کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کار استقلال در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر به پایان رسید

استقلال بهترین تیم ایران؛ فرهاد در پوست فرگوسن!

23 دی 1400 ساعت 21:43

استقلال با برتری برابر نفت مسجد سلیمان به عنوان تیم صدرنشین به کارش در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر پایان داد.


استقلال «جذاب ترین» تیم این روز‌های لیگ برتر ایران است؛ اگر تا چند هفته پیش به واسطه بازی‌های نه چندان تهاجمی، نمی‌شد به راحتی واژه جذاب را جلوی اسم این تیم گذاشت، ولی با تغییر رویه‌ای که تیم فرهاد مجیدی داده، بدون تردید استقلال در این هفته‌ها جذاب‌ترین تیم لیگ محسوب می‌شود. برای این ادعا فقط کافی است به آمار ۶ گل زده استقلال در ۲ بازی اخیر لیگ برتر رجوع کرد.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، البته که شاید «تیم ترینِ» تیم نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر هم همین استقلال باشد که با برتری پرگل برابر نفت مسجد سلیمان در آخرین بازی نیم فصل نخست ۳۵ امتیازی شد و این رقابت‌ها را به عنوان صدرنشین به پایان رساند. این تیم حالا منتظر ادامه رقابت‌های فصل است به این امید که به طلسم ناکامی اش در فتح جام لیگ برتر بعد از سال ۹۲ پایان داد. برای تیم بودن استقلال همین فاکتور کفایت می‌کند که در تمام خطوط، این باشگاه، بازیکنان بی نظیری در اختیار دارد که بعضا تفاوت عمده‌ای بین بازیکن فیکس و ذخیره این تیم دیده نمی‌شود.
از آن گذشته، هارمونی بی نظیری که فرهاد مجیدی در این تیم پیاده کرده و توانسته خط دفاع و حمله را به صورت یکدست و هماهنگ در تیم جور کرده و کنار هم بچیند ستودنی است؛ نتیجه اش شده آنکه استقلال تنها تیم بدون شکست نیم فصل نخست شده و بیشترین تعداد برد در کنار بیشترین تعداد گل زده در همین نیم فصل را به نام خودش کرده است. البته که نیازی به تعریف از خط دفاعی این تیم هم نیست که توانسته عنوان برترین را در نیم فصل به خودش اختصاص دهد. پس، تیمی که شکستی نداشته، کم‌ترین گل خورده را ثبت کرده، بیشترین تعداد پیروزی را در کارنامه داشته و البته تعداد گل‌های زده قابل تاملی هم دارد، بدون تردید این روز‌ها بهترین تیم فوتبال ایران است و با شایستگی صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر را به خودش اختصاص داده است.
استقلال در شرایطی به این مهم رسیده که میانگین امتیازی اش هم از ۲ امتیاز در هر بازی تجاوز کرده و طبق فرمول فصول گذشته، حفظ همین رویه، قطعا این تیم را می‌تواند قهرمان لیگ برتر کند. استقلال در این فصل علاوه بر تغییر رویه در عملکرد خط دفاعی و اولویت قرار داشتن گل نخوردن، موفق شده با فرمول ساده‌ای دیگر، گوی سبقت را از سایر رقبا برباید؛ این تیم برابر تیم‌های مدعی لیگ برتر شکست نخورده و سایر تیم‌های کمتر مدعی را به راحتی از پیش رو برداشته است؛ فرمولی که سرالکس فرگوسن سال‌ها با توسل به آن توانست منچستریونایند را قهرمان لیگ برتر انگلیس کند.
البته که نباید از هوش فرهاد مجیدی در خرید بازیکن جدید هم غافل ماند؛ کوین یامگا همین حالا بهترین بازیکن لیگ است و امیرحسین حسین زاده هم بدون ذره‌ای تردید، پدیده لیگ برتر تا به اینجای رقابت‌ها است. ناگفته پیداست که بیش از نیمی از بازیکنان استقلال توانایی حضور در تیم منتخب فصل را دارند که بدون تردید این موارد حاصل تحول استقلال در مسیر قهرمانی است.


کد مطلب: 443480

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443480/استقلال-بهترین-تیم-ایران-فرهاد-پوست-فرگوسن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1