تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۴۳۵۲۶
کبنا گزارش می دهد؛

سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از استخدام پتروشیمی گچساران: 34 درصد / سهم گچساران: 0

۸
۴
سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از استخدام پتروشیمی گچساران: 34 درصد / سهم گچساران: 0
کبنا ؛در روزهای گذشته آگهی استخدامی آزمون شرکت پتروشیمی گچساران منتشر شد که موجب اعتراضات گسترده مردم شهرستان گچساران در فضای مجازی شد.
به گزارش کبنا نیوز، با وجود آنکه نماینده مردم گچساران و باشت و همه مسئولانی که دلسوز گچساران بوده اند بر سهم مردم گچساران از اشتغال در پتروشیمی تأکید کرده اند و آن را حق مردم گچساران دانسته اند ولی این آزمون استخدامی به نظر می آید با شرایط فعلی گچساران متناسب نیست.
*نکته اول: در حالی که در وهله اول گچسارانی که با نرخ بیکاری 17 درصدی، نرخ بیکاری بالایی نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، اما می بینیم که تنها امتیازی که برای شهرستان گچساران درنظر گرفته شده امتیاز بومی 1/4 دهم درصدی است.
*نکته دوم: در امتیازاتی که در نظر گرفته شده است، از 220 نفر، 75 نفر از میان بومی های استان انتخاب می شوند، پس سهم گچساران چه می شود؟ در وهله اول، این میزان سهم که 34 درصد کل تعداد افراد است، سهم کمی است که به کل استان اختصاص داده شده، و در وهله دوم سهم شهرستان گچساران چرا درنظر گرفته نشده است؟ چطور در شهرهای دیگر بیکار وجود ندارد، اما پتروشیمی گچساران که دود آن را مردم ما می خورند، دیگران از شهرهای دیگر باید بیایند کار کنند، و فرزندان گچسارانی بیکار بمانند؟
اگر حتی در میان کارگران پتروشیمی آمار گرفته شود کمتر دیده می شود که گچسارانی ها حضور داشته باشند، بسیاری از چهره های سیاسی نسبت به این موضوع ابراز گلایه کردند ولی حالا هیچ خبری نیست و هیچ کسی اعتراضی نمی کند؟
گچساران شهری صنعتی است، آلودگی هوا و آلایندگی آن نصیب مردم همین شهر می شود، پس بهتر نیست نماینده مردم نسبت به استخدام مردم شهر خود در این پتروشیمی تلاش کند.
در این روزها صحبت از راه اندازی پالایشگاه و دیگر صنایع است، اما نسیه به مردم گچساران هیچ ارزشی ندارد، مردم پشت این حرف ها چیزی ندیده اند، حتی از پتروشیمی هم چیزی نصیبشان نشده است، پس بهتر است مسئولان به جای شانتاژها و بهره برداری سیاسی از احداث صنایعی که افتتاح آنها به ده سال و بیست سال آینده می رسد، به فکر امروز مردم باشند، امروز مردم به مسئولان نیاز دارند، نه بیست سال بعد.
فرمانداری گچساران چه نقشی بازی کرده است، چرا این دستگاه که نقش مهمی در شهرستان می تواند داشته باشد به وظایف خود در قبال گرفتن حق و حقوق مردم کاری نمی کند؟

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
صعف نماینده را میرسونه
Iran, Islamic Republic of
هزارلعنت برکسانی که باعث رفتن تاجگردون شد
محمد
Iran, Islamic Republic of
اره زمان اون خوب بود که ازمون برگزار نکرد . خیلی ها درس خوان بودن و بدون هیچ تقلبی قبول شدن برو درس بخون به جای حرف زدن
Iran, Islamic Republic of
سلام....همین آزمون خوزستان بومی زده .چهارمحال بختیاری هم وبقیه استانهاهم بومی زدند..باوجودجوانان تحصیل کرده وبیکاردر استان ک و ب چرا سراسریش کردند
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
بفرما کلا برای گچساران. چطور از شرکت که غیر بومی های از جمعیت شهر گچساران بیشتر هست دمی نمیزنید؟ولا انگار ارث پدری عده هست برادر.این همه تمامیت خواهی کنار بگذارید و سعی کنید در میان بچه های استان رقابت در عین حال دوستی وبرادری برقرار شود.یه ازمون هست بگذارید بچه ها خودشون را محک بزنند
Iran, Islamic Republic of
اینطور که شما گچسارانی ها می فرمایید نباید یک گچسارانی درشهر ما کارمند باشه جورتون نه ستل کشیدیم بیست نفرتون مدیر کل بودید باید جورمونه بکشید
Iran, Islamic Republic of
خسته شدیم از این دنیا دیگه
پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

«احمدي‌نژاد مصداق سياستمدار اپورتونيست است و با اسب زين‌ كردن آماده ورود به ميدان است....
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
1