تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۴۴۳۵۰۱
کبنا گزارش می‌دهد؛

واکنش امام جمعه گچساران به اظهارات «تاجگردون»؛ اسب‌دوانی زن سبب چشم چرانی می‌شود

۱۷
۱
واکنش امام جمعه گچساران به اظهارات «تاجگردون»؛ اسب‌دوانی زن سبب چشم چرانی می‌شود
کبنا ؛غلامرضا تاجگردون در پست اینستاگرامی به اسب دوانی زنان در گچساران اشاره می‌کند و می‌نویسد: کسانی که دیروز مخالف اسب دوانی زنان بودند، در این برنامه هستند و حتی برگزار کننده برنامه هستند. فهمیدم مشکل ورزش و اسب و بانو نبود. مشکل چیز دیگری بود. منتظر روز جمعه و خطبه‌ها می‌مانیم.» امام جمعه گچساران به اظهارات «غلامرضا تاجگردون» مبنی بر سوارکاری زنان در دولت روحانی و رئیسی واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا نیوز، امروز (جمعه 24 دی‌ماه) حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته اظهار کرد: توصیه می‌کنم خطبه‌های نماز جمعه را مجبور نکنیم که تریبون نماز جمعه به هرچیزی جواب بدهد، اینکه برخی می‌گویند منتظرم این جمعه چه می‌شود. هرچند صحبت‌هایی می‌شود و پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اما بگذارید جمعه و خطبه نماز جمعه که خطبه اول در بحث خودسازی و عقاید است و خطبه دوم نیز سیاسی است، پس بگذارید این خطاب ما به دشمنان باشد و مجبور نکنید که مسائل جزئی بیان شود. 
وی افزود: پیامبر (ص) فرمودند که اگر کسی دعوت به اخلاق، خودسازی و راه رشد معنوی کند این انسان که دعوت می‌کند در اجر کسانی که بعدها هم انجام می‌دهند در اجر آن‌ها هم سهیم است و عکس این موضوع هم صادق است، پس اگر کسی کار انحرافی جلوی مردم باز کند در گناه آن‌ها هم سهیم است. ما اعتراضاتی داشتیم الان هم اعتراض دارم که تریبون نظام جمعه تریبون ولایت و رهبری است و تریبون جناح، باند و جریانی خاصی هم نیست و بارها هم توصیه کردیم که مردم را منحرف نکنید و مجبور نکنید دختر و پسر بزک کرده مقابل هم قرار بگیرند و این جلسات را تشکیل ندهید، با پول نظام جمهوری اسلامی و اختیارات که مسئولین داشتند رسما جلسه وزر و وبال تشکیل می‌دادند. 
امام جمعه گچساران تصریح کرد: الان هم اعتراض می‌کنیم و همان حرف را می‌زنیم، اولا بنای این برنامه را شما گذاشتید طبق این روایت پیامبر (ص) در جرم و گناهش شما شریک هستید و اگر جای دیگری هم مواردی باشد باید بررسی و برخورد بشود پس هردولتی هرکسی و هر مقامی نمی‌تواند مقابل قرآن و اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرد. 
حجت الاسلام حجازی گفت: اسب دوانی زن در منظر نامحرم که تهییج می‌کند و چشم چرانی می‌شود، حرام است، و این دولت و آن دولت هم ندارد متاسفانه بنای بدی گذاشته شد و عزیزان حتما از چنین اقداماتی جلوگیری کنند و امیدواریم کسانی که بنای این موارد را گذاشته‌اند توبه کنند.

به گزارش کبنا، روز گذشته «غلامرضا تاجگردون» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشته بود که 
«دیروز در خبرهای مربوط به شهرستان گچساران مواجهه با خبری شدم تحت عنوان برگزاری ورزش‌های بومی و چند عکس توجهم را جلب کرد. اون سال‌ها برنامه‌ای تحت عنوان مشک و ملار به موضوع ورزش‌های بومی و موضوعات فرهنگ بومی می‌پرداخت و طبق برنامه بانوی محترمی بسیار وزین و محجبه که عکسش در این پست آمده اسب سواری می‌کرد. اعتراض برخی از محترمین و ائمه جمعه بلند شد که نباید زن اسب سواری کند. من هم عکس محجبه بانو را نشان دادم و اشاره به صدر اسلام کردم و استدلال من کفایت نمی‌کرد و اعتراضات سنگین‌تر شد. در برنامه دیروز دیدم بانوی محترم و محجبه‌ای با اسب است و دیدم برخی که اون روز اعتراض کردند، هستند و حتی برگزار کننده برنامه هستند. فهمیدم مشکل ورزش و اسب و بانو نبود. مشکل چیز دیگری بود. منتظر روز جمعه و خطبه‌ها می‌مانیم.»

