تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۴۴۳۴۴۵
کبنا گزارش می دهد؛

کم توجهی مدیران شهری به توسعه فضای سبز در شهرستان کهگیلویه / در ایجاد فضای سبز از علم روز استفاده کنید

۱
کم توجهی مدیران شهری به توسعه فضای سبز در شهرستان کهگیلویه / در ایجاد فضای سبز از علم روز استفاده کنید
کبنا ؛یکی از معضلات اصلی در شهرستان کهگیلویه محروم بودن این شهر از فضای سبز کافی است، بر اساس آمار، شهرستان کهگیلویه میزان فضای سبز خیلی کمتری نسبت به شهرستان های پرجمعیت استان (یاسوج و گچساران) دارد. پر کردن اوقات فراغت یکی از لوازم شهرنشینی است، برای اینکه مردم بتوانند شادی و نشاط به زندگی خود ببخشند، باید بتوانند از اوقات فراغت خود به خوبی استفاده کنند، یکی از لوازم مهم اوقات فراغت وقت گذراندن در فضاهای شهری مفرح است، بطور مثال علاوه بر اینکه فضاهای سبز باید افزایش پیدا کنند، فضاهای سبز باید کارآمد باشند و بر اساس نیاز جامعه طراحی شود، به این معنا که نیمکت و صندلی، وسایل بازی و ورزش، محل های پیاده روی، زیباسازی فضای سبز و چشم نوازی فضا، نورپردازی باید با نظر تخصصی و کارشناسی در فضاهای سبز ایجاد شوند چرا که امروزه فضاهای سبز یکی از مکان هایی است که گردشگران را جذب می کند، مواردی که اصلا توجهی به آن نمی شود. خوب است در این شهرستان به این موارد توجه جدی تری شود و از همین حالا شهرداری این مسائل را در نظر بگیرد تا مردم بتوانند از فضاهای سبز استفادۀ خوبی کنند. در طراحی فضای سبز از استان های بزرگ کشور مثل اصفهان و تهران الگوبرداری شود.
 به گزارش خبرنگار کبنا از کهگیلویه، بین این همه مشکل ریز و درشت اقتصادی، گرانی، بیکاری جوان ها، مردم ما نیازمند فضای سبز کافی هستند. فضای سبز شهری و پارک کافی موجود در شهر نه تنها ارزش تفریحی و مکانی دارند بلکه برای سپری کردن اوقات فراغت مردم هم به شماره می‌آید.
تصمیم برنامه‌ریزان و مدیران شهری با بهره گیری از سامانه اطلاعات جغرافیایی و مکان یابی با شناسایی مکان های مناسب و انتخاب آنها به عنوان فضای سبز تا حدودی از مشکلات شهروندان است، به نظر می رسد توسعه فضاهای سبز شهری کافی در کنار حاشیه های اساسی و اصلی برای توسعه حمل و نقل عمومی می تواند برای کاهش آلودگی هوا گره گشا باشد.
ازجمله فضای سبز و ایجاد پارک کافی به علاوه برای جنبه های تفریحی می‌تواند برای جسم و روح تاثیر بگذار و به نوعی حکم نوش دارو را برای این موضوع داشته باشد. روانشناسان معتقدند که وجود فضای سبز می تواند بر سلامت جسم روح و جلوگیری از بروز مسائلی مانند پرخاشگری استرس ، اضطراب و...  باشد.
به همین دلیل لازم است که شهردار دهدشت همراه با معاونت های مربوط به فضای سبز و  پارک کافی  چاره‌ای بیندیشند و  ایده های خود را اجرا کنند.
به گفته یکی از شهروندان دهدشتی یکی از دلایل نبود فضای سبز و خیلی از مسائل دیگر در شهر عدم وجود نظارت درست و کافی است،  عامل اصلی اکثر مشکل هاست.

درست مدیریت نکردن بودجه، برای بهتر شدن فضای سبز شهر باید نظارت کافی و مدیریت صحیح بوده باشد.  وقتی از ورودی های شهر وارد می‌شوی انگار وارد شهر ارواح می شوی اقدر که در و دیوار شهر بی روح است و به زیباسازی شهر و مبلمان شهری هیچ توجهی نمی شود، در حالی که مردم این شهرستان واقعا نیازمند چنین فضاهایی هستند، فضاهایی که با علم روز و مهندسی شده ساخته شوند و به زیباسازی شهری کمک کنند.
کاش کمی نظارت باشد
یکی از شهروندان دهدشتی در این باره به خبرنگار کبنا می گوید: اینجا همه مسئولیت ها قوم گرایی شده است.
هاشمی می افزاید: هیچگونه نظمی ما نمی بینیم در کهگیلویه، خسته شدیم از این همه وعده های پوچ، گفتند برای فضاسازی وزیباسازی شهر برنامه ها دارند، کدام برنامه؟ نه برنامه‌ای نه طرحی ندیدیم. این همه بودجه ای که برای شهرداری  میاد کجا میرود؟ چرا جواب مردم را نمی دهند؟ حداقل رسیدگی کنید به همین یک فضای سبز شهر در میدان مرکزی شهر رسیدگی کنند.
یکی دیگر از شهروند دهدشتی می گوید: اگر بخواهم در مورد فضای سبز شهر صحبت کنم از افتضاح آنطرف تر است. چرا شهرداری نباید فضاسازی کنند از هر نظر می‌خواهد فرهنگی باشد، اجتماعی، و... باشد. چرا نظارت ندارند؟ چرا نباید حداقل همین یک فضای سبز شهر( میدان مرکزی شهر) یک نگهبان داشته باشد؟  همه قشر مردم ما از همین یک فضای سبز استفاده می کنند. چرا این همه محرومیت وجود دارد؟ برای بهتر شدن فضای سبز به یک نظارت سفت و سخت نیاز است، نیاز به یک مسئول مسئولیت پذیر است، خواهش می کنم این نظرات را به گوش آن آقای مسئول برسانید. امید است که به زودی شاهد رونق ایجاد فضای سبز و پارک کافی درشهر دهدشت باشیم.

خبرنگار: مریم افشون
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1