کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بلاتکلیفی انتخاب مدیران کل‌ در کهگیلویه و بویراحمد / مدیریت غیرقانونی ارمغانی بر اداره‌کل کار / روند فرسایشی تغییر مدیران

25 دی 1400 ساعت 2:58

روند فرسایشی تغییر مدیران و تعیین تکلیف سرپرستان ادارات کل تا حدودی موجبات نگرانی را برای مردم و مجموعه دستگاه‌های دولتی فراهم کرده، سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از دو ماه است که غیرقانونی در این جایگاه قرار دارد و یک دستگاه‌ ناظر از ارمغانی مستندات قانونی خواسته‌ است. بهتر است تغییر مدیران هر چه سریعتر و به بهترین شکل انجام بگیرد.


روند فرسایشی تغییر مدیران و تعیین تکلیف سرپرستان ادارات کل تا حدودی موجبات نگرانی را برای مردم و مجموعه دستگاه‌های دولتی فراهم کرده، سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از دو ماه است که غیرقانونی در این جایگاه قرار دارد و یک دستگاه‌ ناظر از ارمغانی مستندات قانونی خواسته‌ است. بهتر است تغییر مدیران هر چه سریعتر و به بهترین شکل انجام بگیرد.
تغییرات مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد پُرشتاب نیست. اکثریت فرمانداران تغییر کرده‌اند و هنوز تعداد زیادی از مدیران سرجایشان باقی مانده و شواهد و قرائن هم نشان می‌دهد که مدیران جامانده از دولت قبل در برزخ رفتن و آمدن قرار دارند و انگیزه‌ی آنچنانی برای ادامه فعالیت ندارند.
ناقوس تغییر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی وقت است که به صدا در آمده و گزینه‌ای هم برای جایگزینی سالار حسین‌پور معرفی شد. اما هنوز تکلیف این سازمان بزرگ مشخص نیست. گرانی در بازار صدای همه را درآورده و بارها هم امام جمعه یاسوج به این موضوع اشاره کرده، شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی نیز راکد و یا با کمترین ظرفیت فعالیت دارند.
بهروز جهانبخش حدود 6 ماه است که سرپرستی اداره‌کل مهم ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد را عهده‌دار است و هنوز تکلیف مدیرکلی این دستگاه مشخص نیست. این در حالی است که اداره کل ورزش و جوانان نقش بسزایی در امورات مربوط به جوانان و ورزشکاران دارند و یقیناً وجود سرپرست تا حد زیادی روند کارها را کند می‌کند. اختیارات سرپرست محدود است و کارکنان و سایر مدیران اداره‌کل ورزش و جوانان انگیزه بالایی برای انجام وظایف خود ندارند. جهانبخش در طول این 6 ماه با وجود برخی انتقادات به عملکردش تمام تلاشش را انجام داده اما گویا برای تصمیم‌گیرندگان این اداره که در دو حوزه مهم ورزش و جوانان فعالیت دارد، اهمیت چندانی ندارد و نه تکلیف مدیرکل آن را روشن می‌کنند و نه برنامه خاصی برای جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با جوانان دارند و به نظر می‌رسد که دیگر از کارهای بزرگ در حوزه ورزش و جوانان خبری نیست. 
21 تیرماه 1400، محمد شریعتمداری وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اقدامی ناخواسته پروانه نیک‌مرام که از مدیران موفق این وزارت بود را کنار می‌گذارد و آیت‌الله ارمغانی‌فرد را به عنوان سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب می‌کند. به طوریکه حسین کلانتری استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد نیز از این موضوع نگران می‌شود.  بعد از رفتن نیک‌مرام کار خاصی از ارمغانی دیده نشد برخلاف نیک‌مرام که در جلسات رسمی استان حضوری فعال و پُررنگی داشت، ارمغانی منفعل عمل می‌کند و کار شاق از او دیده نمی‌شود. او حتی نتوانست در آزمون حضور وزیر کار در استان کهگیلویه و بویراحمد موفق عمل کند تا جایی که عبدالملکی خطاب به او و سایر مدیران مرتبط با حوزه کار می‌گوید: «ساعت‌ها نشسته‌ام اما حرفی برای گفتن نداشتید.» بر اساس مستنداتی که در اختیار کبنانیوز قرار دارد یکی از دستگاه‌ها ناظر طی نامه‌ای در تاریخ 18 / دی‌ماه / 1400 حضور ارمغانی را در این جایگاه غیرقانونی دانسته و از او خواسته که دلایل قانونی طولانی شدن مدت سرپرستی‌اش را به همراه اسناد و مدارک ارسال کند.  ارمغان بعد از 6 ماه نتوانست حکم مدیرکلی خودش را بگیرد. مشکلات دیگری هم سد راه مدیرکل شدن ارمغانی وجود دارد که بعداً پیرامون آن می‌نویسیم. بر اساس شنیده‌ها؛ سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی نامه رسمی سرهنگ ناصر صالحی رئیس فعلی بسیج سازندگی این استان را برای پست مدیرکلی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت کار معرفی کرده است.
تکلیف مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم هنوز مشخص نیست. زارع‌پور بازنشسته شده، او یکی از مدیران مورد اعتماد وزارت آموزش و پرورش است. آهنگ تغییر هادی زارع‌پور مدتی است که از دور شنیده می‌شود. گزینه‌های متعددی برای معرفی مسئولیت مدیرکلی آموزش و پرورش به تهران معرفی شده و بعضی از آنها هم مصاحبه داده‌اند. اما هنوز انتصاب مدیرکل این دستگاه عریض و طویل بلاتکلیف مانده است. غلامرضا تاجگردون روایت می‌کرد که برای مسئولان کار سختی است که جایگزینی برای زارع‌پور انتخاب کنند.
تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون انتصاب رئیس جدید آن گفته می‌شود. شنیده می‌شود که معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش و رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بهم گره خورده است و اختلاف نظرهای شدیدی بین نمایندگان در این رابطه وجود دارد. روند فرسایشی مدیران موجب تخریب نیروهای انسانی این استان می‌شود که لازم است در این خصوص چاره‌اندیشی شود.


کد مطلب: 443515

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443515/بلاتکلیفی-انتخاب-مدیران-کل-کهگیلویه-بویراحمد-مدیریت-غیرقانونی-ارمغانی-اداره-کل-کار-روند-فرسایشی-تغییر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1