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کجا اسلام اسب سواری زن را حرام ورده که گناهش متوجه کسی شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای حجازی اسب سواری و تیر اندازی از ورزشهای تاکیدی اسلام است
Romania
اخ تا قيومت😉
سیدجواد
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم هدف شما چیه از این خبرها و تیترها ولی این رو میدونم که انسانیت رو هم در اکثر خبرها زیرپا میگذارید و صرفا با غرض و تخریب روحانیت و با بی تقوایی محض خبر میزنید
حزب باد نباشید و کمی حیا کنید...
Iran, Islamic Republic of
بین شما و تاجگردون تنها تقواست که دیگری رو برتر میکنه

نطفا مراعات دینی رو بجا آورید!
از شما بیش از این انتظار داریم !
آخ تا قیومت
Romania
بابا مردم را زير سئوال نبر بقيه همه چیز رو ول کردی چسپیدی به‌ اسب سواری
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
عمرا به پای تاج نمیرسید
دانا
Iran, Islamic Republic of
اگر بحث توبه باشد باید امثال تو هزاران بار توبه کنید که وضعیت مردم را به این روز انداختین
Iran, Islamic Republic of
آقای حجازی تاکید بر تیراندازی و سوارکاری از ورزشهای اسلامی ناب محمدی ایست
غیرت
Iran, Islamic Republic of
پس وقتی یک زن تا کمر خم میشه تو سطل زباله تا ته مانده غذایی را برای بچه هایش جمع آوری کنه یه وقت نکنه با دیدن از سطل زباله اون زن خدای نکرده به گناه بیوفتن!!؟
Iran, Islamic Republic of
نمازجمعه جای عبادت خدا وجای وحدت است نه جای سلیقه ای حرف زدن
Iran, Islamic Republic of

جنس کار یکی بوده
به این گروه که هم حزبی های شما هستند تذکری نمی دهید اما به گروهی که در سبد فکری شما جایگاهی ندارند هر چه دلتان می خواهد میگویید
چرا بانیان برنامه را گناهکار نخواندید
لطفا برای دانش وبینش مردم جایگاه قائل شوید
با احترام
کبنا لطفا نشر دهید....
Iran, Islamic Republic of
به فرزندان خود تیر اندازی و سوارکاری و شنا بیاموزید
قابل توجه جناب امام جمعه....
بی نام
United Kingdom
هم اکنون که شرایط کشور و جامعه سخت تر شده و دشمنان اسلام و ایران تا بن دندان مسلح ،منتظرندتا فتنه انگیزند و ایران را از هم بپاشند،وظایف ایمه جماعات هم بسیار سخت و مشکل خواهد شد.پس خواهش میکنم بواقع مردم را آرام واگاه کنید،تا کشور از هم بپاشد.اینست که خیلی اهمیت دارد.اسب سواری وورزشهای بانوان در مکان های پوشیده انجام میشود ،پس در انظار نیست.خواهش من بعنوان یک بانو از شما اینست قدر دقت نمایید مردم درک میکنند.الان زمان رسیدگی به مسایلی مهمتر از بانوان است چون متولی دارند ورسبدگی میشود
Iran, Islamic Republic of
ای خدا داریم دیوانه می‌شویم در قرن تصرف کرات دیگر.همین است که کشور فلاکتبار شده
Iran, Islamic Republic of
آقای حجازی قلب خوک را پیوند به اشرف مخلوقات زدن نظر نداری
Iran, Islamic Republic of
ای‌کاش فضای مجازی اصلا نبود ویا هم ازبین بره هروز جنگ قدرت فلانی برعلیه فلانی
وفلاتی درجواب فلانی
به قولا پست آب بینی بزغاله ای بیش نیست
ول کنید خسته نشدید هرروز متنی علیه این وآن می‌نویسید.
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1