساند
کبنا ؛پاهای‌مان را به اندازه کدامین گلیم نداشته دراز کنیم وقتی که خانه قحطی زده‌مان، شالوده سُستی از فقر دارد. این قصه پُر درد «همه‌جان» گزارش ما است که هم سرطان دارد و هم فقیر است. نان در سفره‌اش نیست و آب قوت غالبش، آن طرف‌تر در مرکز شهرستان لنده و استان کهگیلویه و بویراحمد و مرکز‌نشینانی که به سر و کله هم می‌زنند تا سمتی بگیرند و فامیل‌هایشان را منصوب کنند و همگی بخورند و مردم را به عنوان ولی نعمتان انقلاب فراموش کنند. آیا مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از زندگی فلک زده ««همه‌جان» ما خبر دارد. آیا مدیرکل بهزیستی بی‌خبر از «امیرعلی»‌ها و «همه‌جان‌ها» می‌دانند که «همه‌جان» لنده‌ای این مادر زجر دیده در آن خانه سرد چه می‌کشد؟ آیا نهادهای فرهنگی و گروه‌های جهادی می‌دانند که «همه‌جان» چه دردی دارد؟ آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شب «همه‌جان» بس ناجوانمردانه سرد است. پاهایش از درد خسته، سقف خانه‌اش تیره و چراغش مرده، غم‌ش زیاد و دست‌هایش دیگر نای جمع کردن بلوط‌های «خدا» برای گذران زندگی‌ش را ندارد. آقای استاندار، اندکی صبر، سحر برای «همه‌جان» نزدیک است. اما امیدی به این مدیران شکم سیر بی‌خبر از «همه‌جان» قصه ما نیست. آقای استاندار غم من، غم غمناک «همه‌جان» است، مادری پیر، بیمار و رنجور از روزگار. وای این روزگار چقدر برای ««همه‌جان» عزیز تاریک است. «همه‌جان» من، اشک‌هایمان با کلمه کلمه این مطلب بر صفحه کلیدم می‌ریزد و بغضم با بغض تو و قصه‌ام با قصه تو ساز شد. خدای در همین نزدیکی است.
به گزارش کبنا، بی خبری از محرومان واقعی، داستان «همجان» در روستای عروه در شمال غرب شهرستان لنده است، محرومیت در شرایطی که فرشی برای آرامش و آسایش زندگی ندارد، محرومانی که چشمشان هیچ کمکی از هیچ نهاد دولتی ندیده است. اینها محرومان واقعی هستند که باید تحت حمایت دولتمردان و دستگاه‌های دولتی مسئول باشند، ولی نیستند.
به گزارش کبنا نیوز، ««همه‌جان»، پیرزنی تنها است که داستان پرغصه ای دارد، عمق محرومیت از در و دیوار خانه او هویدا است و نیازی به توضیح و تشریح ندارد. او به تنهایی در خانه ای زندگی می کند که در و دیوارهایش مثل دیوارهای یک غار جلبک مانند و سبز شده است، او شب ها روی فرش و تختخواب نمی خوابد، روی زمین سرد می خوابد.


درد همجان نداشتن کولر اسپیلت نیست، درد او این است که فرشی زیر پایش ندارد، محلی که زندگی می کند مخروبه است، نداشتن امکانات و خانه ای که دیوارهایش ترک برداشته یک طرف، درد سرطان که جان او را می گیرد و آسایش برایش نگذاشته طرف دیگر.
جاده این روستای محروم و صعب العبور بخاطر بارش های باران قطع شده است. این روستا آب و گاز ندارد. «همه‌جان»، آب های روی شیروانی روی سقف را جمع می کند و در کتری برای مصرف آب شرب تصفیه می کند.
او چند فرزند دارد ولی توانایی مالی برای کمک به مادر ندارند. بدون سرپرست است و از فروش بلوط، معیشت خود را به سختی می گذراند و هیچ توانایی مالی ندارد.
اگر بعد از 45 سال هنوز در روستاهای محروم کهگیلویه و بویراحمد آب و گاز و امکانات اولیه وجود ندارد، چه معنایی دارد غیر از بی مسئولیتی؟ وقتی غربالگری در نهادهایی مثل بهزیستی و کمیته امداد هنوز به درستی صورت نگرفته، و افرادی مثل «همه‌جان» که بیماری های صعب العلاج دارند و کمرشان زیر بار مشکلات خم شده، هیچ حمایتی نمی شوند، دلیلش چه چیزی است؟
همه‌جان و همه‌جان‌های دیگر در روستاهای محرومی که در بی خبری زندگی را به سختی می گذرانند، امروز به کمک نیاز دارند.


