تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۴۳۴۹۳
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد

شناسایی ۸۰۰ بیمار مبتلا به ‌اُمیکرون در ‌کشور

۰
شناسایی ۸۰۰ بیمار مبتلا به ‌اُمیکرون در ‌کشور
کبنا ؛معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به روند صعودی شیوع سویه جدید کرونا در ایران گفت: تاکنون ۸۰۰ فرد مبتلا به سویه امیکرون در کل کشور شناسایی شده است.
به گزارش کبنا، یونس پناهی اظهار داشت: تاکنون ۸۰۰ فرد مبتلا به سویه امیکرون در کل کشور شناسایی شده که متاسفانه در حال صعودی است، البته شدت بیماری‌زایی امیکرون کم‌تر از سویه‌های قبلی کروناست و در صورتی که رعایت‌ها در این زمینه مورد توجه باشد بی‌شک وضعیت می‌تواند در ثبات باقی بماند.
وی بیان کرد: جهش‌های مختلفی از کرونا در طول ۲ سال گذشته مشاهده شده، ولی هم‌اکنون سویه امیکرون شایع‌ترین ویروس جهش یافته کرونا در جهان و ایران است که با توجه به سرعت بالای انتشار سویه امیکرون ویروس کرونا در عرض نهایتا سه روز کل اعضای خانواده آلوده این ویروس می‌شود در حالی که در سویه‌های قبلی ده روز زمان برای مبتلای افراد وجود داشت.
پناهی بیان کرد: افزایش احتمال ابتلا به سویه امیکرون در بین کسانی که واکسن نزده و بیماری زمینه‌ای دارند وجود دارد که به همین منظور امری لازم و ضروری است که تزریق سه دز واکسن برای ایمن‌سازی بدن امری لازم و ضروری است تا بتوانیم بیش از ۹۰ درصد در برابر ابتلا و بستری این سویه بیماری مقاوم‌سازی شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و تزریق تمامی دز‌های واکسن بهترین راه کنترل و مهار بیماری به خصوص سویه امیکرون ویروس کرونا بهترین موضوع برای تحقق اهداف مورد نظر است که با توجه به تنوع مختلف واکسن کرونا در کشور هم‌اکنون ذخیره خوبی در زمینه واکسن کرونا داریم.
پناهی بیان کرد: ۱۲۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده، اما ۱۰ میلیون واحد دز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده که به همین منظور امری لازم و ضروری است نسبت به تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه اقدام شود تا بتوانیم هر چه سریع‌تر وضعیت کرونا را در کشور به وضعیت باثباتی برسانیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1