همه‌جان این روزها با مرغ‌هایش زیست می‌کند و امیدش به دستان یاری من و تو و همه است.




سقف خانه همه‌جان زن روستایی در شهرستان لنده










 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
،یا خدا، خدایا مارو ببخش، من خیلی میترسم از آه محرومان.......
متین
Iran, Islamic Republic of
با سلام..
سپاسگزارم از اینکه درد همجان رو درد خودتون میدونید و اما بسیار متاسفم که میگویید همجان فرزند دارند و چون توان مالی ندارند نمی‌توانند از مادرشان نگهداری کنند این فرزندان / والا چطور می‌توانند راحت سر بر روی بالش بگذارند و مادرشان روی خاک سرد میخوابد چطور دلشان می آید که مادرشان از آب باران بخورد و خودشان آب از گلویشان پایین برود...
Iran, Islamic Republic of
با سلام درست هست که این روستا بخاطر نداشتن جاده وامکانات محروم میباشد واز بافت فرسوده و غیر ایمن برخوردار هست که ناشی از بی عرضگی مسئولین استانی میباشد ولی این گزارش کاملا کذب وبی اساس میباشد و وبدون هماهنگی وفقط جهت سوئ استفاده ابزاری پخش شد.
Iran, Islamic Republic of
مه قراره مدیرکل ها بگردن ببینند کی فقیره و کی دارا
شهروند دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
بله مدیرکل ها هم در این دنیا و هم در آن دنیا اگر کوتاهی داشته باشند باید پاسخگو باشند .چون مسولند .
قطعا آه وناله چنین انسان نایب که در خدمت به ایشان کوتاهی کرده اند گریبان آن ها را خواهد گرفت.
چوب خدا صدا ندارد
Iran, Islamic Republic of
خدا میداند زیبنده این نظام نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
والله جز این باشد باید تعجب کرد و گفت چ عجب در این ...
Iran, Islamic Republic of
او چند فرزند دارد ولی توانایی مالی برای کمک به مادر ندارند. بدون سرپرست است و از فروش بلوط، معیشت خود را به سختی می گذراند و هیچ توانایی مالی ندارد....زمانی در اکثر استان خانه های گلی بود وخیلی هم گرم وبا صفا که با همکاری اهالی ساخته میشدند،حال نوشتید چند پسردارد !!!اینان که حداقل می توانند ساختمان گلی بهتر ازاین بسازند
Iran, Islamic Republic of
این خبر بجز محرومیت روستا بخاطر نداشتن جاده وامکانات رفاهی ونبود مسکن ایمن که ناشی از بی عرضگی مسئولین استانی میباشد ازاساس کاملا کذب وساختگی میباشد
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت کمک کن .چقدر مظلوم و بی ادعا .
برادر شهید
Romania
نظام جمهوری اسلامی
Iran, Islamic Republic of
از همه جان‌ها در ایران بخصوص کهگیلویه و چهارمحال بختیاری ایلام فراوان چون 150 درصد در انتخابات حضور دارن ودر در رد در
ایرج بهادران از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
شما که این تصویر زندگی همجان را به نمایش می کشید،ببینیدعملکرد کمیته امداد امام خمین(رض) در طول این چند سال که از خدمات به مردم فقیر وبی سرپرت کوتاهی نکرده، چطور همجان بهره نبرد ازاین خدمات ارزشمند نشده است علت را بنویسید.وگرنه درهیچ منطقه ای نیست که یک خانواده این طور زندگی کند وآن هم در کهگیلویه باشد.
...
Iran, Islamic Republic of
خودتون رو جای همه جان بذارید ببینین میتونین تحمل کنین سرمای سرد زمستان را بدون امکانات ،،،گرمای سوزان تابستان را بدون کولر،،،بیماری و هزارمشکل دیگر.....آه از بی مسئولیتی آه....خدایا خودت به داد محرومان برس
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1